..: Projekt řídicích vozů dostává zelenou :..

Ilustrační obrázekPraha - Projekt řídicích vozů řady 961, který se stal jednou z potenciálních aktivit plánovaných pro rok 2008, dostává zelenou. České dráhy v tomto roce plánují vypsat výběrové řízení na dodávku řídicích vozů pro dálkovou dopravu. Původní úvahy počítaly s přestavbou vozů řady Bdt279 dosazením kabiny strojvedoucího a vedením dálkového ovládání lokomotivy, rekonstrukcí interiéru a zřejmě zvýšením maximální rychlosti na 160 km/h.

V současné době se počítá s dodáním dvou prvních kusů na začátku roku 2009. Zájem je však hned o několik desítek vozů. Ty by měly zajistit, spolu s dnes již vlastněnými vozy a lokomotivami ČD, vozbu regionálních a hlavně dálkových spojů. Koncept řídicího vozu umožňuje zrušit nutnost posunu lokomotiv v koncových stanicích regionálních vlaků a také zrychlit úvrať u dálkových spojů, např. na trase Praha - Ústí nad Labem - Cheb. Na které spoje však budou skutečně nasazeny, to vůbec není jisté.

Celý projekt závisí na množství financí, které se podaří Českým drahám získat. Generální ředitel ČD, Petr Žaluda proto údajně průběžně jedná s ministrem dopravy Alešem Řebíčkem o navýšení zdrojů financí nad rámec objednávky ministerstva. Na obnovu vozového parku v tomto roce mají k dispozici 3,6 miliardy korun. Ideální by však byla částka kolem 8 miliard.

Zdroj: HN, Železničář


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 25.3.2008 (15:22)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
26.03.2008 (7:47)  
to Chikatetsujin: "Možnost využití lokomotivy jinde ztráci výhodu ... není šance si lokomotivu půjčit jinam."

prave proto pisu, ze nejlepsi je udelet kombinaci jednotky/ridici (tj. nehnat se bezhlave ani do ridicich ani do jednotek, ale zvazit cehokolik jak vyuziji.... ono jednotku(y) pro primestkou dopravu nevyuzijes nikdy na 100%, o vikendu jich jezdi vyrazne mene, nez v pracovni den, v noci stoji temer vsechny.... samozrejme ze nesezenes navikend nahradni vyuziti pro vsechny lokomotivy z primestskych vlaku, proto by se mela udelat nejaka anylyza, kolik jich lze efektivne pouzit i jinde, a podle toho volit pomer mezi počtem jednotek/souprav s ridicimi

myslis ze do moderni lokomotivy ve spojeni s modernimi vagony nelze dat rekuperaci??
registrovaný uživatel Pavel Šturm  mail  
26.03.2008 (6:50)  
Brumla, Kuba, radekedar: Kluci náš zákazník náš pán, a jak si nadiktuje podmínky tak se mu to vyrobí. On o tom zákazník ví jak to s tím vším je, ale jelikož si to takle nadiktoval takto vozidlo s tím musí vřevzít. Zde nemůžeš dávat vinu zhotoviteli, ale tomu kdo si to takle objednal.

Martin749: Bohužel, mám sice jiné zkušenosti, ale tebou jmenované vozy jsou na tom všechny dost podobně. Zatím se mi stalo pouze jednou, že jsem v 954+854 nedojel, to se stalo jen kvůli nehodě auta na přejezdu.

Kuba: Ano, víme a vím jak to je i daleko.
26.03.2008 (6:22)  
Chikatetsujin: 4MW není pro rychlíky žádnej luxus, to je dnes nutnost. Ona krysa s 12i vozama je už dost líná na rozjezdu, takže vyšší výkon dodá vyšší akceleraci.
xAnri05: Ty ses asi nepokušel spojit na kabel dvě vozidla z Parsu. Ty totiž nejsou shopný komunikovat mezi sebou. Jak v jedné řadě tak i řadry mezi sebou což je docela špatné u 854 a 954, které kvůli tomu musí být na pevno, jinak to nejede.
Ano 471 a 843 mají své problémy, ale problémy co na výrobcích dělá Pars tam nejsou a řešej se rychle.
26.03.2008 (1:52)  
Nic proti řídicím vozům, je to jistý pokrok, ale pořád je to zdánlivě ekonomické udžování neefektivního vozového parku. Když si odmyslíme těžké dálkové vlaky (ale i tam může jednotka sloužit perfektně), tak skoro vždy na tom bude lépe jednotka - hodně by se mělo počítat s energií, která je čím dál dražší. Také spolehlivost a využití vozidel by mělo být trochu jinde, než je tomu teď...

1) U jednotky netahám mrtvou hmotu lokomotivy (v extrémních případech váží více než tažené vozy).
2) Lepší využití instalovaného výkonu (pro běžný rychlík jsou 4 MW zbytečný luxus)
3) Lepší aerodynamika (nad 80 km/h ne zcela zanedbatelný faktor, při 160 již významný)
4) Rekuperace (oproti 3/163 a starším)...

Možnost využití lokomotivy jinde ztráci výhodu ve chvíly, kdy vlak vytěžuji hospodárně natolik, že nemá téměř žádné prostoje a tedy není šance si lokomotivu půjčit jinam.
25.03.2008 (21:42)  
Ad rychlíky: Předpokládal bych, že s postupujícím zaváděním taktového grafikonu se dá spíše očekávat zkracování vozebních ramen rychlíků (lepší vytíženost souprav, nepřenášení zpoždění v síti, ...), takže určitě bych se nebránil nasazování řídicích vozů na rychlíky.
25.03.2008 (21:38)  
ad infected.bass: Obratové časy by měly být (v rámci možností - tedy například nějakého rozdělení pravděpodobnosti zpoždění vlaků na příjezdu do koncové stanice) co nejkratší, protože u vlaků platí to samé, co u letadel: Když stojím, nevydělávám! Takže co nejméně vozů, abych byl co nejlevnější, a tím pádem abych toho mohl najezdit co nejvíce za určitou sumu peněz.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
25.03.2008 (21:11)  
Happy: uplny souhlas
K. Kovarik: uplny souhlas
infected.bass: v Usti bych tu uvrat nevidel z duvodu vymeny HV. Predevsim je to dano charakterem vozebniho ramene, ale s vyhodou se to vyuziva pro vymenu rychleho persinku za pomale eso, jak uvadis.
registrovaný uživatel Kakov 
25.03.2008 (21:05)  
ale jak nekdo psal... "zalezi na penezich...takze zase nic" za 5 let se koupi jeden ci dva a slus.....
registrovaný uživatel Kakov 
25.03.2008 (20:58)  
Vazeni,
jsem toho nazoru, ze otazka nestoji zda ridici vozy na Os nebo R, otazka by mela znit, na ktere Os, a na ktere R. pac:
1) jak uz tu nekdo psal napr. Kosice-Praha je ridici vuz opravdu nesmyslny (abych byl presny neefektivni, tj. investice do jeho porizeni neni efektivne vyuzita)
2) urcite se najdou R, kde by se vyuzily napr. jiz zminena trasa Plzen-CB-Brno (2-3 uvrate), nebo R ktere pendluji s nějakou kratsi trasu, lepsi nez nasadit 8 souprav bez ridicich vozu (pro dosazeni vetsich casu pri obratu) je nasadit 5 souprav s ridicim vozem
3) na Os bych videl ridici vozy v okoli velkych aglomeraci s rozsirenym IDS
4) osobne nejsem priznivcem ucelenych jednotek, pac souprava loko+vagony+ridici umoznuje nezavisle vyuzit i lokomotivu, v dobe odstaveni, coz ucelene jednotky neumi, ale nejlepsi by asi bylo zvolit nejaky vhodny pomer jednotky/loko+ridici
registrovaný uživatel J.K.  mail  
25.03.2008 (20:47)  
Celý projekt závisí na množství financí, které se podaří Českým drahám získat.
Aha, takže zase nic...
  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko