..: Doplněno: Škoda Transportation: 380 již na jaře, nové nízkopodlažní jednotky za 2 roky :..

Ilustrační obrázekPlzeň - První lokomotiva Škoda 109E z dvacetikusové série, kterou si objednaly České dráhy pod označením 380, se začne zkoušet letos na jaře, uvedl pro deník iHNed ředitel Škody Transportation Tomáš Krsek. Kompletně dokončený první prototyp by měl být hotový na přelomu let 2008 a 2009. V té době by měl mít i schválení pro provoz v ČR a Německu (o Rakousku se pan ředitel nezmínil, ale lze předpokládat, že se ho schválení bude také týkat - pozn. red.). Krsek dále uvedl, že v okamžiku, kdy bude k dispozici plně funkční lokomotiva, začne Škoda Transportation jednat o dodávkách i s dalšími potencionálními zákazníky.

V roce 2010 nová řada příměstkých jednotek

Ilustrační obrázek

Mezi další vozidla, která Škoda Transportation chystá, budou patřit nejenom jednotky řady 671, což bude dvousystémová varianta jednotek 471 CityElefant pro rychlost 160 km/h, ale i nová řada jednopatrových příměstských jednotek. Vývoj a příprava této řady bude ovšem dle Krska trvat nejméně další 2 roky.

Škoda Transportation zaměstnává více než 500 vývojových pracovníků pro vývoj nových kolejových vozidel. Celá skupina ŠKODA HOLDING prvních devět měsíců roku 2007 zakončila provozním ziskem 1,6 miliardy a vykázala tržby 8,5 miliardy korun.

Ilustrační obrázek


Ilustrační fotomontáž © EightyFour, Tomáš Kubovec
Ilustrační foto © ČKD Vagonka
Ilustrační foto © Akad. Sochař František Pelikán

zdroj: iHNed.cz


JiříK. | 12.1.2008 (10:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Pijavice  mail  
12.01.2008 (19:54)  
Pánové víte jak by to bylo monotóní, kdyby po celé Evropě jezdily Taurusy? Myslím, že trochu pestřejší vozový park a konkurence trhu a fotografům jenom prospěje. A já osobně jsem hrdý na české vlaky!!!
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
12.01.2008 (19:42)  
happy: Ty světlomety se mi také moc nelíbí, mohli použít trochu originálnější tvar než jednoduchý obdélník. Oproti úplně prvnímu návrhu je to hodně konzervativní.
Ale jinak ta poslední verze je lepěí než předchozí, hlavně oceňuji zaoblení spodních rohů předního okna a přeuspořádání madel.
Registrierter Benutzer happy 
12.01.2008 (18:37)  
ad Luxian: Na 109E se mně vyloženě nelíbí světlomety.Jsou tam jak pěst na oko.
Registrierter Benutzer happy 
12.01.2008 (18:35)  
ad Jaroušek : Ale přece nikdo neříká,že řada 350 musí jezdit jen na "prestižních" výkonech. U čd třeba řada 150 jezdí na osobácích.To záleží na provozovateli.Neříkám,že by se to mělo nějak přehánět(třeba tomu dávat asynchrony),ale třeba moderní řídící systémy,změna trakčních měničů atd. by se hodila.Zvýšilo by to spolehlivost a snížilo náklady na opravy :) .Kastle lokomotiv jsou dobré. :)
12.01.2008 (18:03)  
ad happy: U těch brejlovců a 854 máš pravdu, ale přece jen to jsou vozidla pro nákladní dopravu resp. pro regionální rychlíky a ne na nejprestižnější dálkovou dopravu, kde jsou na vozidla kladený jiný nároky... Že ZSSK nemají peníze je fakt, ale touto modernizací by si příliš nepomohli a hlavně by to nemělo příliš valný ekonomický efekt
Korrespondent oder ŽP Mitglied Hawkey  mail  
12.01.2008 (17:19)  
no jedna věc je Taurusy vlastnit a druhá je moci je provozhovat. A pokud je mi známo, tak Taurus dodnes není schválen pro porovoz na celé síti SŽDC.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
12.01.2008 (16:22)  
Luxian: Jojo, toto jsme všichni viděli, ale já pracoval s tím nejlepším, co se dalo použít :o)
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
12.01.2008 (16:18)  
Jenom bych upozornil, že konečná podoba se trochu liší od té, která se objevuje na tom jediném snímku od Škodovky a i barevné řešení bude jiné.
viz: http://109-e.wgz.cz/image/3931616
Editor oder ŽP Admin Chary  mail  
12.01.2008 (16:14)  
Libouš: a též bych zrevidoval tu představu o tom, že hliníkama jezděj pražáci. Docela by mě zajímalo procentuální vyjádření podílu pražáků v celku cestujících v příměstkých linkách kolem Prahy a defacto po celých středních čechách. Pražáci jezdí po praze tramvajema, hliníkama jezdí převážně středočeši do Prahy a zpět a po středních čechách ;-)
Registrierter Benutzer happy 
12.01.2008 (15:30)  
ad úpa:Bohužel k častým neschopnostem Elefantů je značně ošizená turnusová skupina těchto strojů kolem Prahy,takže problém je hlavně v tom,že čd se jaksi neumí postarat ani o to nové,co mají.Jinak žabotlam má sedačky navržené na přelomu 50. a 60. let pro osobní dopravu . 560tky mají standartní sesle,které původně byly určené pro dopravu dálkovou,ovšem neschopností fabrik se vlastně tyto sesle bez větších úprav vyráběly pomalu půl století.
  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko