Plzeň - První lokomotiva Škoda 109E z dvacetikusové série, kterou si objednaly České dráhy pod označením 380, se začne zkoušet letos na jaře, uvedl pro deník iHNed ředitel Škody Transportation Tomáš Krsek. Kompletně dokončený první prototyp by měl být hotový na přelomu let 2008 a 2009. V té době by měl mít i schválení pro provoz v ČR a Německu (o Rakousku se pan ředitel nezmínil, ale lze předpokládat, že se ho schválení bude také týkat - pozn. red.). Krsek dále uvedl, že v okamžiku, kdy bude k dispozici plně funkční lokomotiva, začne Škoda Transportation jednat o dodávkách i s dalšími potencionálními zákazníky.
V roce 2010 nová řada příměstkých jednotek
Mezi další vozidla, která Škoda Transportation chystá, budou patřit nejenom jednotky řady 671, což bude dvousystémová varianta jednotek 471 CityElefant pro rychlost 160 km/h, ale i nová řada jednopatrových příměstských jednotek. Vývoj a příprava této řady bude ovšem dle Krska trvat nejméně další 2 roky.
Škoda Transportation zaměstnává více než 500 vývojových pracovníků pro vývoj nových kolejových vozidel. Celá skupina ŠKODA HOLDING prvních devět měsíců roku 2007 zakončila provozním ziskem 1,6 miliardy a vykázala tržby 8,5 miliardy korun.
Ilustrační fotomontáž © EightyFour, Tomáš Kubovec
Ilustrační foto © ČKD Vagonka
Ilustrační foto © Akad. Sochař František Pelikán
zdroj: iHNed.cz

Ovsem jestli venovat na zaklade slibu znovu duveru Skode v otazce dalsich jednotek je hodne na povazenou. Jiste si uvedomujete ze by ty penize take snadno mohly byt neuzitecne zmarene. Takze ja bych jako posledni vazne varovani udelal to ze bych jednu radu zadal nekde jinde, a treba se pak nad sebou vazne zamyslí...
Nekdo tu mluvil o spatne napsanych smlouvach - to jako kruci maji ty smlouvy obsahovat kompletni sankcni plan od reditele az po uklizecku kdyz dodaji sunty? Nemelo by sakra tohle byt ve vlastnim zajmu vyrobce, ne proto ze je z toho smluvní pokuta ale proste proto ze kdyz dodava nedodelky nebo zmetky, tak se holt proste priste obratime na nekoho jineho?
Jinak jsem taky pro to aby nebyla cela Evropa sede jednotvarna, ale nic se nesmi prehanet, prece si vsichni nebudeme vyvijet svoje vlastni lokomotivy jen aby to bylo takove hezke pestre? Nic se nema prehanet, na to staci pestre natery ev. customizacni sety, za pár korun to muze pokazde vypadat jinak.
A posledni vec - nechtelo by to taky spolknout nekdy aspon kousek te nacionalni hrdosti a aspon uvazovat o licenci kde je to vhodne?
Nicmene stav esusu prvni serie je opravdu velmi slabou vizitkou vyrobce a i on by se mel adekvatne snazit s tim neco udelat, zejmena pokud CD jsou a maji byt jejich hlavnim zakaznikem.
O fungovani DM12 z Finska moc zprav nechodi (takze to asi funguje dobre), zato mame hojnost zprav o predchudci DM12, ktery se majiteli myslim znacne prodrazuje. O postoji Skodovky (coby nastupce MSV) k 843 si myslim totez, co jsem napsal vyse o 471.
1,6 miliardy zisku na pár elefantech? Nechci ani pomyslet, že tato suma spadá jen na vývojovou skupinu zastoupenou 500 pracovníky ( elfant je 10 let staré vozidlo a nic dalšího zavratného ještě nevyjelo)
PS: Jedna se asi o celou škálu výrobního sortimentu ? Tramvaje, trolejbusy, vlaky ...
A panáčci zapomněli na Dm12. Vozidlo, o kterém se nemluví. Proč asi? Protože jezdí totálně bez poruch. To je také vizitka ŠkodaHolding - Vagonka Ostrava.
Vsadím se že ty ešusy pro Litvu budou bezchybné, protože snad LDZ nejsou tak debilní, jako ČD, aby si do smlouvy nenapsaly řádné sankce.
Eurosprinter má s taurusem společnou akorát trakční výzbroj, a to ještě né úplně. Pojezd je absolutně jiný. Trakční výzbroj 1216 Je totálně jiná od 1116 a 1016. Naopak je shodná s 189 DB. To jsou totiž ty dílčí stupně, Martine 749. A tyto stupně zaplatily plně státy SRN a RSR. protože v době vývoje těchto řad kupovaly od Siemensu za státní dotace do os. dopravy stovky jiných vozidel (vagony, ICE, lokomotivy).
Němci, Francouzi (ti nejvíce), Italové, Rakušani i Češi jsou v tomhle nacionalisti. tak nevím, proč bychom najednou býti neměli.
U 471 mi neprijde unosne vsechno hazet na dodavatele. Jako cestujici registruju, ze u 471 uz 10 let nejdou zavirat odpadaky, vyskytuji se tam akvarkova okna, venkovni informacni system je aspon jeden vzdy dead, uvnitr je stale divne zatuchlo-nejak nedostatecna vzduchotechnika (a pritom zvenku neunosne hlucna), znatelne tomu chybi piskovac a kriticky retezec WC "funguje-splachuje-mydlo-voda" pri vsech mych pokusech vykazoval vadu aspon v jednom prvku.
Nemyslim si, ze tentyz vyrobce dokaze genialne vyresit pohon atd. a zaroven takto nedomyslet subsystemy zajistujici komfort pro cestujici. Naopak bych cekal, ze se provoz odhaluje stejne citelne problemy i v trakcni technologii jednotek.
Skodovce drzim palce, ale vzhledem k tomu, ze toto prodava za svetove ceny, musi me o vyhodnost sveho pomeru vykon/cena jeste presvedcovat, nejlepe ciny. Proto ta skepse k 380...
Já už tyto drobnosti neřeším. Jak už jsem řekl mockrát, závěr si udělám, až bude 380 alespoň 5 let jezdit.
čunče: Ty konspirace silně krmí fakt, že jako jedinej může VUZ říci co schválit a co ne. A jelikož je VUZ dceřinkou ČD, tak každému vytane na mysli, že ČD proces schvalování zdržujou. Proč by sem pouštěli cizí lokomotivy na který nemaj. Ale kdyby si ČD Taurusy koupili, tak by byl schválený ani by jsme nemrkly.
Eurosprinter je projekt Siemensu, který si sám zaplatil. Tobě asi utekl fakt, že první Eurosprinter byl dlouho v jeho vlastnictví. Patřil Dispoloku a dnes patří MRCE. Jelikož jenom blbec by si nechal vyvinout vozidlo které mu vyhovuje a pak ho nepřevzít.
Průšvihy ve schvalování jsou, ale je v tom takovej bordel, že se do toho DI nechce.
Francouzi budou dotovat Alstom protože nepřipustěj, aby se jejich "pýcha" topila v dluzích. Pokud neznáš mentalitu francouzů, tak nesleduješ zprávy.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.












