Plzeň - První lokomotiva Škoda 109E z dvacetikusové série, kterou si objednaly České dráhy pod označením 380, se začne zkoušet letos na jaře, uvedl pro deník iHNed ředitel Škody Transportation Tomáš Krsek. Kompletně dokončený první prototyp by měl být hotový na přelomu let 2008 a 2009. V té době by měl mít i schválení pro provoz v ČR a Německu (o Rakousku se pan ředitel nezmínil, ale lze předpokládat, že se ho schválení bude také týkat - pozn. red.). Krsek dále uvedl, že v okamžiku, kdy bude k dispozici plně funkční lokomotiva, začne Škoda Transportation jednat o dodávkách i s dalšími potencionálními zákazníky.
V roce 2010 nová řada příměstkých jednotek
Mezi další vozidla, která Škoda Transportation chystá, budou patřit nejenom jednotky řady 671, což bude dvousystémová varianta jednotek 471 CityElefant pro rychlost 160 km/h, ale i nová řada jednopatrových příměstských jednotek. Vývoj a příprava této řady bude ovšem dle Krska trvat nejméně další 2 roky.
Škoda Transportation zaměstnává více než 500 vývojových pracovníků pro vývoj nových kolejových vozidel. Celá skupina ŠKODA HOLDING prvních devět měsíců roku 2007 zakončila provozním ziskem 1,6 miliardy a vykázala tržby 8,5 miliardy korun.
Ilustrační fotomontáž © EightyFour, Tomáš Kubovec
Ilustrační foto © ČKD Vagonka
Ilustrační foto © Akad. Sochař František Pelikán
zdroj: iHNed.cz

1.škoda navrhuje lokomotivu tak,aby maximálně eliminovala rušící proudy.Na to jsou poměrně složité výpočty.Řada 380 samozřejmě rušit bude,ale bude to v normě.Takže v tomto ohledu si může DU pindat co chce,lokomotiva se do norem EMC vejde,protože je na to konstruovaná a vše je náležitě odsimulováno a spočítáno!!Chápete to???
2.škoda navrhuje podvozky tak,aby na všech tratích měla lokomotiva přechodnost.To znamená,aby nemusela jezdi ta vyjímky a nemusela tedy jezdit podle kulatých rychlostníků.Co je mně platný taurus,když se povleče na Vysočině 40 podle kulaťáků.
http://img293.imageshack.us/img293/200/x44gd1.jpg
Další, co věří, že se tu schvalují vozidla na základě ohýbání fyziky.
A proč po tom nejde Drážní inspekce? Ze zdrojů uvnitř DI vím, že DI je na ČD zejména poslední dobou silně vysazená a že již brzy budou ČD ztrestány za různé průšvihy. Ohýbání norem a pečení svinstev mezi ČD, MD, SŽDC a DÚ při schvalovacích procesech mezi těmi průšvihy nejsou.
380 bude schválena nebo neschválena podle platných norem.
Platné normy pro vozidla bude možno více zmírnit až tehdy, když budou odstraněny zastaralé KO z rozhodujících míst v síti SŽDC. Pak budou vyhovovat bez omezení i taurusy a podobně.
Fascinuje mě, jak někteří furt píší o konspiraci na české železnici, ale nikdo nikdy nic neprokázal. A neprokáže, protože nic takového není.
Další co věří, že 380 bude schválená bez ohýbání fyziky.
Ach jo, lidi, kdy už to pochopíte, že ani ta jejich lomená hvězda je nespasí!
Neříkám, že se 380 neschválí, ale bude to podobné jako s jistou nejmenovanou jednotkou.
Jinak vývoj českých jednotek má určitý - byť ne možná z krátkodobého hlediska ekonomicky zdůvodnitelný - smysl. Stejně jako je podle mě nesprávné, aby vzniklo jediné světopivo, jediný světosýr atd., je podle mě dobré, aby každý kraj v Evropě i na světě měl svá specifika. Nejde o to, že je třeba sjednotit například zabezpečení či rozchod kolejí, to je jistě prospěšné, ale vozit se všude na světě stejnými vlaky a dávat za ně peníze jediné monopolní firmě by myslím nebylo úplně správné. Pokud budou technicky sledovat aktuální vývoj a nabízet obdobnou kvalitu, ať je vyrábí české firmy. Nebo musíme vše dovážet? Baví mě diskuse na téma energetiky, všichni shodně uvádějí, že v případě nepostavení dlaších provozů budeme muset energii dovážet. A že dovážíme prakticky veškeré ostatní věci včetně potravin, to už nikomu nevadí... Musíme vše dovážet? Jistě je možné vyměňovat zkušenosti, technologie, informace. Na mě to dnes působí tak, že trh je deformován monopoly. Eurododavatel vlaků... Jen ať Škoda vyrábí. Jenom aby za ty dva roky, až to vyvinou, už zas nebylo vše jinak. A snad se taky najde někdo, kdo si to hned koupí, aby to mezitím nezastaralo úplně.
A co povedené kousky od Siemensu, jako například ICE TD? No? kolik let sstály všechny tyhle jednotky v kopřivách?
ŠT má u ešusů chyby akorát v trakčních měničích - příliš vysoký výkon pro spínací prvky, IGBT občas bouchnou. Pak z 036ky tekl olej z převodovky - odstraněno, chyba montáže. Otočné čepy - u prvních kousků byla jiná konstrukce a jiný materiál - nahrazeno těmi, co jsou v těch novějších.
Vše ostatní jsou vady daodavatelů a idiotské smlouvy s ČD. Holt když ČD nejsou ochotny vymáhat nedostatky, proč by výrobce tyto nedostatky odstraňoval?
A patriotismus. Nepsal jsem nikde o patriotismu. Když ŠT nebude dělat lokomotivy, bude je dělat někdo jiný, nebude taková konkurence. Siemens je dneska už naprosto nechutný moloch srovnatelný s národními drážními dopravci. Chceš snade diktát dvou tří výrobců lokomotiv pro celou EU? Já ne. Jen ať pěkně Stádler, ŠT, polští výrobci, i jiní prosperují a konkurují Bombardieru, Alstomu a Siemensu. Kdyby Siemens nekoupil SGP Graz, žádné taurusy by nebyly. Kdyby OeBB neobjednaly stovku tehdy neexistujících taurusů u SGP+Siemens, tak by žádný taurusy neexistovaly.
A především: Kdyby si ČD objednaly taurusy, tak je sice budou půl roku mít, ale neschválené a neschválitelné pro celou síť. To by byla fakt výhodná koupě.
Takže seathe, jako realista si pro ČR nemůžeš koupít VŮBEC ŽÁDNOU NOVOU LOKOMOTIVU. Přemejšlej hlavou, laskavě.
Panove, nemyslite si, ze patriotismus je trochu o necem jinem nez ze Skodovka za statni (=nam vsem ukradene z platu) prachy sesmoli nejakou lokomotivu?
Argumenty, ktere tu padaji, jsou mirne receno poznamenane technickym puvodem vetsiny diskutujicich.
Dost zvlastni je vase velkorysost k predchozimu neprilis povedenemu pokusu (471). Za normalnich okolnosti (mimo statni sektor) vazne vadi, ze tretina stroju trvale stoji... A povoleni k provozu v okolnich zemich taky neni uplne easy: Pendolino ma jiste jen ZSR, Rakousko je docasne a Nemecko vubec.
Takze nic proti masince, ale plan je to hodne ambiciozni a je asi lepsi byt realista nez "vlastenec"...
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.












