..: Vlaky nebudou čekat na zpožděné přípoje. :..

Ilustrační obrázek Praha - Nejen změna tarifu a jízdního řádu čeká od prosince cestující Českých drah. Poměrně zásadní změnou je i změna návaznosti přípojů, které na sebe budou navzájem čekat nově pouze pět minut. Některé spoje nebudou dokonce čekat vůbec, včetně vlaků kategorie IC, EC či SC. O čekání přípojů bude rozhodovat pouze dispečer. Dráhy se tím snaží minimalizovat často kritizovaná zpoždění. Informoval o tom zpravodajský portál týdeníku Týden.

Jedinými čekajícími by měly být pouze poslední spoje každého dne. Výjimečně by mohly čekat i přípoje, jichž hodlá využít větší množství cestujících. Pravomoc rozhodovat o jakémkoli překročení pětiminutové čekací doby bude mít pouze příslušný dispečer, který tak získá poměrně velkou moc i nad tím, jak budou cestující zpožděných vlaků trávit příští hodiny.

Tento stav ostatně není nijak výjimečný ani dnes. Tak například 16. listopadu službu konající dispečer nařídil výpravčímu ve Zdicích vypravit vlak R 798 bez čekání na zpožděný R 754 , který do Zdic přijel s asi pětadvacetiminutovým zpožděním. A to i přesto, že o čekání přípoje informovali cestující oba průvodčí zpožděného vlaku i nádražní rozhlas v Berouně. Ještě více zarážející však je, že dispečer se zachoval stejně i o dvě hodiny později, kdy v identickém případě nechal ujet i poslední rychlík na této trati, R 892, který nečekal na R 654. V obou případech na nádraží ve Zdicích zůstalo zhruba deset rozezlených cestujících.

Nečekání na zpožděné přípoje může ČD ušetřit řadu starostí. Za zpožďování osobních vlaků je nedávno poprvé pokutoval Olomoucký kraj, další sankce chystá od nového GVD samo ministerstvo dopravy. Zpoždění dálkových spojů se nebude přenášet na řadu dalších přípojů, byť jsou dnes jízdní doby zejména osobních vlaků koncipovány na výrazné krácení tohoto zpoždění. Drahám ale může takovéto chování odradit velké množství zákazníků, kteří raději snesou desetiminutové zpoždění, než aby strávili často až několik hodin v přestupní stanici. Může se zdát, že ČD tímto krokem prozradily, co je pro ně důležitější: zda příjmy od cestujících, nebo příjmy z veřejných rozpočtů.

Námět: Kaloon; zdroj: Týden.cz


Honza Beránek / JTB | 23.11.2007 (23:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   
24.11.2007 (11:12)  
Ke zde diskutovanému ujíždění ve Zdicích:
Už nemá cenu řešit konkrétní časy zpoždění, ale je třeba se zamyslet nad příčinou zpoždění vlaků z Prahy. Důvodem byla výluka s NAD u Hradce, v jejímž důsledku si vlaky HK - Cheb prováželi přes Prahu běžně 30 - 40 minut. Za rozumnější bych považoval zlomení vlaků HK - Pha - Plzeň - Cheb v Praze, čímž by bylo naštváno mnohem méně cestujících než ujetím v Berouně/Zdicích (a obdobně všemu v Plzni). Ono sice ze Zdic jede osobák za hodinu a půl za rychlíkem osobák, ale pro cestující za Březnici je stejně k ničemu, neb je v Březnici předjet dalším rychlíkem.
Registrierter Benutzer DK 
24.11.2007 (10:52)  
Celý proces povede pravděpodobně ke dvěma výsledkům:

- zlepší se plnění GVD v rámci celé železniční sítě ČR
- zhorší se komfort některých zákazníků ČD

ČD by se měly spíše podílet na odstraňování prvotních příčin vzniku zpoždění.
Je zde zcela patrná snaha zmírnit následky případné pokuty od objednavatele (viz. Olomoucký kraj).

Bohužel to bude mít i druhotný efekt: někteří zákazníci si moc dobře rozmyslí, zda vůbec do vlaku nastoupí a budou riskovat ztrátu přípoje...
Registrierter Benutzer sersa  mail  
24.11.2007 (10:39)  
Tak podle meho se proste drahy zacinaji chovat logicky v nelogickem prostredi cechistanu - proste kdyz maji od kraju a ministerstva hotovy a jisty penize na ruku, bez nejakych extremnich pozadavku tak radsi uspokoji je - tech 10-14 lidi ve zdicich co ceka na dalsi vlak je proste nevytrhne kdyz od ministerstva dostanou dotaci jako za dalsich 50 (mozna prehanim, kdyztak me opravte)
Reseni je proste jednoduche - a) zkratit ramena rychliku - proste kdyz rano vyjizdi rychlik z luhacovic tak je jasny ze vecer bude v chebu mit sekeru, kdyz v kazde vetsi stanici ceka na tri osobacky, cims by se mohlo zmensit narustani zpozdeni v prubehu dne a b) navatovat jizdni rady hlavne s ohledem na stavebni prace.
Registrierter Benutzer PeNik 
24.11.2007 (10:24)  
Ad alex2111: a jaký je rozdíl mezi tím, že vlak přijede podle klasického jízdního řádu s pravidelným příjezdem do stanice 10:30 v 11:00 a s tím samým vlakem, který pojede podle výlukového jř a přijede také v 11:00?
24.11.2007 (10:10)  
No ja jsem v zacatcich ROPIDu jezdil na 171 s pseudogarantovanou pripojnou vazbou na autobus 3xx (cekani 10 minut). Na 171 se tehdy moc nedarilo, takze obcas to bylo vic nez 10 minut a neni nic lepsiho, nez celou cestu domu absolvovat ve stresu zda stihnu nebo nestihnu pripoj.

Sam za sebe muzu rici, ze kdybych tehdy nebyl student, na podobne sluzby se zvysoka vy***u. V mem pripade byl takt 30', nebo jsem sel vetsinou 3km pesky. Ale co dela clovek ve Zdicich, kdyz dalsi rychlik na jih jede za X hodin, neni mi znamo uz vubec. Navic ja se nejak zabavim, ale co kdyz je to starsi clovek, nebo rodina s detmi?

Takze ujizdet mozna ano, ale jen pokud dalsi spoj jede do uricte doby - do hodiny (dalkova preprava) nebo do pul hodiny (primestska preprava).
Registrierter Benutzer Petan 
24.11.2007 (10:06)  
Jasný, žádný čekání, pak se to táhne to zpožďo a je celej den zpožděnej...5 minut a jedééém!
24.11.2007 (9:57)  
Bohužel, ČD si pod sebou řežou větev. Je to dost o neflexibilitě drah. Když si naplánují týdenní výluku Hor. - předm. až Strakonice, kde např. Junák měl pak i 30 min... Proč neudělají výlukový jízdní řád ve kterém by se s tím počítalo? Vlak by přijel včas a a bylo by.
Je pravda, že vlaky by od 22h do 04h na sebe měly čekat ať jsou jakékoli kategorie. Aby se všichni dostali dříve nebo později domů. Podle mě to ČD vyřeší značkou pro roztok u hlavičky vlaku a, ty cestující, snaž se a plánuj si vlaky tak aby tě neujížděli.
24.11.2007 (9:56)  
Bude to sice rychlejší, ale zase ryskantní. Protože když se přeba bude opravovat trať a vlak nabere 10 min. zpoždění tak mě další vlak ujede
Registrierter Benutzer kenny 
24.11.2007 (9:45)  
Konečně! Bylo dost trapný když jeden vlak musel čekat deset minut na druhej, kterej měl zpoždění jenom proto, že čekal zas na jinej zpožděnej atd atd. Vrcholem bylo, když rychlík čekal třeba pět minut na přípoj (mimochodem ani ne za hodinu jel po značné části stejné trati další) a protože tím promeškal svoje "okno", tak přijel někam třeba i s půlhodinovým zpožděním, no a samozřejmě tam zase jinejm přestupujícím přípoj ujel. Nečekal bych ani těch pět minut. Prostě pokud přípoj nepřijede nejpozději v okamžik odjezdu, tak smůla.
24.11.2007 (8:56)  
Tento výsledný stav vznikl za přispění ČD sama. Koridorové práce jsou jasně plánovány, známy dopředu; mají jízdní napočítat tak, aby byly rezervy. Člověk vždycky raději přijede s 10 min. náskoku než s 15 min. sekyrou.
Typická ukázka je stavba Zábřeh - Červenka. GVD 2005/06 bylo celkem solidní, část roku zpoždění, část roku náskoky. Letošní GVD je výrazně horší. Jsem zvědavý jak to napočítaly na 2007/08, kdy bude stavba vrcholit, nejvíce omezovat dopravu.
Tohle je pouze vyvrcholení překročení určité míry "solidnosti" firmy ČD.
  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko