Praha - České dráhy lhaly, když ústy svého mluvčího Ondřeje Kubaly popíraly řízení pendolina automobilovými závodníky Emersonem Fittipaldim a Tomášem Engem. Drážní inspekce totiž včera odpoledne ukončila šetření případu z počátku října a dospěla k jednoznačnému závěru - oba zmínění už svým vstupem na stanoviště porušili předpisy, navíc pendolino skutečně sami řídili. ČD tak nesplnily svůj veřejný slib o tom, že kdykoli prokáží, že k žádnému provinění nedošlo. DI žádný trest vynést ze své podstaty nemohla, přesto bude zajímavé sledovat další vývoj.
Manipulace s jízdní pákou má i v režimu "autopilota" vliv na jízdu vlaku
"Drážní inspekce projevila žádost o pohovor se zaměstnanci ČD, a. s., kteří se akce zúčastnili, a to se strojvedoucím daného vlaku, kontrolorem vozby, který byl celé akci přítomen, a zaměstnankyní Generálního ředitelství ČD, která celou akci ve vlaku organizačně zajišťovala. Strojvedoucí potvrdil stanovisko ČD, a. s., že závodník skutečně manipuloval s pákou, která v režimu autopilota slouží mj. k regulaci výkonu jednotky včetně jejího rozjetí a navolení režimu výběhu (jízda setrvačností). Kontrolor vozby oficiální stanovisko ČD, a. s., i tvrzení svého podřízeného popřel. Zaměstnankyni generálního ředitelství České dráhy odmítly i po třech urgencích uvolnit k pohovoru s tím, že jí to nemohou nařídit a že má DI raději vyslechnout p. Fittipaldiho," píše ve svém nezvykle jedovatém tiskovém prohlášení DI. I proto dejme tiskové zprávě DI ještě jednou slovo:
Drážní inspekce uzavírá celou záležitost s následujícím zjištěním:
* závodníci prokazatelně manipulovali s pákou, která má i v režimu autopilota vliv na jízdu vlaku
* jak vyplynulo z provedených státních dozorů, závodníci neměli zdravotní ani odbornou způsobilost k manipulaci s ovládacími prvky vlaku (páka přidávání výkonu, houkačka)
* České dráhy věrohodným způsobem neprokázaly, že by všichni závodníci byli poučeni o svém chování na stanovišti strojvedoucího
* jízda vlaku SC 73 byla 11. října provozována v rozporu s platnými předpisy ČD, a. s., a právním řádem České republiky
* za změněných podmínek mohla být vážně narušena bezpečnost provozování dráhy a drážní dopravy.
* ČD, a. s., nesplnily svůj veřejný slib, že DI prokáží veškeré skutečnosti dokazující, že při jízdě vlaku nebyla porušena žádná pravidla
Výše uvedená zjištění Drážní inspekce postupuje Drážnímu úřadu ve smyslu platné legislativy.
Lze očekávat, že DÚ Českým drahám vyměří pokutu a že tento trest již rozhodně nebude symbolický. Zároveň lze konstatovat, že VIP-osobám na stanovišti vlajkové lodi ČD definitivně odzvonilo. Zajímavé by bylo také vědět, zda čtenář serveru iDNES.cz, který oznámení DI podal, nehodlá podat i trestní oznámení na ČD pro obecné ohrožení. Ještě těžší hádankou potom je, zda budou mít nějakou dohru výroky mluvčího Kubaly, který nejprve označil Engeho za lháře a až poté začal mlžit výroky o autopilotu. Pro připomenutí nezaškodí si pročíst náš článek z poloviny října, včetně diskuse pod ním.
Námět: PES38, zdroj: DIČR

Jinak studenti příslušného oboru mají snad ze zákona vyjímku. Ale byli Fitt.+Enge v době řízení studenty - určitě ne
ad JK:Ano dobře si to řekl,takže vlastně ani studenti průmek by neměli vůbec na nic šáhnout,ani pod dozorem,oni vlastně taky nemaj zdr.prohlídky,ani zkoušky.To je fakt směšný,celá kauza pendolíno
ohledně zdravotní způsobilosti...Mohou-li hoši řídit formuli---je to zdravotně náročnější než řídit vlak????
Za další pokud to neschválil někdo nadřízený cvičnému je to fakt průšvih, v opačném případě nechápu proč onen kontrolor je za toto poptahován....
P.S. studenti dopravních průmyslovek nesmí na praxi u dráhy nic, snad kromě skládání uhlí na nějakém stavědle....Za výborné studijní výsledky může údajně student téže průmyslovky na jiném oboru navštívit kokpit letadla ĆSA na trase New York - Praha....
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











