..: ČD podle šetření Drážní inspekce lhaly, Enge pendolino skutečně řídil :..

Ilustrační obrázekPraha - České dráhy lhaly, když ústy svého mluvčího Ondřeje Kubaly popíraly řízení pendolina automobilovými závodníky Emersonem Fittipaldim a Tomášem Engem. Drážní inspekce totiž včera odpoledne ukončila šetření případu z počátku října a dospěla k jednoznačnému závěru - oba zmínění už svým vstupem na stanoviště porušili předpisy, navíc pendolino skutečně sami řídili. ČD tak nesplnily svůj veřejný slib o tom, že kdykoli prokáží, že k žádnému provinění nedošlo. DI žádný trest vynést ze své podstaty nemohla, přesto bude zajímavé sledovat další vývoj.

Manipulace s jízdní pákou má i v režimu "autopilota" vliv na jízdu vlaku

"Drážní inspekce projevila žádost o pohovor se zaměstnanci ČD, a. s., kteří se akce zúčastnili, a to se strojvedoucím daného vlaku, kontrolorem vozby, který byl celé akci přítomen, a zaměstnankyní Generálního ředitelství ČD, která celou akci ve vlaku organizačně zajišťovala. Strojvedoucí potvrdil stanovisko ČD, a. s., že závodník skutečně manipuloval s pákou, která v režimu autopilota slouží mj. k regulaci výkonu jednotky včetně jejího rozjetí a navolení režimu výběhu (jízda setrvačností). Kontrolor vozby oficiální stanovisko ČD, a. s., i tvrzení svého podřízeného popřel. Zaměstnankyni generálního ředitelství České dráhy odmítly i po třech urgencích uvolnit k pohovoru s tím, že jí to nemohou nařídit a že má DI raději vyslechnout p. Fittipaldiho," píše ve svém nezvykle jedovatém tiskovém prohlášení DI. I proto dejme tiskové zprávě DI ještě jednou slovo:

Drážní inspekce uzavírá celou záležitost s následujícím zjištěním:

* závodníci prokazatelně manipulovali s pákou, která má i v režimu autopilota vliv na jízdu vlaku

* jak vyplynulo z provedených státních dozorů, závodníci neměli zdravotní ani odbornou způsobilost k manipulaci s ovládacími prvky vlaku (páka přidávání výkonu, houkačka)

* České dráhy věrohodným způsobem neprokázaly, že by všichni závodníci byli poučeni o svém chování na stanovišti strojvedoucího

* jízda vlaku SC 73 byla 11. října provozována v rozporu s platnými předpisy ČD, a. s., a právním řádem České republiky

* za změněných podmínek mohla být vážně narušena bezpečnost provozování dráhy a drážní dopravy.

* ČD, a. s., nesplnily svůj veřejný slib, že DI prokáží veškeré skutečnosti dokazující, že při jízdě vlaku nebyla porušena žádná pravidla

Výše uvedená zjištění Drážní inspekce postupuje Drážnímu úřadu ve smyslu platné legislativy.

Lze očekávat, že DÚ Českým drahám vyměří pokutu a že tento trest již rozhodně nebude symbolický. Zároveň lze konstatovat, že VIP-osobám na stanovišti vlajkové lodi ČD definitivně odzvonilo. Zajímavé by bylo také vědět, zda čtenář serveru iDNES.cz, který oznámení DI podal, nehodlá podat i trestní oznámení na ČD pro obecné ohrožení. Ještě těžší hádankou potom je, zda budou mít nějakou dohru výroky mluvčího Kubaly, který nejprve označil Engeho za lháře a až poté začal mlžit výroky o autopilotu. Pro připomenutí nezaškodí si pročíst náš článek z poloviny října, včetně diskuse pod ním.

Námět: PES38, zdroj: DIČR


Honza Beránek / JTB | 7.12.2007 (10:40)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
07.12.2007 (14:42)  
:-)))
"Chlapi, jestli mne tam budete furt rvat tu dvojku, tak se daleko nedostaneme":-))
07.12.2007 (14:08)  
1.1.1988 jsme jeli jako početnější skupina z Nejdku do KV. Protože byl Nový rok, vraceli se všichni z hor a dvojice M240 nepobírala. Tak nám vlakový personál otevřel stanoviště v druhém voze. Asi jsme mu tam nechtěně do řízení zasahovali, protože v Nové Roli na nás přilítl fíra s tím, že jestli budeme z druhého vozu pořád houkat, tak nás vysadí :-) Ono to není jen tak pohybovat se po stanovišti, pokud nevíte co k čemu je (a třeba si někam nevhodně odložit batoh). Nikdo pochopitelně úmyslně nehoukal.
07.12.2007 (14:02)  
Zajímavý je závěr DI
"jízda vlaku SC 73 byla 11. října provozována v rozporu s platnými předpisy ČD, a. s., a právním řádem České republiky" To by vlastně mohli všichni cestující požadovat navrácení jízdného :) Chytit se toho nějaký právník...
registrovaný uživatel M 
07.12.2007 (13:30)  
Semik - jak s tim probohazivyho souvisi situace na silnicich? Jako az ti vykradou barak a udelaji skodu za 200K (a dokonce je chytnou a ty veci zajisti), tak reknes, ale co, vsak vedle v dedine ukradli veci za pul milionu a nechytli je, tak tyhle pustte?
Tohle je problem zeleznice, konkretne CD (tedy ja si nemyslim, ze to nejaky extremni problem a ohrozeni kohokoliv nehrozilo, ale OK, poruseni predpisu to bylo). Situace na silnici, poli, vode nebo ve vzduchu s tim souvisi stejne jako exponencialni funkce s prumernym poctem mladat rysa velkeho...
registrovaný uživatel mira 
07.12.2007 (13:11)  
Jako je pravda, že se s tím neměli chlubit, protože věděli že to není dovolený. A s tím že vedení ČD je banda, s tím naprosto souhlasím. A dostali zato od DI vlastně to co si zasloužili. Jenže to samozřejmě nepoškodí ty nahoře co za to můžou, ale zase to odnesou ti ostatní. Takže hoši jestli se ještě někdy svezete na mašině tak to bude zázrak. Protože po tomhle zbytečným nabubřelým humbuku co se z toho nadělal, už si každej fíra jó rozmyslí jestli nějakýho fandu vezme nebo ne. Protože nebude chtít riskovat, že ho nějakej debil zase udá.
registrovaný uživatel Semík  mail  
07.12.2007 (12:48)  
Ti toho nadělaj, podívejme se na silnice co se tam děje a to nehody způsobují i legální řidiči. Hold někdo zas musí vykazovat nějakou činnost. Bohužel pro nás pro šotouše.
registrovaný uživatel tenzor 
07.12.2007 (12:36)  
mira: takže vy máte ověřeno že ten člověk z Novy neměl řidičák na traktor? Moje přítelkyně ho třeba má a nikdo by to do ní neřekl. Jinak ten čtenář iDnesu se třeba cítil jako pokusný králík, pokud v tom vlaku jel a přitom nevěděl, že ho řídil někdo jiný než fíra. Taky by mě to poněkud rozladilo. Pokud vlak může pod dohledem strojvůdce řídit každý, tak proč k řízení nepustí každého cestujícího, který má o to zájem. Jinak tenhle případ se vyšetřoval jen a jen proto, že ČD vědomě porušovaly předpisy a pak se tím ještě chlubili (místo aby řekli Fitipaldimu a Engemu, aby se o tom nikde nešířili) a následovně hloupě lhali, mlžili a opět hloupě lhali. Dokonce zpochybňují výsledky šetření DI a tvrdí, že při automatickém režimu nemá manipulace s regulací výkonu žádný vliv. Tedy opět hloupě lžou. Vedení ČD a tiskové oddělení je prostě banda tupých lhářů, kteří mají ostatní za ještě větší pitomce, než jsou oni sami. Ale to nikomu z přispěvatelů, kteří hájí ČD, zřejmě vůbec nevadí..
registrovaný uživatel M 
07.12.2007 (12:27)  
Zda se, ze cast nadpisu lze uchovat a bzdy opet vlozit:-)
registrovaný uživatel zarkow  mail  
07.12.2007 (12:13)  
Well done, to zas nějaký debilní šťoural musel být hrozně důležitý a potřeboval si zvýšit svoje sebevědomí. Jinak opravdu nechápu, proč bych upozorňoval že tam má fíra někoho na svezení. Ach jo, už tak je těžké se na stanoviště dostat, a teď to s takovou bude super těžké....
registrovaný uživatel mira 
07.12.2007 (12:12)  
Takového čtenáře Idnesu zastřelit na místě. DI je tak trapná, že to už nani není možné. Co třeba zažalovat Tv Novu. V jednom jejím pořadu nedávno její zaměstnanec řídil traktor a určitě na něj neměl oprávnění, mohl vážně ohrozit bezpečnost. Nebo proč si milý četnář nekoupí radar a nekontroluje silniční vozidla, která překračují rychlost? Všechny by je mohl napráskat, akorát by to asi nepřežil. Holt závistivci a naschválisti se vždycky najdou.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko