..: Projekt řídicích vozů dostává zelenou :..

Ilustrační obrázekPraha - Projekt řídicích vozů řady 961, který se stal jednou z potenciálních aktivit plánovaných pro rok 2008, dostává zelenou. České dráhy v tomto roce plánují vypsat výběrové řízení na dodávku řídicích vozů pro dálkovou dopravu. Původní úvahy počítaly s přestavbou vozů řady Bdt279 dosazením kabiny strojvedoucího a vedením dálkového ovládání lokomotivy, rekonstrukcí interiéru a zřejmě zvýšením maximální rychlosti na 160 km/h.

V současné době se počítá s dodáním dvou prvních kusů na začátku roku 2009. Zájem je však hned o několik desítek vozů. Ty by měly zajistit, spolu s dnes již vlastněnými vozy a lokomotivami ČD, vozbu regionálních a hlavně dálkových spojů. Koncept řídicího vozu umožňuje zrušit nutnost posunu lokomotiv v koncových stanicích regionálních vlaků a také zrychlit úvrať u dálkových spojů, např. na trase Praha - Ústí nad Labem - Cheb. Na které spoje však budou skutečně nasazeny, to vůbec není jisté.

Celý projekt závisí na množství financí, které se podaří Českým drahám získat. Generální ředitel ČD, Petr Žaluda proto údajně průběžně jedná s ministrem dopravy Alešem Řebíčkem o navýšení zdrojů financí nad rámec objednávky ministerstva. Na obnovu vozového parku v tomto roce mají k dispozici 3,6 miliardy korun. Ideální by však byla částka kolem 8 miliard.

Zdroj: HN, Železničář


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 25.3.2008 (15:22)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
27.03.2008 (12:49)  
Twix: V Izraeli zrušili všecny staré tratě a začína od znova v novém trasování a nárůt počtu cestujících je dost razantní.
27.03.2008 (12:23)  
Josef Petrák: ČD o nízkopodlažnosti nemluvily, o pár desítek komentářů níže to ale nakousl happy. Nicméně o částečně nízkopodlažních 460kách snad mluvily i ČD a velkou radost z toho nemám. Jinak železnice v Izraeli jsou kapitola sama pro sebe - prý se tam do toho pořádně opřeli (ne jako to muzeum u nás) a za posledních 10 let se počet cestujících ve vlacích zvýšil na desetinásobek.
27.03.2008 (12:09)  
Twix) Ale o nízkopodlažnosti ČD nemluvily ... i když za ty patráky DB Regio, za ty bych se přimlouval. ;) Co si pamatuju, měl je teď na fotografii z Izraele JTB. Takže i tam jsou uvědomělí.
27.03.2008 (11:52)  
Málo známé je, že loni v létě byl v praxi vyzkoušen provoz vratné soupravy komunikující po národní vlakové sběrnici, konkrétně přes normální Béčka a BDs. Rychlík "Otava" (kvůli výluce jen Praha - Strakonice a zpět) měl 14.8. v obou směrech v čele řidičák řady 943 a tlačil to brejlovec řady 755. Přestože kabely nebyly pro tento účel zamýšleny a nejsou vůbec nijak udržovány, neobjevily se žádné problémy.

Jinak chtěl bych dodat k tomu návrhu nízkopodlažních řídicích vozů, že se mi to nelíbí, aby jeden vůz byl nízkopodlažní a zbytek ne (viz také plánovaná rekonstrukce řady 460). To potom budu čekat na peroně s kolem nebo kočárkem a nebudu vědět na kterém konci ten nízkopodlažní vůz pojede, a teprve až řekněme pětivozová souprava zastaví, poletím přes celé nástupiště... To už je potom vhodné vyrobit i nízkopodlažní vložené vozy. Bombardier v současnosti dodává patrové vložené a řídicí vozy snad v tisísích kusů, kromě DB Regio (a Metronomu v Dolním Sasku) to jezdí u DSB, objednaly si to Koleje Mazowiecke a mluvily o tom i ZSSK. Kdyby se u nás konečně někdo začal zabývat obnovou vozového parku, stačilo by to objednat a první soupravy by jezdily (šlo by to i pro některé rychlíky) dříve, než by Pars zbastlil prototyp řidičáku...
Registrierter Benutzer happy 
27.03.2008 (2:03)  
ad Natix: To že se u nás nepoužívá řidičák neznamená,že ho nepoužívají v Rakousku.Navíc je to tak běžná věc u našich sousedů,že je jim to šuma fuk,jestli ho využijeme a nebo ne,takže kvůli nám nebudou měnit skladbu soupravy.A to že budou jezdit Taurusy je myslím jen malá otázka času.
Registrierter Benutzer Natix  mail  
27.03.2008 (1:44)  
happy:
Díky za obsáhlou odpověď! :) Mě by spíš zajímalo, proč se teda vůbec řadí do těchhle vlaků ty rakouské řidičáky, když se vůbec nepoužívají. Ale co, jestli všechny tři tyhle modré laminy, nebo kolik jich je, patří Cargu, tak stejně zanedlouho budou tahat náklady, takže je možné, že místo nich budou jezdit Taurusy. :)
Registrierter Benutzer HonzaJ  mail  
27.03.2008 (0:37)  
Ty řídící vozy nejsou špatný nápad...třeba osobáky Břeclav - Brno nebo osobáky a rychlíky Břeclav - Olomouc. Na obrat je tam málo času a když přijede vlak se zpožděním, tak se to občas nestíhá.
btw. Jak velký je problém upravit loko 163/162/363/362 na to dálkové řízení?
Registrierter Benutzer happy 
27.03.2008 (0:19)  
Na modrejch laminách se to dělat nebude,protože sou Carga kapišto??
Registrierter Benutzer Natix  mail  
26.03.2008 (23:47)  
xAnri05:
Vždyť přece tak staré nejsou, nějakých pět let. Ale i tak, proč tam teda ten řidičák nasazují?
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
26.03.2008 (23:26)  
Natix: muj dohad - v dobe vzniku modrych laminatek se nic takoveho nepozadovalo a nyni to nikdo nebude delat, protoze se nevi, zda v pristim GVD nebudou tohle rameno jezdit jine soupravy. Misto vyuziti laminatky s komunikaci na CityShuttle by pak slo o vyhozene penize.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko