Brno - Jihomoravský kraj se stal dalším objednavatelem regionální vlakové dopravy, který přistoupil k finančním sankcím vůči Českým drahám. Kraj dopravci vyměřil pokutu ve výši téměř sto tisíc korun za nedodržování jízdního řádu v závěru loňského roku. Podle hejtmana Stanislava Juránka bylo důvodem zpoždění regionálních spojů. „Bylo to na základě platné smlouvy, kterou s drahami máme, takže věřím, že vše bez problémů uhradí. Zádrhel se může stát, došlo ale k pochybení a velkému zpoždění a cestující nestíhali další spoje,“ uvedl hejtman.
Představitele kraje a drah také čeká jednání o nové smlouvě na provoz regionální železniční dopravy v letošním roce. ČD požadují na jeho zajištění o 57 miliónů korun více než loni, kdy kraj přispíval částkou 468 miliónů korun. Podle Jaroslava Popíšila, člena rady Jihomoravského kraje zodpovědného za dopravu, však požadované navýšení není věrohodně doloženo. ČD kromě jiného od kraje požadují příspěvek na provoz úschoven zavazadel, které ale se zajišťováním základní dopravní obslužnosti nijak nesouvisí. V případě, že dopravce navýšení dotace prosadí, nebude mít kraj jinou možnost než potřebné peníze najít nebo omezovat dopravu. Podle jeho představitelů ale zatím katastrofické scenáře nejsou na místě a současný stav se železniční dopravy na jižní Moravě nijak nedotkne.
| 7.1.2008 (12:00)
Ale zna ztratu, nebo by mel znat. Naklady dle Vaseho vyjadreni zna, vysi prijmu za listky zna a za predplatni jizdenky CD si vypocita procentem, vysi podilu na prijmu z trzeb za jizdne IDS taky zna. Zbyva jednoducha pocetni operace na urovni 3. tridy ZS komplikovana faktem, ze se bavime o milionech a skoro kazdej se snazi, aby mu trosicka z pocitanyho melounku zbyla, zejo. Vysledek se v nepozmenene forme ma predat objednavateli (IDS) a je hotovo, vyjasneno.
Dolívá hromadou rezu, které sotva drží, jezdí a řve na tratích.Občas to dojede do cíle.Jinak se to někde rozpadne po trati.Něco ještě drží barva a reklamní fólie na lokomotivách ... A vozy ty drží některé ze strachu
Naivne jsem si myslel, ze ke stanoveni ztraty je potreba znat i ty naklady. No, asi ne...
A asi nejde ani rict - prime naklady tohodle vlaku jsou XXX, k tomu potrebujeme vypravciho, mzdovou ucetni, reditele, ..., to jsou stoji XXX a treba podle vykonu priradime tuhle cast pro obsluhovaou trat...
A naposledy - opravdu mne nepada souvislost mezi KMB a naklady. Nenapada:-(
Venca Motyka: rika se trikrat a dost, specialne a s bonusem 4x a dost:
Za 1) Kdo říká že není schopná vyčíslit náklady na jeden spoj? Srovnejte si v hlavě jaký je rozdíl mezi ztrátou spoje a náklady na spoj a kdo co hradí.
- no ja teda tomu asi moc nerozumim, takze CD je schopna vycislit naklady na jeden konkretni spoj? OK, tak pak zcela jiste od organizatora regionalni dopravy dostane pocty cestujicich v onom konkretnim spoji (ano, na to existuji matematicke modely s chybou v radu procent, ne desitek procent) a pak take zcela jiste na zaklade udaju dodanych objednavatelem dopravy (rozumejte regionalnim organizatorem dopravy, v Brne IDS, v Praze ROPID) muze pozadat o uhradu prokazatelne ztraty. Fajn, vsichni jsou spokojeni - a neni nahodou prave toto stav, po jakem vsichni poctivi volaji?
2) Beru, ale ne přemrštěné částky jako chtěl Olomoucký kraj ne!
- pokuta je vzdy vetsi nez puvodni castka dohodnuta opacnym smerem, zkratka uz z definice pojmu "pokuta". A z jineho soudku je teorie, ze pozadam o 10x vyssi castku, abych nakonec dostal presne to, kolik jsem si vymyslel na zacatku.
3) To chci vidět jak v Brně na hlavním měřím počet lidí v podchodu fotobunkou :D
- kdyz to jde v Praze na Muzeu, na Florenci i na I.P.Pavlove s frekvenci 2x 5-vozovych souprav v intervalu 1:55min (http://mhd.webgarden.cz/linky-metra/linka-c.html), proc by neco podobneho nemelo jit v Brne hl.n.? Jsou snad Brne tak uzke podchody/vstupni dvere/vstupni vrata, ze do nich nelze pridat pocitadla?
4) Opět vás prosím o zamyšlení. Ztrátu a zisk z celých ČD stanovit samozřejmě lze a taková ztráta je známa, ale zde jde o rozčlenění zisk/ztráta na jednotlivé spoje. Pokud to dokážete gratuluji
- znovu od zacatku. Nutna podminka je vycisleni nakladu na jeden konkretni spoj. Spocitat naklady na amortizaci vozidla, dopravni cestu, zamestnance, vicenaklady, primereny zisk a rezervy dokaze 19-leta blondata (sorry, holky) absolventka SES. Pak muzete ZODPOVEDNE vstoupit do vyberoveho rizeni, nabidnout cenu za moderni sukafon, vyhrat, provozovat dopravu a vydelavat si na jen o trosicku novejsi Desiro. Nebo A6 (Audi A6). Pokud to management CD neumi nebo si neumi obstarat, ma problem a zaslouzi vyhazov.
bonus: opravdu si myslite, ze vyse dotaci pro OBB nebo DB ma vliv na kvalitu dodrzovani jejich vlastniho slibu (vyse dotaci ma vliv na stupen dodrzovani Ceskymi drahami definovaneho jizdniho radu)?
Rozpory - ano, mohou byt ve zkracene forme, popiste kde, rad svuj nazor vysvetlim detailneji.
add taz: euro, jak jinak, kdyz se eurem v te dobe (2009) bude platit na Slovensku, ze ;)
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










