..: Projekt řídicích vozů dostává zelenou :..

Ilustrační obrázekPraha - Projekt řídicích vozů řady 961, který se stal jednou z potenciálních aktivit plánovaných pro rok 2008, dostává zelenou. České dráhy v tomto roce plánují vypsat výběrové řízení na dodávku řídicích vozů pro dálkovou dopravu. Původní úvahy počítaly s přestavbou vozů řady Bdt279 dosazením kabiny strojvedoucího a vedením dálkového ovládání lokomotivy, rekonstrukcí interiéru a zřejmě zvýšením maximální rychlosti na 160 km/h.

V současné době se počítá s dodáním dvou prvních kusů na začátku roku 2009. Zájem je však hned o několik desítek vozů. Ty by měly zajistit, spolu s dnes již vlastněnými vozy a lokomotivami ČD, vozbu regionálních a hlavně dálkových spojů. Koncept řídicího vozu umožňuje zrušit nutnost posunu lokomotiv v koncových stanicích regionálních vlaků a také zrychlit úvrať u dálkových spojů, např. na trase Praha - Ústí nad Labem - Cheb. Na které spoje však budou skutečně nasazeny, to vůbec není jisté.

Celý projekt závisí na množství financí, které se podaří Českým drahám získat. Generální ředitel ČD, Petr Žaluda proto údajně průběžně jedná s ministrem dopravy Alešem Řebíčkem o navýšení zdrojů financí nad rámec objednávky ministerstva. Na obnovu vozového parku v tomto roce mají k dispozici 3,6 miliardy korun. Ideální by však byla částka kolem 8 miliard.

Zdroj: HN, Železničář


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 25.3.2008 (15:22)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Dopravci Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ aron 
25.03.2008 (15:56)  
860 003: Přesně tak,řídící vozy by se vyplatili na krátkých os. například Olomouc-Nezamyslice,Ústí-Letohrad,Ostrava-Frýdlant atd.
25.03.2008 (15:59)  


Až tak krátké být nemusí. Ale jde tu třeba o možnost zrušit nutnost obratu lokomotiv v koncových stanicích, takže třeba Os Pardubice - ČT, či ČT - Přerov jsou jasnými kandidáty.

Proto nechápu, proč chtějí tyto vozy využít na rychlíky.
25.03.2008 (15:45)  
Do 163 a 162 střídavou část ale na obě střídavé soustavy když už by se to dělalo.
25.03.2008 (15:42)  
Praha-Ústí n.l-Cheb se bude přepřahat v Kadani nebo kde je ten styk soustav, bylo by to docela zajímavé přepřahat lokomotivu na konci vlaku. Je zajímavé že se ČD vždycky chytnou nějaké divné myšlenky a tu pak prosazují. Jaký význam má řídící vůz pro rychlík Praha-Košice? To má snad význam u vlaků které často mění směr nebo u příměstské dopravy. Stejně nelze použít řídící vůz pokaždé, například při sněhové pokrývce.
25.03.2008 (15:36)  
Také by se řidicí vozy hodily na rychlíky Plzeň-ČB a dál směr Brno, kde se musí přepřahat a jede se na druhou stranu. K těm dvousystémovkám, v ŽM byla v jedné aktualitě zpráva od ČD, že se chystají do 163 doplnit střídavou část. Jsem na to zvědavý :-)
25.03.2008 (14:50)  
Tomáš180: Vlaky s řídícím vozem v čele nejsou považovány za sunuté vlaky.
registrovaný užívateľ Tomáš180  mail  
25.03.2008 (14:45)  
zvýšením maximální rychlosti na 160 km/h: Dovolují vůbec předpisy ČD jet takovou rychlostí, když by souprava byla tlačena? Nebo je to míněno, aby se s nimi mohlo jet 160 s lokomotivou v čele?
registrovaný užívateľ Brumla 
25.03.2008 (14:03)  
martin749: v to taky doufám, když vidím stávající rekonstrukce, tak to vidím dost černě, protože zatím ty rekonstruované/předělané vozy, kterými jsem měl tu "čest" cestovat, stály opravdu za to, ať už je to často propíraná Regionova, vozy 054 nebo 021 :( Přijde mi, že to někdo tluče doma v garáži na koleni.
25.03.2008 (13:06)  
No konečně, jen doufám, že to nebude nějaká polovičatá rekonstrukce.
registrovaný užívateľ Kakov 
25.03.2008 (12:44)  
kdyz uz je rec o trase Praha-UnL-Cheb, tak otazkou je nejen mit ridici vozy, ale zaroven mit dostatek dvousystemovych lokomotiv a s tim bude u CD problem, vzledem k tomu jak vypada vozba rychliku dnes ;-)
registrovaný užívateľ Laborec425  mail  
25.03.2008 (12:40)  
Na trase Praha - Cheb by to zvýšilo rychlost tak o tři až čtyři minuty. V Ústí trvá úvrať 6 minut :).
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko