..: Vlaky nebudou čekat na zpožděné přípoje. :..

Ilustrační obrázek Praha - Nejen změna tarifu a jízdního řádu čeká od prosince cestující Českých drah. Poměrně zásadní změnou je i změna návaznosti přípojů, které na sebe budou navzájem čekat nově pouze pět minut. Některé spoje nebudou dokonce čekat vůbec, včetně vlaků kategorie IC, EC či SC. O čekání přípojů bude rozhodovat pouze dispečer. Dráhy se tím snaží minimalizovat často kritizovaná zpoždění. Informoval o tom zpravodajský portál týdeníku Týden.

Jedinými čekajícími by měly být pouze poslední spoje každého dne. Výjimečně by mohly čekat i přípoje, jichž hodlá využít větší množství cestujících. Pravomoc rozhodovat o jakémkoli překročení pětiminutové čekací doby bude mít pouze příslušný dispečer, který tak získá poměrně velkou moc i nad tím, jak budou cestující zpožděných vlaků trávit příští hodiny.

Tento stav ostatně není nijak výjimečný ani dnes. Tak například 16. listopadu službu konající dispečer nařídil výpravčímu ve Zdicích vypravit vlak R 798 bez čekání na zpožděný R 754 , který do Zdic přijel s asi pětadvacetiminutovým zpožděním. A to i přesto, že o čekání přípoje informovali cestující oba průvodčí zpožděného vlaku i nádražní rozhlas v Berouně. Ještě více zarážející však je, že dispečer se zachoval stejně i o dvě hodiny později, kdy v identickém případě nechal ujet i poslední rychlík na této trati, R 892, který nečekal na R 654. V obou případech na nádraží ve Zdicích zůstalo zhruba deset rozezlených cestujících.

Nečekání na zpožděné přípoje může ČD ušetřit řadu starostí. Za zpožďování osobních vlaků je nedávno poprvé pokutoval Olomoucký kraj, další sankce chystá od nového GVD samo ministerstvo dopravy. Zpoždění dálkových spojů se nebude přenášet na řadu dalších přípojů, byť jsou dnes jízdní doby zejména osobních vlaků koncipovány na výrazné krácení tohoto zpoždění. Drahám ale může takovéto chování odradit velké množství zákazníků, kteří raději snesou desetiminutové zpoždění, než aby strávili často až několik hodin v přestupní stanici. Může se zdát, že ČD tímto krokem prozradily, co je pro ně důležitější: zda příjmy od cestujících, nebo příjmy z veřejných rozpočtů.

Námět: Kaloon; zdroj: Týden.cz


Honza Beránek / JTB | 23.11.2007 (23:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 15      Zpráv na stránku:   
26.11.2007 (20:03)  
M: Naprostý souhlas. Holt to je tak, když někdo neumí rozlišit mezi "zachovat přípoj" a "dojet včas". Místo tlaku na objednatele k větší hustotě spojů a stanovení povinnosti dopravce zajistit maximální zpoždění v cíli N minut (cca hodinu?) třeba i zaplacením taxi (což spolu s pokutami za zpoždění vede perfektně k uvažování "jak to v tomhle konkrétním případě bude nejlepší") se tedy křičí po přípojích "za každou cenu"... :-Q
Registrierter Benutzer M 
26.11.2007 (18:41)  
Tyhle tupe narky bych shrnul asi takto...
Pivo podmirak (o 0,05l) stoji 20 korun. Podmiraky se "zrusi" (vsechny pullitry budou mit opravdu 0,5l), ale zdrazi se na 22 korun.
A tupa chasa rve - hanba, zdrazili jste nam pivo...

Tak takhle nejak mi prijdou ty "myslenkove pochody" tech, kteri si mysli, ze zrusenim cekani na zpozdene vlaky vsechny pripoje ujedou a nikdo nejezdi prime trasy (tudiz ho cekani na pripoje obtezuje)
Registrierter Benutzer Anowis 
26.11.2007 (18:31)  
ČD je úplně jedno jetli, je ve vlaku 5 mebo 50 cestujících. Peníze od kraje dostanou, za spoje, třeba i prázdné. Nastává nová doba. Vlaky bez zpoždění, ale i s minimem cestujících. Vlak se stává drahou libůstkou pro sváteční cestování s rodinou.
26.11.2007 (17:59)  
Venca Burgán: S tou stávkou to sice zní zajímavě, ale má to háček. ČD si ještě nestačili všimnout, že tady vůbec nějací cestující jsou. Tak co na tom změní to, že nikdo nepojede vlakem? Vždyť jim to vždy (nově jen krom Pendolin) někdo zaplatí!
Registrierter Benutzer M 
26.11.2007 (14:31)  
Slaviku, cetl jsi tu diskusi? O jakym odsravani pises? Myslis, proc lidi ve vlaku odserou, ze se ceka na pet lidi z pripojnyho vlaku? Nebo myslis, proc lidi ve zpozdenym vlaku kvuli jinymu vlaku odserou, ze jim ujede pripojnej autobus?
Ale pobavilo mne to "uz se na vlak nemuzu" spolehnout... Je to sice sok, ale jeste vic lidi se na vlak nemohlo spolehnout doted
Registrierter Benutzer pekař 
26.11.2007 (14:28)  
Jsou ty černé tečky opravdu všude? V MS kraji jsem si jich nevšiml.
Registrierter Benutzer M 
26.11.2007 (14:28)  
Vsak jo, psal jsem, ze to zpravidla vychazi presne na prestup:-))
26.11.2007 (14:26)  
M: 30 minut je přestup, který stihnete při průměrném zpoždění ecčka
26.11.2007 (13:57)  
Super, chválím olomoucký kraj. Cestování vlakem mělo obrovskou výhodu v (skoro) garantovaném přestupu, takže jste věděli, že dorazíte vyhledaným spojem (i když někdy se zpožděním). Odteďka je to jako u autobusů (tam nejsou už vůbec garantované přípoje). V tuto chvíli vlak pro mě ztratil komparativní výhodu v cestování - už se také na něj nemohu spolehnout...
ČD udělali přesně to, co olomoucký kraj chtěl, ale proč to mají ods**t i cestující v jinech krajích?!? Tyhle černý tečky měly být jen v olomouckým kraji...
Registrierter Benutzer D_N 
25.11.2007 (23:57)  
babilon: Já souhlasím, jenom bych zaměnil pořadí. Nejdřív bych začal dělat výlukové jízdní řády a pak zrušil čekání na přípoje. Protože si myslím, že nějakých skutečně vyjezditelných (ne jako když byla loni u NAD mezi Horní Vilímčí a Jihlávkou 1 minuta) výlukových jízdních řádů se jen tak nedočkáme.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 15      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko