Plzeň - První lokomotiva Škoda 109E z dvacetikusové série, kterou si objednaly České dráhy pod označením 380, se začne zkoušet letos na jaře, uvedl pro deník iHNed ředitel Škody Transportation Tomáš Krsek. Kompletně dokončený první prototyp by měl být hotový na přelomu let 2008 a 2009. V té době by měl mít i schválení pro provoz v ČR a Německu (o Rakousku se pan ředitel nezmínil, ale lze předpokládat, že se ho schválení bude také týkat - pozn. red.). Krsek dále uvedl, že v okamžiku, kdy bude k dispozici plně funkční lokomotiva, začne Škoda Transportation jednat o dodávkách i s dalšími potencionálními zákazníky.
V roce 2010 nová řada příměstkých jednotek
Mezi další vozidla, která Škoda Transportation chystá, budou patřit nejenom jednotky řady 671, což bude dvousystémová varianta jednotek 471 CityElefant pro rychlost 160 km/h, ale i nová řada jednopatrových příměstských jednotek. Vývoj a příprava této řady bude ovšem dle Krska trvat nejméně další 2 roky.
Škoda Transportation zaměstnává více než 500 vývojových pracovníků pro vývoj nových kolejových vozidel. Celá skupina ŠKODA HOLDING prvních devět měsíců roku 2007 zakončila provozním ziskem 1,6 miliardy a vykázala tržby 8,5 miliardy korun.
Ilustrační fotomontáž © EightyFour, Tomáš Kubovec
Ilustrační foto © ČKD Vagonka
Ilustrační foto © Akad. Sochař František Pelikán
zdroj: iHNed.cz

a) přizpůsobit se
b) chovat se naivně a pak čumět a u toho volat, že ten protekcionismus přece není fér
No, není, ale než chcípnout, radši se přizpůsobím :-)
Klídek, jo? ŠT vyrábí mašinky za peníze od státu, to je pravda. Ale těch sedm řad eurosprinterů (hellas, taurus1,2,3, 189DB, ES pro SNCB, ES pro CP) a obě řady Eurorunnerů (hercules a šestikolo pro Litvu) byly vyvinuty za státní prachy SRN a RSR. DB a OeBB si totiž za štědré státní dotace do osobní dopravy objednaly několik set lokomotiv, jejichž vývoj byl více, než postupný. Tu se zkoušely na jedné řadě nové podvozky, tu nová trakční výzbroj, tu kastle, pak zase brzdy, nový řídicí systém a podobně. Ano vývoj byl postupný, takže nelze říci, že vývoj celého třeba tauruse 1016 OeBB zaplatila Rakouská spolková republika, ale podstatné části této a jiných řad zaplatila pomocí dotací do osobní dopravy rakouských drah.
Takže když mohou francouzi dotovat Alstom, Italové AnsaldoBredu a Alstom (dříve Fiat), Němci Siemens a dřív i Krauss Maffei, Rakušáci Siemens (dříve SGP Graz), nechápu, proč Češi by si nemohli zadotovat Škodovku.
Problematika rušivých proudů a moderních zapadních vozidel je dána tím, že při konstrukci pohonu se na tento jev nebral až takový zřetel, neboť v Něměcku a Rakousku vzhledem ke koncepci zab. zař. nědělají rušivé proudy neplechu. A tak se vozidla musí upravit, aby splnila naše normy. Nicméně podle mých informací rušení KO není jedinou překážkou provozu Taurusů na celé síti ČD.
RIS:A co takle DB 101? :)
Hawkey: Jasně že Taurus není schválenej, ale to ostatně není žádné moderní a výkonné vozidlo s asynchronními motory u nás. Takže typuju že 380ka bude mít slušné problémy s KO.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.












