..: Vlaky nebudou čekat na zpožděné přípoje. :..

Ilustrační obrázek Praha - Nejen změna tarifu a jízdního řádu čeká od prosince cestující Českých drah. Poměrně zásadní změnou je i změna návaznosti přípojů, které na sebe budou navzájem čekat nově pouze pět minut. Některé spoje nebudou dokonce čekat vůbec, včetně vlaků kategorie IC, EC či SC. O čekání přípojů bude rozhodovat pouze dispečer. Dráhy se tím snaží minimalizovat často kritizovaná zpoždění. Informoval o tom zpravodajský portál týdeníku Týden.

Jedinými čekajícími by měly být pouze poslední spoje každého dne. Výjimečně by mohly čekat i přípoje, jichž hodlá využít větší množství cestujících. Pravomoc rozhodovat o jakémkoli překročení pětiminutové čekací doby bude mít pouze příslušný dispečer, který tak získá poměrně velkou moc i nad tím, jak budou cestující zpožděných vlaků trávit příští hodiny.

Tento stav ostatně není nijak výjimečný ani dnes. Tak například 16. listopadu službu konající dispečer nařídil výpravčímu ve Zdicích vypravit vlak R 798 bez čekání na zpožděný R 754 , který do Zdic přijel s asi pětadvacetiminutovým zpožděním. A to i přesto, že o čekání přípoje informovali cestující oba průvodčí zpožděného vlaku i nádražní rozhlas v Berouně. Ještě více zarážející však je, že dispečer se zachoval stejně i o dvě hodiny později, kdy v identickém případě nechal ujet i poslední rychlík na této trati, R 892, který nečekal na R 654. V obou případech na nádraží ve Zdicích zůstalo zhruba deset rozezlených cestujících.

Nečekání na zpožděné přípoje může ČD ušetřit řadu starostí. Za zpožďování osobních vlaků je nedávno poprvé pokutoval Olomoucký kraj, další sankce chystá od nového GVD samo ministerstvo dopravy. Zpoždění dálkových spojů se nebude přenášet na řadu dalších přípojů, byť jsou dnes jízdní doby zejména osobních vlaků koncipovány na výrazné krácení tohoto zpoždění. Drahám ale může takovéto chování odradit velké množství zákazníků, kteří raději snesou desetiminutové zpoždění, než aby strávili často až několik hodin v přestupní stanici. Může se zdát, že ČD tímto krokem prozradily, co je pro ně důležitější: zda příjmy od cestujících, nebo příjmy z veřejných rozpočtů.

Námět: Kaloon; zdroj: Týden.cz


Honza Beránek / JTB | 23.11.2007 (23:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13 ... 15      Zpráv na stránku:   
24.11.2007 (16:55)  
810-024: tak to bude 1x štěstí, 1x 2 hodiny a 1x hodina. 3 h navíc, to nikoho nezabije:)
Registered user tgw 
24.11.2007 (16:53)  
Možná ,že větší časová rezerva u přípojů na EC IC a R by neškodilo.Jedná se o čas přestupu z jednoho přípoje na druhý.Smyšlený příklad.Vlak R 987 příj.Pardubice 12:10. Odjezd Pardubice směr Budapešť EC 171 v 12:30.Odjezd Pardubice směr Ostrava R1503 v 12:45.Pokud je přestup 2 -10 minut je to podle mě málo.
24.11.2007 (16:35)  
Jsem pravidelný cestující. Jezdím týdně 370 km tam a zpět se třemi přestupy. Výborně! Přestupní doby se zkracují a spoje na sebe již nebudou čekat.
Ať už jde cela ČD a. s. do p...e!
Registered user xAnri05  mail  
24.11.2007 (16:22)  
Seath: zase jeden, co si mysli, ze vypravci je clovek s cervenou cepici, ktery mava na vlaky. Boze, boze :)

Doplneni: jen me napada posledni pripad projeti navesti stuj v L.n.L.
Registered user xAnri05  mail  
24.11.2007 (16:20)  
To jsem velice zvedavy, jak to bude vypadat v praxi. Doted cekalo skoro vsechno na vsechno a ted zase nebude cekat nic na nic. Nezda se vam, ze se u nas zase vyleje vanicka i s miminem?
Potencial zeleznice proti autobusum je v dalkove preprave*, kde je dulezite zachovat prestupni vazby na regionalni dopravu. Pokud tohle kiksne, tak budou lidi strasne rvat. (Vcetne me, ktery jezdi na dlouhe vzdalenosti s X prestupy.)

*A taky v primestske taktove doprave, ale tam uz se neceka ani ted, pokud je takt 1h a mene.
24.11.2007 (16:13)  
happy: cervenou cepici ve stanicich s odjezdovymi navestidly nechapu uz vubec. cesta je postavena, cas hlida vlakvedouci, odmavat to umi taky, takze na co tam ma behat jeste nekdo s vypravkou?
24.11.2007 (15:55)  
Když má vlak zpoždění velikosti skutečného času na přestup (ideálně asi tak 15min) nebo čas na přestup+5min, tak by se mělo čekat, ale pro ČD je čas na přestup i míň. Tady jde hlavně o to aby byl delší čas na přestup, tudíž by se tam vešlo i pár minut navíc. Zdržet by se měly poslední spoje. Hlavně v celé trati. Například poslední vlak z Pardubic do Brodu jede v 18:24, do Hlinska 20:23 a do Žďárce 22:38. Opačným směrem do Liberce jede poslední v 20:56. Takovéhle spoje by měly stoprocentně čekat. Tudíž by se na ně neměly vztahovat pokuty.
Pokud má zpoždění na svědomí "SŽDC", tak by měly ČD převíst odpovídající část pokuty na ně, ale to dnes nemůžou protože by pokutovaly samy sebe.
24.11.2007 (15:14)  
Poborskii: pockat pockat..na ty Budejice se mi to teda moc nezda, nebo nechapu termin centralni zavirani dveri..To ma jen vuz pro invalidy a sem tam prvni trida a na R 206,207,630,639 dva vozy, jinak nic..
24.11.2007 (14:12)  
happy: zavírání dveří je čistě a jen problém ČD, stačí aby zpátky namontovaly či znovuzprovoznily centrální zavírání dveří u běžných rychlíkových vozů. Např. na trati Praha - Budějice ještě před takovými pěti lety nefungovalo centrální zavírání vůbec a nyní to najednou funguje u většiny souprav (rychlíky jsou řazeny převážně z vozů řady B).
Registered user happy 
24.11.2007 (13:20)  
Ono i to pošahané zavírání dveří pěkně zdržuje.Takže pomalu minuta,než se obejde vlak a další minuta,než vyleze červená čepice.V příští stanici se pro změnu stojí před vjezdem,protože nejsou schopni ani uhlídat jeden vlak na trati
  1 ... 9 10 11 12 13 ... 15      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko