..: Doplněno: Škoda Transportation: 380 již na jaře, nové nízkopodlažní jednotky za 2 roky :..

Ilustrační obrázekPlzeň - První lokomotiva Škoda 109E z dvacetikusové série, kterou si objednaly České dráhy pod označením 380, se začne zkoušet letos na jaře, uvedl pro deník iHNed ředitel Škody Transportation Tomáš Krsek. Kompletně dokončený první prototyp by měl být hotový na přelomu let 2008 a 2009. V té době by měl mít i schválení pro provoz v ČR a Německu (o Rakousku se pan ředitel nezmínil, ale lze předpokládat, že se ho schválení bude také týkat - pozn. red.). Krsek dále uvedl, že v okamžiku, kdy bude k dispozici plně funkční lokomotiva, začne Škoda Transportation jednat o dodávkách i s dalšími potencionálními zákazníky.

V roce 2010 nová řada příměstkých jednotek

Ilustrační obrázek

Mezi další vozidla, která Škoda Transportation chystá, budou patřit nejenom jednotky řady 671, což bude dvousystémová varianta jednotek 471 CityElefant pro rychlost 160 km/h, ale i nová řada jednopatrových příměstských jednotek. Vývoj a příprava této řady bude ovšem dle Krska trvat nejméně další 2 roky.

Škoda Transportation zaměstnává více než 500 vývojových pracovníků pro vývoj nových kolejových vozidel. Celá skupina ŠKODA HOLDING prvních devět měsíců roku 2007 zakončila provozním ziskem 1,6 miliardy a vykázala tržby 8,5 miliardy korun.

Ilustrační obrázek


Ilustrační fotomontáž © EightyFour, Tomáš Kubovec
Ilustrační foto © ČKD Vagonka
Ilustrační foto © Akad. Sochař František Pelikán

zdroj: iHNed.cz


JiříK. | 12.1.2008 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
13.01.2008 (0:18)  
čunče: Pokus hezký, ale obávám se, že někteří lidé tohle nikdy nepochopí a budou pořád blábolit ty svoje naivně liberální řeči. Neříkám, že by to nebylo pěkné, kdyby svět fungoval liberálně, ale prostě to tak není, takže máme podle mě asi tak dvě možnosti:
a) přizpůsobit se
b) chovat se naivně a pak čumět a u toho volat, že ten protekcionismus přece není fér
No, není, ale než chcípnout, radši se přizpůsobím :-)
registrovaný uživatel čunče  mail  
12.01.2008 (23:15)  
Martin749:
Klídek, jo? ŠT vyrábí mašinky za peníze od státu, to je pravda. Ale těch sedm řad eurosprinterů (hellas, taurus1,2,3, 189DB, ES pro SNCB, ES pro CP) a obě řady Eurorunnerů (hercules a šestikolo pro Litvu) byly vyvinuty za státní prachy SRN a RSR. DB a OeBB si totiž za štědré státní dotace do osobní dopravy objednaly několik set lokomotiv, jejichž vývoj byl více, než postupný. Tu se zkoušely na jedné řadě nové podvozky, tu nová trakční výzbroj, tu kastle, pak zase brzdy, nový řídicí systém a podobně. Ano vývoj byl postupný, takže nelze říci, že vývoj celého třeba tauruse 1016 OeBB zaplatila Rakouská spolková republika, ale podstatné části této a jiných řad zaplatila pomocí dotací do osobní dopravy rakouských drah.
Takže když mohou francouzi dotovat Alstom, Italové AnsaldoBredu a Alstom (dříve Fiat), Němci Siemens a dřív i Krauss Maffei, Rakušáci Siemens (dříve SGP Graz), nechápu, proč Češi by si nemohli zadotovat Škodovku.
registrovaný uživatel 1099 
12.01.2008 (23:02)  
860 003: vec nazoru, mne se to moc libi. Ostatne i tramvaje pochazejici z tehoz studia. I kdyz starsi pracovni verze byla hezci, ale to by bylo asi moc drahy a asi i spatne proveditelny.
12.01.2008 (22:09)  
Pro továrnu která vyrobila nejhezčí řadu lokomotiv na zeměkouli je ostuda vyrábět takový hnus.
registrovaný uživatel Racek 
12.01.2008 (21:47)  
martin749: jistě by mohla vyvíjet za své, ale poněkud by ji to znevýhodnilo oproti konkurenci. Jiní výrobci taky vyvíjejí na zakázku státních společností svých mateřských zemí.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
12.01.2008 (21:08)  
martin749: co je mi známo, tak konstrukce pohonu u lokomitvy 109E již zohledňuje problematiku rušivých proudů o vyšších harmonických a tedy by neměl být problém se splněním příslušných norem.

Problematika rušivých proudů a moderních zapadních vozidel je dána tím, že při konstrukci pohonu se na tento jev nebral až takový zřetel, neboť v Něměcku a Rakousku vzhledem ke koncepci zab. zař. nědělají rušivé proudy neplechu. A tak se vozidla musí upravit, aby splnila naše normy. Nicméně podle mých informací rušení KO není jedinou překážkou provozu Taurusů na celé síti ČD.

RIS:A co takle DB 101? :)
12.01.2008 (20:44)  
380ka je dobrej nápad jak navázat na naši tradici výroby lokomotiv na světové úrovni, ale Škodovka by to mohla vyvíjet za vlastní peníze a ne za státní.
Hawkey: Jasně že Taurus není schválenej, ale to ostatně není žádné moderní a výkonné vozidlo s asynchronními motory u nás. Takže typuju že 380ka bude mít slušné problémy s KO.
registrovaný uživatel RIS  mail  
12.01.2008 (20:42)  
já doufám, že Vindobony, Hungárky, Jeseniuse atd. pokryjí Taurusy co nejdříve, protože jezdit s Gorilou už e docela riskantní, co chvíle nějaká chcíplina...
12.01.2008 (20:05)  
Chary: no a nezapomeňte, že hliníky už teď jezdí i do Opavy:D už si tam teď někdy jel?
12.01.2008 (19:59)  
Jenom škoda, že nám ta mašinka při první jízdě v Rakousku vykolejila. :))
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko