..: Doplněno: Škoda Transportation: 380 již na jaře, nové nízkopodlažní jednotky za 2 roky :..

Ilustrační obrázekPlzeň - První lokomotiva Škoda 109E z dvacetikusové série, kterou si objednaly České dráhy pod označením 380, se začne zkoušet letos na jaře, uvedl pro deník iHNed ředitel Škody Transportation Tomáš Krsek. Kompletně dokončený první prototyp by měl být hotový na přelomu let 2008 a 2009. V té době by měl mít i schválení pro provoz v ČR a Německu (o Rakousku se pan ředitel nezmínil, ale lze předpokládat, že se ho schválení bude také týkat - pozn. red.). Krsek dále uvedl, že v okamžiku, kdy bude k dispozici plně funkční lokomotiva, začne Škoda Transportation jednat o dodávkách i s dalšími potencionálními zákazníky.

V roce 2010 nová řada příměstkých jednotek

Ilustrační obrázek

Mezi další vozidla, která Škoda Transportation chystá, budou patřit nejenom jednotky řady 671, což bude dvousystémová varianta jednotek 471 CityElefant pro rychlost 160 km/h, ale i nová řada jednopatrových příměstských jednotek. Vývoj a příprava této řady bude ovšem dle Krska trvat nejméně další 2 roky.

Škoda Transportation zaměstnává více než 500 vývojových pracovníků pro vývoj nových kolejových vozidel. Celá skupina ŠKODA HOLDING prvních devět měsíců roku 2007 zakončila provozním ziskem 1,6 miliardy a vykázala tržby 8,5 miliardy korun.

Ilustrační obrázek


Ilustrační fotomontáž © EightyFour, Tomáš Kubovec
Ilustrační foto © ČKD Vagonka
Ilustrační foto © Akad. Sochař František Pelikán

zdroj: iHNed.cz


JiříK. | 12.1.2008 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Vampir  mail  
12.01.2008 (13:29)  
Hezké je jak je zaměněná ta 380 za ten Taurus v originále,kéž bychom se toho brzy dočkali.Jinak ohledně té 671 nevíte jestli bude patrová nebo jen vyvýšená,jsem opravdu bezradný,když píšou dvousystémová jednotka od 471,ale na obrázcích je jen vyvýšené jak žabotlam?
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
12.01.2008 (13:22)  
paganus: Možná najdu i lepší, ale zatím pouze toto - http://www.spi.de/customer/img/kmtaurus.jpg
12.01.2008 (13:14)  
Jistě, na design se nejezdí :-) mně se 150/151 taky nelíbí a přesto je výkoná a spolehlivá ;-)
registrovaný uživatel Mirek.S  mail  
12.01.2008 (12:56)  
Mě osobně se také líbí, a jako vlastenec si raději rok počkám na český výrobek než abychom museli dovážet...naše lokomotivy slouží dodnes v mnoha zemích, jinde i u nás přesluhujou a stále jezdí...po tak bohaté historii by byla škoda abychom se nezmohli na jednu jedinou lokomotivu.
registrovaný uživatel zdens 
12.01.2008 (12:50)  
Přidávám se ke kladným reakcím na design 380, ikdyž původní návrh se mi líbil více. Ale jak už napsal crash151, na design se nejezdí, důležité jsou vnitřnosti.
84: Nebyl by někde k nahlédnutí obrázek toho konceptu?
12.01.2008 (12:03)  
tgw: Jestli bude ona nová jednotka vevnitř řešena jako např. Regioshuttle (BR 650 u DB), tak "schůdky" příliš místa nezaberou. Naopak si myslím, že tato terasovitost aspoň odděluje vysokopodlažní prostor od prostoru dveřního:-)
registrovaný uživatel redbird  mail  
12.01.2008 (11:52)  
EightyFour: Povedená montáž, jinak když se povedou a nebudou mít příliš dětských nemocí, budu se moci taky jako čecho-moravo-slezan nafukovat pýchou. Abych neopoměl na Tomáše ta jeho fotka je také pěkná.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
12.01.2008 (11:45)  
R1463ÚPA: Tvar "potencionální" je správný, byť pro někoho asi nezvyklý.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
12.01.2008 (11:42)  
Osobně dávám přednost hranám a ostrým přechodům, čili jsem všemi dvanácti pro design 380. Mrzí mě, že se Taurus nedočkal sériové podoby, vycházející z jednoho z posledních konceptů...to by bylo jiné kafe :o/ . Ale to jsou malý věci, každému to jeho. Stejně jako u mě hraje důležitou roli fakt, že jsem čech, výroba lokomotiv zde má hlubokou tradici a historii, a při pohledu na Š109E se dmu pýchou :o)
12.01.2008 (11:37)  
Venca Burgán: Ošklivá, ošklivá, na design nic nejezdí, když bude vypadat jak odporná krabice a bude to spolehlivě jezdit, tak je to pořád lepší než aby vypadala MISS Locomotive 2008 a měla problémy hnout svym vlastnim zadkem :o)).

PS: mě se zase 380 líbí :-P. Radši počkejme až bude na kolejích něco hmatatelnýho
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko