..: Vlaky nebudou čekat na zpožděné přípoje. :..

Ilustrační obrázek Praha - Nejen změna tarifu a jízdního řádu čeká od prosince cestující Českých drah. Poměrně zásadní změnou je i změna návaznosti přípojů, které na sebe budou navzájem čekat nově pouze pět minut. Některé spoje nebudou dokonce čekat vůbec, včetně vlaků kategorie IC, EC či SC. O čekání přípojů bude rozhodovat pouze dispečer. Dráhy se tím snaží minimalizovat často kritizovaná zpoždění. Informoval o tom zpravodajský portál týdeníku Týden.

Jedinými čekajícími by měly být pouze poslední spoje každého dne. Výjimečně by mohly čekat i přípoje, jichž hodlá využít větší množství cestujících. Pravomoc rozhodovat o jakémkoli překročení pětiminutové čekací doby bude mít pouze příslušný dispečer, který tak získá poměrně velkou moc i nad tím, jak budou cestující zpožděných vlaků trávit příští hodiny.

Tento stav ostatně není nijak výjimečný ani dnes. Tak například 16. listopadu službu konající dispečer nařídil výpravčímu ve Zdicích vypravit vlak R 798 bez čekání na zpožděný R 754 , který do Zdic přijel s asi pětadvacetiminutovým zpožděním. A to i přesto, že o čekání přípoje informovali cestující oba průvodčí zpožděného vlaku i nádražní rozhlas v Berouně. Ještě více zarážející však je, že dispečer se zachoval stejně i o dvě hodiny později, kdy v identickém případě nechal ujet i poslední rychlík na této trati, R 892, který nečekal na R 654. V obou případech na nádraží ve Zdicích zůstalo zhruba deset rozezlených cestujících.

Nečekání na zpožděné přípoje může ČD ušetřit řadu starostí. Za zpožďování osobních vlaků je nedávno poprvé pokutoval Olomoucký kraj, další sankce chystá od nového GVD samo ministerstvo dopravy. Zpoždění dálkových spojů se nebude přenášet na řadu dalších přípojů, byť jsou dnes jízdní doby zejména osobních vlaků koncipovány na výrazné krácení tohoto zpoždění. Drahám ale může takovéto chování odradit velké množství zákazníků, kteří raději snesou desetiminutové zpoždění, než aby strávili často až několik hodin v přestupní stanici. Může se zdát, že ČD tímto krokem prozradily, co je pro ně důležitější: zda příjmy od cestujících, nebo příjmy z veřejných rozpočtů.

Námět: Kaloon; zdroj: Týden.cz


Honza Beránek / JTB | 23.11.2007 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel D_N 
27.11.2007 (22:26)  
Jako kdyz do Prahy prijede rychlik od Budejovic opozdeny o 30 minut, tak na Florenci maji dat zavoru a vsechny autobusy tam o pul hodiny podrzet?

Proboha, to píšu kde? Když někdo jede nějakým takovým rizikovým spojem, tak si musí dát dostatečný předstih. A na tom nějakých 10 minut nečekání na přípoj nic nezmění. Ten vlak bude akorát zpožděný místo 30 minut třeba 20 minut. Já nemyslím, že by měl každý autobus čekat na každý, podobně jako ne každý vlak by měl čekat na každý vlak. Ale u autobusů, které jezdí třeba 5 krát denně a u posledních spojů dne, by se o něčem takovém mělo uvažovat. Tedy takové ty případy jako lidé se nedostanou z práce domů, protože jim ujede autobus navazující na zpožděný vlak. U přestupů jako z hl. n. na Florenc, kde se musí jet metrem, je to pochopitelně nesmysl, podobně jako je nesmysl si myslet, že snížení zpoždění vlaku o 10 minut nečekáním na přípoje zajistí, aby se takové přestupy daly realizovat bez patřičné rezervy.

K tomu Liberci - volal jsem na informační linku a bylo mi zodpovězeno, že počkat nemohou. Těch pár minut (žádných 20) by se do Prahy nahnalo. A pokud by se nenahnalo, tak nikdo nejezdí tak natěsno, že několik minut, méně než je interval metra, by mu způsobilo ujetí přípoje.
registrovaný uživatel M 
27.11.2007 (21:59)  
Argument pro to, aby i autobusy čekaly na přípoje, jak vlakové, tak autobusové.

Tak jestli tohle bylo mysleny vazne, tak nemam slov...
Jako kdyz do Prahy prijede rychlik od Budejovic opozdeny o 30 minut, tak na Florenci maji dat zavoru a vsechny autobusy tam o pul hodiny podrzet? Jako tahle hlaska je fakt dost husta, dost...

Pak uz jen namatkou - ten Liberec (ze to byly dve minuty, tak to proste vyslo na dve minuty. Jak ten autobusak jako mel vedet, ze tam nekde nekdo prijizdi? Uplne stejne to mohlo byt minut dvacet... A kdyby se cekalo v tom Liberci na nekoho, tak nekdo uplne jiny kvuli tomuhle mohl zmeskat pripoj treba v Praze (rekneme, ze ten bus z Liberce jel do Prahy) a musel nocovat v Praze.
Vzdyt tohle cekani je naprosto absurdni. Kdyz se to vezme do dusledku, tak autobus Liberec-Praha by cekal na jednoho cloveka 20 minut. Potom by musel cekat i autobus Praha-Brno. V Brne by cekal Brno-Olomouc, v Olomouci........ A nakonec by se zrusily vsechny jizdni rady a obecne pravidlo by znelo: autobus/vlak odjede, az prijedou vsechny pripoje.

Jako fakt je to lito, v Liberci bych nocovat nechtel, ale postradam argument pro to, ze JA bych nocovat nechtel, ale ON (ten co chtel jet Praha-Brno) nocovat muze, protoze ON neni MUJ problem. Nebo je logicke, aby zpozdeni jednoho busu v Liberci zpozdovalo autobus v Olomouci (pres pripoje v Praze a Brne)? Ja se bavim o systemu, ne co potrebuji JA...
registrovaný uživatel M 
27.11.2007 (21:49)  
Vousac - kdyz jsem jel busem typu SA nebo Asiana, tak jsem nekdy (vetsinou) prijel vcas nebo v predstihu (takze to mam jakoby z moji evidence). V pripade vlaku je to u nekterych spoju 50/50, u nekterych jinych 10/90.
Jestli ma nekdo pri pouziti busu SA/Asiana bilanci pod 50%, tak ho lituji, ale ja jsem opravdu nekde nad 80%.
Ted nebudu vymyslet, proc to tak je, kdo ma jakou vyhodu, ale proste je to tak. Pri pouziti busu se da na cas prijezdu v podstate spolehnout (ano, pokud je vanice nebo padaji trakare, tak je to problem), ale pouziti vlaku je loterie a nezavisi na podminkach.
registrovaný uživatel Anowis 
27.11.2007 (20:35)  
Dle mého osobního názoru dráha ztratí jednu z nesporných výhod a to určitou kompatibilitu. Která doted jak takž fungovala. Připadá mi to jako v Německu v 19. století kdy se jednotlivé státy nemohly pořádně dohodnout v podstatě na ničem. U nás budou zanedlouho možná na hranicích krajů celní kontroly a bude se přestupovat z jednoho krajského vlaku do druhého.
No, nechme uplynout tak pět let a podiskutujme o tom jaké výsledky ty černé tečky přinesly.
registrovaný uživatel D_N 
27.11.2007 (19:16)  
Ale pobavilo mne to "uz se na vlak nemuzu" spolehnout... Je to sice sok, ale jeste vic lidi se na vlak nemohlo spolehnout doted

To je možná pravda, ale já jsem se doteď mohl spolehnout, že pokud nenastane nějaký opravdu velký průser typu spadlé dráty nebo neschopnost vozidla, dostanu se byť s nějakým přijatelným zpožděním do cíle. Teď mám celkem solidní šanci (při výluce tak 90%), že se do cíle dostanu třeba o 2 hodiny později, nebo také vůbec. Pozn.: Jezdím takřka výhradně s přestupy.

Pivo podmirak (o 0,05l) stoji 20 korun. Podmiraky se "zrusi" (vsechny pullitry budou mit opravdu 0,5l), ale zdrazi se na 22 korun.
A tupa chasa rve - hanba, zdrazili jste nam pivo...


Ano, většina půllitrů teď bude mít 0,5 l, ale když budete mít smůlu, načepují vám třetinku a zaplatíte stejně. Anebo si vezmou peníze, budete dvě hodiny čekat a pak řeknou, že pivo došlo a dají vám část peněz zpět (pojedete, ale v přestupní stanici zjistíte, že ujel poslední přípoj).

lide prestupujici z vlaku na jiny verejny dopravni prostredek jsou nuceni dlouze cekat a vyhod tohoto systemu cerpat nemohou

Argument pro to, aby i autobusy čekaly na přípoje, jak vlakové, tak autobusové.

Mimochodem, vite proc jsou ty busy Praha-Brno (ale i Praha-KV a dalsi) tak uspesne?

Ano, zrovna nedávno mi v Liberci ujel poslední bus do Prahy a musel jsem tam nocovat. Bylo to asi o 2 minuty, volal jsem na jejich informační linku, ale prý čekat nemůžou.

Člověk jedoucí přes celou republiku s pěti přestupy opravdu není typický cestující.

Člověk jedoucí přes celou republiku většinou zaplatí víc než někdo, kdo jede 2 zastávky.

Vlak jedoucí na jednokolejce včas totiž žádnou paseku nenadělá.

Kde berete jistotu, že ten vlak pojede včas. Stačí, aby byla výluka, čekalo se těch 5 minut a navíc čas na přestup, padalo listí, byly pomalé jízdy, bylo nasazeno pomalejší hnací vozidlo a spoustu dalších příčin, které nastávají a budou nastávat kvůli naprosto zanedbanému vozovému parku a infrastruktuře. Kdo si myslí, že se teď jako mávnutím kouzelného proutku začne jezdit včas, tak mi přijde dost naivní.
27.11.2007 (18:57)  
Ad M.Ony ty autobusy nejsou v dodržování jízdních dob až tak úspěšné(i když úspěšnější než železnice jsou,to je o technické podstatě věci),ale hlavně se jejich zpoždění nikde neeviduje,pokud si někdo nestěžuje.A stěžuje-li si,tak u dopravce,ne na krajském úřadě.
registrovaný uživatel M 
27.11.2007 (12:19)  
Ale prestupy budou mozne i nadale, nikdo je zakazovat nehodla...
27.11.2007 (10:32)  
Tady Farkač-Nezdá se Vám pánové, kteří se zastáváte jen cestujících přímou cestou bez přestupu, že podle Vašich názorů ztrácí česká železniční síť svůj síťový charakter přepravy osob, bez ohledu na vzdálenost cesty? FRK
registrovaný uživatel JK ml. 
27.11.2007 (9:58)  
Oprava: nečekání na zpožděné přípoje....
registrovaný uživatel JK ml. 
27.11.2007 (8:42)  
Nečekání na přípoje víceméně schvaluji. Problém je ten že motoráček chornice - prostějov umaže i 15 minut sekery, totéž prostě rychlíci na jednokolejných tratích,ze kterých se přestupuje na korito, v drtivé většině nedokážou. U těchto vlaků je prostě nutné křižování, přepřahání, spojování se soupravou od jiného vlaku v gvd vatovat, ne jen brát technologicky potřebný čas na tyto operace. Ve stanicích kde o víkendech vzniká velká frekvence cestujících toto taky zohledňovat v gvd. Stejně jako nedostatek vozů na koritě a pamatovat na snížení vmax soupravy zařazením kovošrotu na 120 že...A je toho spousta.Taky každá kačka kterou čd věnuje na reko zabzař kdekoliv je zlatá... Jen nečekání na přípoje zřejmě sníží celkovou sumu zpožděných vlaků, ale ne sumu rozvázaných přípojů. To podstatné, že tu pořád bude gvd vyjezditelný jen fyzikální hraně, se neodstraní...a otázka zní jestli je tento pproblém možné vůbec do budoucna odstranit.....
  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko