Praha - Nejen změna tarifu a jízdního řádu čeká od prosince cestující Českých drah. Poměrně zásadní změnou je i změna návaznosti přípojů, které na sebe budou navzájem čekat nově pouze pět minut. Některé spoje nebudou dokonce čekat vůbec, včetně vlaků kategorie IC, EC či SC. O čekání přípojů bude rozhodovat pouze dispečer. Dráhy se tím snaží minimalizovat často kritizovaná zpoždění. Informoval o tom zpravodajský portál týdeníku Týden.
Jedinými čekajícími by měly být pouze poslední spoje každého dne. Výjimečně by mohly čekat i přípoje, jichž hodlá využít větší množství cestujících. Pravomoc rozhodovat o jakémkoli překročení pětiminutové čekací doby bude mít pouze příslušný dispečer, který tak získá poměrně velkou moc i nad tím, jak budou cestující zpožděných vlaků trávit příští hodiny.
Tento stav ostatně není nijak výjimečný ani dnes. Tak například 16. listopadu službu konající dispečer nařídil výpravčímu ve Zdicích vypravit vlak R 798 bez čekání na zpožděný R 754 , který do Zdic přijel s asi pětadvacetiminutovým zpožděním. A to i přesto, že o čekání přípoje informovali cestující oba průvodčí zpožděného vlaku i nádražní rozhlas v Berouně. Ještě více zarážející však je, že dispečer se zachoval stejně i o dvě hodiny později, kdy v identickém případě nechal ujet i poslední rychlík na této trati, R 892, který nečekal na R 654. V obou případech na nádraží ve Zdicích zůstalo zhruba deset rozezlených cestujících.
Nečekání na zpožděné přípoje může ČD ušetřit řadu starostí. Za zpožďování osobních vlaků je nedávno poprvé pokutoval Olomoucký kraj, další sankce chystá od nového GVD samo ministerstvo dopravy. Zpoždění dálkových spojů se nebude přenášet na řadu dalších přípojů, byť jsou dnes jízdní doby zejména osobních vlaků koncipovány na výrazné krácení tohoto zpoždění. Drahám ale může takovéto chování odradit velké množství zákazníků, kteří raději snesou desetiminutové zpoždění, než aby strávili často až několik hodin v přestupní stanici. Může se zdát, že ČD tímto krokem prozradily, co je pro ně důležitější: zda příjmy od cestujících, nebo příjmy z veřejných rozpočtů.
Námět: Kaloon; zdroj: Týden.cz

Ale k veci - nechapu, proc se tady pise, ze se kouka na penize od statu a ne cestujicich. Nemyslite, ze hodne zakazniku jezdi i primo a zpozdeni kvuli cekani jim dost vadilo? Fakt nechapu, proc je rec o vyhaneni atd...
Mimo to, kdyz teda uz vlaky nebudou cekat na pripoje, tak uz vlastne nebude zadne zpozdeni (protoze to vznika prece hlavne kvuli pripojum) a tudiz s pripoji zadny problem nebude...
Vycházel jsem z bezprostředních reakcí několika věci poměrně znalých lidí, poté, co tuto informaci viděli. Někteří z nich takovou domněnku vyslovili. Proto "může se zdát", nikoli "ČD upřednostňují". Navíc, nebavíme se o zrušení čekání rychlíku na SC (jež se dnes děje, byť je spíš nepochopitelné), bavíme se o čekání Os na R (kde Os může obvykle jízdní doby celkem dobře krátit a přitom přinese jistotu, že cestující dojede rozumně do cíle. Tady ČD skutečně upřednostnily cestu co nejmenšího odporu (krajům).
Příklad: Včera, 23.11., R 600 Třínec - Ostrava - Praha čekal na "cosi" v Přerově 20 minut, v důsledku toho do Třebové nabral dalších patnáct. Krátil, ale v Praze to bral přes Vršovice. Půl hoďka v sumě. Zdánlivě blbina, ale přijet ve 23:40, místo ve 23:05 je rozdíl. Metro totiž o půlnoci prostě končí ..
Jak pravím: Souhlas, spoje R a vyšší na hl. tratích nenechat čekat, max. po dobu, kterou do následné nácestné může v pohodě a dle pravidel hry krátit.
Jízdní řád je plán. A má se dodržovat. Princip čekání na přípoj toto pravidlo a priori neguje.
(Ovšem i kdyby to skutečně bylo 35 místo 25 minut, byť je to spíš detail, než zásadní rozdíl - klidně odpřísahnu, že to tolik nebylo - faktem je, že ČD nechávají ujíždět přípoje už nyní. To měl tento příklad pouze dokumentovat, ne si stěžovat.)
To, že ČD nebudou čekat, není svinstvo od ČD, ale od hejtmanů. Každá akce má i svoji reakci a bohužel, odnese to cestující. Pokud bude opravdu zajištěn přípoj u posledních vlaků, jsem jednoznačně pro toto "opatření". Proč bude sebou tahat přes celou republiku zpoždění R 20 minut, když jeden osobák z Kotěhůlek měl sekeru a byl to přípoj? Má to za následek akorát tak lavinovité zpoždění ve všech stanicích možného přestupu.
s tímto budu souhlasit pouze za podmínky, že takt všech kategorií vlaků bude nejvýše hodinový. no nic, asi začnu jezdit autobusem
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











