..: Dráhy chtějí zrušit zastavování dálkových spojů v hraničních obcích :..

Ilustrační obrázek Praha - Vlak přejíždí státní hranice. Zastavuje na malém zapadlém nádražíčku, aby zde proběhla pasová kontrola a výměna lokomotivy. Tento scénář již brzy nebude samozřejmostí. Alespoň podle tvrzení představitelů Českých drah, majoritního železničního dopravce v naší zemi. Již od začátku tohoto jízdního řádu nezastavují dálkové spoje ve stanici Petrovice u Karviné sousedící s Polskem. ČD navrhly podobný krok i našim sousedům. Pokud by byla dohoda úspěšná, následovaly by v roce příštím například slovenské Kúty, rakouské Hohenau, či německé Bad Schandau. V Čechách se toto omezení dotkne pouze jedné obce, a to Horního Dvořiště na Českobudějovicku.

Ne všichni ale se smělým plánem souhlasí. "Němci zatím trvají na tom, aby v Bad Schandau vlaky z Česka stavěly, ani nám neříkají důvody. My ale víme, že zde tyto vlaky k výstupu a nástupu využívá minimum cestujících," tvrdí tiskový mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. Město Bad Schandau ale není jediným, komu tento návrh nevyhovuje. To, že by jejich obec zmizela ze seznamu zastávek vlaků dálkové mezistátní přepravy, se nelíbí ani radním v Kútech.

Všechny výše uvedené cíle mají jednu podmínku. Tou je interoperabilita drážních vozidel. České dráhy se proto rozhodly upravit 3 lokomotivy řady 163 pro provoz v Polsku. Na síti SŽDC byl zase schválen provoz lokomotiv řad EU07, EP 09 s ET 22 patřící společnosti PKP Cargo, jež vlastní veškerý lokomotivní park provozovaný na vlacích dopravce PKP InterCity. S těmito stroji se na našem území můžeme setkat v pracovní dny na vlacích Os 2905 a Os 2910 v celé jejich trase a denně při vozbě EC 102 Polonia, EC 103 Polonia, EC 104 Sobieski, EC 105 Sobieski, EC 108 Comenius, EC 109 Comenius, R 202 Chopin, R 203 Chopin, R 208 Vltava a R 209 Vltava v úseku Bohumín - Varšava/Krakov. Naopak "polonizované peršingy" můžeme očekávat s R 200 Silesia a R 201 Silesia, a to opět mezi Bohumínem a Krakovem.

K ještě výraznější změně došlo na hranicích s Rakouskem. Drážní úřad totiž povolil zkušební provoz Taurusů řady 1216 na dráze z Břeclavi do Brna. Tato trať se tak stala druhou po již dříve schválené trase z Horního Dvořiště do Českých Budějovic. V prvním výše jmenovaném úseku tahají vlaky R 270, R 271, R 272, R 273, R 274 a R 275. V tom druhém stojí za zmínku pouze vozba Ex 100 a Ex 101 se shodným jménem Jóže Plečnik a proslulých R 206 a R 207 vezoucí přímé vozy například do Benátek nebo Curychu.

Na hranicích s Německem dojde k nejvýznamnější změně na vlacích R 454 Franz Kafka, R 455 Albert Einstein, R 456 Albert Einstein a R 457 Franz Kafka z Prahy do Mnichova a zpět. Ty by měly být výhledově vedeny v úseku Furth im Wald - Plzeň řadou ER20, známou též jako Herkules, provozovanou společností Regentalbahn AG pod značkou Alex. Tento typ je již od letošního června schválen pro provoz v Česku, a to neomezeně na síti elektrizované střídavou soustavou 25 kV 50 Hz. S omezeními se naopak můžeme setkat na tratích elektrizovaných stejnosměrným systémem 3 kV. Zde nesmějí Eurorunnery vůbec používat zařízení pro vytápění vozů elektrickým kabelem na frekvenci 50 Hz, jelikož by mohlo rušit zde instalované starší typy kolejových obvodů o stejné frekvenci. Další potenciální dopravci proto žádají výrobce (popř. půjčovny lokomotiv) o dodání vozidel s úpravou na frekvenci 22 Hz. Ta se sice nachází v ochranném pásmu pro KO 25 Hz, které jsou ale již používány pouze sporadicky a postupem času odstraňovány úplně.

Na česko-slovenských hranicích k výměnám lokomotiv již delší dobu prakticky nedochází, jelikož jsou zde jejich řady téměř sjednocené.

Zdroj: ČeskéNoviny.cz, Železniční magazín 6/2007, ŽelPage


Samir Lepara | 28.12.2007 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
28.12.2007 (22:15)  
Nemyslím že by to bola likvidacia podnikania,môžu vedla seba existovať štatne i sukromné firmy,štat určite nedá do toho takú dotaciu lebo ani nema,aby to zlikvidovalo konkurenciu,ale určite by mala existovať doprava aj za štatne,čo keď sa tým nízkonákladovým prestane dariť.
registrovaný uživatel danys 
28.12.2007 (22:15)  
ad Ales Franc: a co ekologie? Nepřijde Vám létání na vzdálenosti kolem 500km zbytečný luxus?
Uvítal bych nějaké dálkové spoje třeba do Itálie (Řím), ale základní cena by musela být 29Euro (maximálně 39E)...
28.12.2007 (22:11)  
Já osobně docela často jezdím na trase Brno - Praha a někdy jedu vlakem , někdy busem . Musím však říct , že pokud by vlak měl na této trase např. 10 zastávek , tak rozhodně pojedu busem . Naopak kdyby existovaly vlakové spoje (nikoliv jednou za den) , které jedou z Brna do Prahy bez zastávky , tak pojedu vlakem vždy . Zastavování je pro mě osobně nepříjemné a to mj. také z důvodu , že se v nácestné stanici může čekat na přípoj ( -> zpoždění) , atd. .
registrovaný uživatel Aleš Franc  mail  
28.12.2007 (22:02)  
ad Slavomil Druhý III.
Proč by se na tom měl finančně podílet stát ? Pokud by k tomu došlo , pokládal bych to za neférový útok státu vůči podnikání ostatních.
Vžijte se do následující situacie .Chcete podnikat. Zmapujete si terén a vyjde vám z toho , že si založíte leteckou společnost. Vezmete si obrovské úvěry , nakoupíte letadla , někde si nelehko obstaráte personál a začnete. Jste úspěšný a každý rok zvyšujete obraty a fungujete pouze za své. Nikdo vaší aktivitu dále nedotuje. A teď by měl přijít nějaký státní úředník a měl by vás za použití státních peněz likvidovat ? To je z mého pohledu absolutně nepřípustné.
28.12.2007 (21:58)  
Hohenau je opravdu zastavovani na opustenem nadrazi a pokud nekdo tvrdi ze ma smysl, tak je trochu mimo. I na teto trase soutezi CD se Student Agency, takze ty 4 minuty budou dobre. Dalsi 3 minutky by mohly prijit, kdyz se v roce 2015 udela Brno Breclav na 200 kmh:-) Tragedie je to ale na rakouske strane. Do Vidne je sice neni temer jedina zatacka, ale i Pendolino se tam musi courat 120. Chtelo by to rekonstrukci na 200 a usetrilo by se 15 minut.
28.12.2007 (21:58)  
celé je to naprosto postavené na hlavu. dokud jsme nebyli v schengenu, rušení zastávek nikoho ani nenapadlo. pak ale ty zapařené hlavy ve vedení ČD přišly s takovou kravinou. proč rušit něco co dosud bez problémů fungovalo. navíc fušování ČD do záležitostí jiných drah taky nenadělá moc dobra..

ad Kubala: hodně z vás se do něj navážíte, myslím že mnohdy zbytečně. on jen médiím řekne co ty paka ve vedení zase vymyslely

mám pocit že poslední dobou si ČD vymýšlí stále větší blbosti.. nejdřív zrušili EC/IC příplatky, teď tohle..
28.12.2007 (21:53)  
Ide o subvencie štátu,tie lacné lietadlá musia lietať na úkor niečoho či je to výhoda trvalá to ukáže čas,jazda po dialnici sa mi zdá už dosť rizikový šport ,na slovensku hlavne blava-trnava.
registrovaný uživatel Aleš Franc  mail  
28.12.2007 (21:41)  
ad. Slavomil Druhý II.
Spíše to funguje obráceně. Díky vstupu nízkonákladových let. společností zažívá trh v letecké dopravě boom.
Mám spoustu známých , kteří dříve jezdili z Prahy do Košic vlakem , dnes létají. Ve článcích na slovenských serverech je možné si přečíst , jak roste množství přepravovaných cestujících letadly mezi Bratislavou a Košicemi. O jakého cestujícího chcete za této situace bojovat , když víte , že jednu skupinu cestujících vám odlákává letecká doprava a druhou skupinu cestujících vám (díky rychlé výstavbě dálnic) odlákává individuální doprava . Jedině o cestující na trase , kde dálnice nevede , kam letadla nelétají a použití železnice je tam bezkonkurenčí oproti jiným druhům doprav.
28.12.2007 (21:38)  
proč musí dálkové vlaky zastavovat i v prdelích? protože jinak by se neuživily, pokud by nejel třeba jen jeden denně. pokud je snaha vést je ve dvouhodinovém taktu, musí stavět
28.12.2007 (21:34)  
Souhlasim s ICN, zastavky mezinarodnich spoj rozhodne neni zalezitosti pouze jedne zeleznicni spravy. A nemel by zastavovat "pod kazdym stromem", nebot by mel spojovat vyznamne metropole a nikoliv, diry jako jsou Kuty. Nevim jak casto jezdite mezi Bratislavou a Prahou, ale po tom, co nejaky blazen v ZSSK povolil cestovani na tratove jizdenky bez priplatku i v EC, nahrazuji EC z Blavy skolni spoje plne drzych teenageru, kteri akorat delaji bordel a blokuji sedadla dalkovym cestujicim. Jen at si jezdej osobakama, kdyz jsou tak blby, ze chodej na stredni skolu tak daleko!!

To same plati i pro IC z Ostravy, neustale se dodavaji dalsi a dalsi zastavky (Hranice na Morave, Kolin, Praha-Liben, Zabreh na Morave, nekdy i Suchdol nad Odrou), ktery akorat zdrzujou!!
  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko