..: ČD dostaly pokutu i od Jihomoravského kraje :..

Ilustrační obrázekBrno - Jihomoravský kraj se stal dalším objednavatelem regionální vlakové dopravy, který přistoupil k finančním sankcím vůči Českým drahám. Kraj dopravci vyměřil pokutu ve výši téměř sto tisíc korun za nedodržování jízdního řádu v závěru loňského roku. Podle hejtmana Stanislava Juránka bylo důvodem zpoždění regionálních spojů. „Bylo to na základě platné smlouvy, kterou s drahami máme, takže věřím, že vše bez problémů uhradí. Zádrhel se může stát, došlo ale k pochybení a velkému zpoždění a cestující nestíhali další spoje,“ uvedl hejtman.

Představitele kraje a drah také čeká jednání o nové smlouvě na provoz regionální železniční dopravy v letošním roce. ČD požadují na jeho zajištění o 57 miliónů korun více než loni, kdy kraj přispíval částkou 468 miliónů korun. Podle Jaroslava Popíšila, člena rady Jihomoravského kraje zodpovědného za dopravu, však požadované navýšení není věrohodně doloženo. ČD kromě jiného od kraje požadují příspěvek na provoz úschoven zavazadel, které ale se zajišťováním základní dopravní obslužnosti nijak nesouvisí. V případě, že dopravce navýšení dotace prosadí, nebude mít kraj jinou možnost než potřebné peníze najít nebo omezovat dopravu. Podle jeho představitelů ale zatím katastrofické scenáře nejsou na místě a současný stav se železniční dopravy na jižní Moravě nijak nedotkne.

zdroj: MF Dnes, Deník


Rudolf Staněk Poslat mail autorovi | 7.1.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel bhn 
08.01.2008 (0:34)  
no pánové vytady kecáte jeden přes druhého a já dneska večer vyrazil na nádr v Brně si prohlédnout časy zpoždění a jehle : Os z Břeclavy 49 minut.Babitron hlásá polohu Zaječí i za 1/2 hodiny . Prostě spoj do Brna nedolej.A nebyl vypraven ani náhradní spoj. Rychlík od Prahy je v úseku od Tišnova do Brna vedený v rámci IDS, takže bere i tyto cestující na lístek.Takto přijel +3 minuty. Když by spoje jezdily poctivě dle jízdního řádu,nebyli poruchy,absence pesonálu či absence vozů, které se zhání z kopřiv u dep, tak spoje jezdí téměř na čas.Takto se zařazují na spoje i vozy s nižší rychlostí a daný spoj logicky nepojede tak rychle,aby stíhal jízdní řád - bude zpožděn! Když si kraj objednal u drah nějaký rozsah a ten nebyl dodržen z nějakého důvodu, tak se bude zajímat proč tomu tak nebylo.
Když jako zadavatel stavby domu zjistíte, že tam na střeše chybí křidlice půjde za firmou, která dostala zakázku a zeptáte se, proč tam chybí a nezajímá vás odpověď, že jim něco někde chybí, nebo je momentálně něco někde ... Vy chcete za svoje peníze vidět výsledek.Ne slibi a nic z toho.Kdo tvrdí pravý opak, ať se přihlásí mezi skupinku rozhazovač a jde tam, ostatní krok zpět a hlásí se k šetřílkům.
registrovaný uživatel pekař 
08.01.2008 (0:34)  
M: a proč by kraj dotoval náklady? Ho přece zajímá ztráta, takže to s KMB souvisí. Jinak jestli JMK dokáže vyčíslit ztrátu každého jednoho spoje, tak má asi trochu ocucané prsty...
registrovaný uživatel M 
08.01.2008 (0:28)  
pekari - v ramci JMK si muzes koupit rocni/ctvrtletni listek. Muzes na to jezdit jenom vlakem nebo jenom busem, muzes to mit doma v supliku, muzes na to jezdit cela rodina. Jako fakt si myslis, ze jsou v tomhle CD tak moc jedinecny, ze jako jediny maji tak nesmirne tezke spocist si prijmy na konkretni vlak?

A jeste jednou - jak KMB, SONE, mesicni tratovky, cokoliv souvisi s naklady?
registrovaný uživatel M 
08.01.2008 (0:25)  
(Zejmena Vousacovi) I v autobusove doprave ale existuji predplatne jizdenky nebo "cvakani ciziho" listku, dokonce i prestupy. Ne vsichni cestujici si listek kupuji tak, ze u ridice reknou "2x Brno". Takze to, co jini napsali o Praze, lze "prekvapive" potvrdit i o JMK.

pekar - ted jenom, jestli to chapu spravne - kdyz je neceho malo (jeden spoj denne), tak se to spocitat da, ale kdyz je neceho moc (20 spoju denne), tak uz se to spocitat neda

Mimochodem, neni nahodou rec o tom, ze Ceske drahy taji sve naklady a ty nechce vycislovat? Ja jenom, ze moc nechapu ty debaty o slozitosti urcovani kolik lidi cim jezdi, protoze jaksi nechapu, jakou to ma souvislost s naklady...
registrovaný uživatel pekař 
08.01.2008 (0:21)  
S tou Obrataní to je těřký argument, to snad i sám odhadnu, kolik lidí na kterém spoji jezdí. Jinak bych upozornil na dlouhodobé traťové jízdenky, KMB, SoNe a CD NET apod. Ale vy přirozeně víte, jaký je podíl lidí, co si nekupuje jízdenky v předprodeji nebo znáte způsob, jak toto zjistit, hmm? Přece většina je tak nepřesný pojem a my chceme vyčíslit náklady na spoj přesně.:)
registrovaný uživatel happy 
08.01.2008 (0:15)  
Statisticky téměř většina lidí si kupuje lístek před odjezdem spoje.Dál se nemám o čem bavit.Jinak JHMD jezdí pravidelně po celý rok do Obrataně.Což do počtu vlaků je určité srovnání s lokálkami čd.Opět se tu vyrojilo mnoho komentářů ve stylu čd:Tisíc a jeden důvod proč by to nešlo,ale ani jeden důvod,proč se o to nepokusit.
registrovaný uživatel pekař 
08.01.2008 (0:07)  
Happy: ty dneska bavíš! To, že dokáže JHMD vyčíslit své náklady když mimo sezónu jezdí do Nové Bystřice dokonce až jednou denně, to je fakt super:) Co má, prosím tě, elektronický systém výdeje jízdenek společného s obsazeností každého jednotlivého spoje? Já si přece nekupuju jízdenku na spoj, ale na trať.
registrovaný uživatel happy 
07.01.2008 (23:37)  
Motyko nepřepisuj laskavě své komentáře,potom člověk neví,na co reaguje. Společnosti Connex,Jhmd,Viamont přesně rozepisují náklady.Tam to jde,ale u čd???Hlavně,že mají elektronický systém vydávání jízdenek,tak zase není takový problém,udělat statistiky
registrovaný uživatel happy 
07.01.2008 (23:34)  
tak napiš,v čem nemám pravdu.Ty Velenice jsou zářným příkladem neschopnosti.
registrovaný uživatel happy 
07.01.2008 (23:28)  
Samozřejmě,že není problém vyčíslit náklady na jeden spoj i s jeho průměrnou obsazeností.To by se ovšem muselo u čd chtít, ale potom by nešly dělat finanční machinace...
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko