..: Doplněno: Škoda Transportation: 380 již na jaře, nové nízkopodlažní jednotky za 2 roky :..

Ilustrační obrázekPlzeň - První lokomotiva Škoda 109E z dvacetikusové série, kterou si objednaly České dráhy pod označením 380, se začne zkoušet letos na jaře, uvedl pro deník iHNed ředitel Škody Transportation Tomáš Krsek. Kompletně dokončený první prototyp by měl být hotový na přelomu let 2008 a 2009. V té době by měl mít i schválení pro provoz v ČR a Německu (o Rakousku se pan ředitel nezmínil, ale lze předpokládat, že se ho schválení bude také týkat - pozn. red.). Krsek dále uvedl, že v okamžiku, kdy bude k dispozici plně funkční lokomotiva, začne Škoda Transportation jednat o dodávkách i s dalšími potencionálními zákazníky.

V roce 2010 nová řada příměstkých jednotek

Ilustrační obrázek

Mezi další vozidla, která Škoda Transportation chystá, budou patřit nejenom jednotky řady 671, což bude dvousystémová varianta jednotek 471 CityElefant pro rychlost 160 km/h, ale i nová řada jednopatrových příměstských jednotek. Vývoj a příprava této řady bude ovšem dle Krska trvat nejméně další 2 roky.

Škoda Transportation zaměstnává více než 500 vývojových pracovníků pro vývoj nových kolejových vozidel. Celá skupina ŠKODA HOLDING prvních devět měsíců roku 2007 zakončila provozním ziskem 1,6 miliardy a vykázala tržby 8,5 miliardy korun.

Ilustrační obrázek


Ilustrační fotomontáž © EightyFour, Tomáš Kubovec
Ilustrační foto © ČKD Vagonka
Ilustrační foto © Akad. Sochař František Pelikán

zdroj: iHNed.cz


JiříK. | 12.1.2008 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
12.01.2008 (11:29)  
No jestli se 380-ka povede a bude spolehlivá tak se bude prodávat sama, a design je taky výborný skoro bych řekl, že lepší než u Tauruse - čistě můj názor, ale počkejme na skutečnost. Je sice pravda že Taurusy jsme mohli mít už dávno, ale jsme v Česku takže se není co divit...
12.01.2008 (11:28)  
no těžko se to píše ale souhlasim s wazcinen.Už tu dávno mohli bejt Flirty a Taurusy.Ta 380 oproti taurusu je vošklivá hned od začátku.Ta nová 460 se mi líbí holt toho času dost,že se jich nedožiju.
12.01.2008 (11:10)  
Pan x: Pozor, řada 180 již existuje. ;)

http://www.prototypy.cz/180/180tx.htm
registrovaný uživatel V. 
12.01.2008 (10:59)  
No to ještě budou dělat 571 a 180 a nevím co eště :-)
registrovaný uživatel tgw 
12.01.2008 (10:53)  
No hurá.Konečně řadu 380 uvidím na vlastní oči.
Ten náčrt příměstské jednotky nevypadá špatně.Nicméně se domnívám ,že by měla být nízkopodlažní celá.Jako dolní část u řady 471.
Zde v jednotce zabírá místo přechod z nízkopodlažní do podlažní části.V tomto místě by mohli býti sedadla a tudíž cestující.Cestující si raději posadí.
12.01.2008 (10:45)  
waszyn: Neschopnosti ešusů jsou způsobovány především jednotlivými nekvalitními komponenty (kompresory ATMOS, apod.), u nichž by neměl být problém změnit dodavatele a zvýšit tak spolehlivost těchto jednotek .
registrovaný uživatel waszyn 
12.01.2008 (10:32)  
to jako ČD maji v umyslu po zkusenostech s 471 u nich jeste objednavat dalsi jednotky? ze jich polovina stoji v koprivach neni dostatecnym argumentem pro zmenu dodavatele? a co potom? jednopodlazni elektricke jednotky vyrabi nekolik vyrobcu, ale proc je mit kvalitneji, rychleji a levneji, kdyz je casu dost na to dostat draze sunt... at mi nikdo nerika, ze par set pracovnich mist, kolik jich na 471 dela, stoji za ty promrhane stamiliony az miliardy..
12.01.2008 (10:24)  
ach ten cestin:D potencialni, ne potencionalni:D
12.01.2008 (10:15)  
C.M.Burns: Provozní zkoušky a čekání na schválení
12.01.2008 (10:13)  
Jaký je rozdíl mezi zkoušenou verzí letos na jaře a hotovým prototypem na přelomu 2008/09? To mu teď bude ještě něco chybět?
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko