Praha - Projekt řídicích vozů řady 961, který se stal jednou z potenciálních aktivit plánovaných pro rok 2008, dostává zelenou. České dráhy v tomto roce plánují vypsat výběrové řízení na dodávku řídicích vozů pro dálkovou dopravu. Původní úvahy počítaly s přestavbou vozů řady Bdt279 dosazením kabiny strojvedoucího a vedením dálkového ovládání lokomotivy, rekonstrukcí interiéru a zřejmě zvýšením maximální rychlosti na 160 km/h.
V současné době se počítá s dodáním dvou prvních kusů na začátku roku 2009. Zájem je však hned o několik desítek vozů. Ty by měly zajistit, spolu s dnes již vlastněnými vozy a lokomotivami ČD, vozbu regionálních a hlavně dálkových spojů. Koncept řídicího vozu umožňuje zrušit nutnost posunu lokomotiv v koncových stanicích regionálních vlaků a také zrychlit úvrať u dálkových spojů, např. na trase Praha - Ústí nad Labem - Cheb. Na které spoje však budou skutečně nasazeny, to vůbec není jisté.
Celý projekt závisí na množství financí, které se podaří Českým drahám získat. Generální ředitel ČD, Petr Žaluda proto údajně průběžně jedná s ministrem dopravy Alešem Řebíčkem o navýšení zdrojů financí nad rámec objednávky ministerstva. Na obnovu vozového parku v tomto roce mají k dispozici 3,6 miliardy korun. Ideální by však byla částka kolem 8 miliard.
Zdroj: HN, Železničář
| 25.3.2008 (15:22)
Jinak chtěl bych dodat k tomu návrhu nízkopodlažních řídicích vozů, že se mi to nelíbí, aby jeden vůz byl nízkopodlažní a zbytek ne (viz také plánovaná rekonstrukce řady 460). To potom budu čekat na peroně s kolem nebo kočárkem a nebudu vědět na kterém konci ten nízkopodlažní vůz pojede, a teprve až řekněme pětivozová souprava zastaví, poletím přes celé nástupiště... To už je potom vhodné vyrobit i nízkopodlažní vložené vozy. Bombardier v současnosti dodává patrové vložené a řídicí vozy snad v tisísích kusů, kromě DB Regio (a Metronomu v Dolním Sasku) to jezdí u DSB, objednaly si to Koleje Mazowiecke a mluvily o tom i ZSSK. Kdyby se u nás konečně někdo začal zabývat obnovou vozového parku, stačilo by to objednat a první soupravy by jezdily (šlo by to i pro některé rychlíky) dříve, než by Pars zbastlil prototyp řidičáku...
Díky za obsáhlou odpověď! :) Mě by spíš zajímalo, proč se teda vůbec řadí do těchhle vlaků ty rakouské řidičáky, když se vůbec nepoužívají. Ale co, jestli všechny tři tyhle modré laminy, nebo kolik jich je, patří Cargu, tak stejně zanedlouho budou tahat náklady, takže je možné, že místo nich budou jezdit Taurusy. :)
btw. Jak velký je problém upravit loko 163/162/363/362 na to dálkové řízení?
Vždyť přece tak staré nejsou, nějakých pět let. Ale i tak, proč tam teda ten řidičák nasazují?
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










