Praha - Projekt řídicích vozů řady 961, který se stal jednou z potenciálních aktivit plánovaných pro rok 2008, dostává zelenou. České dráhy v tomto roce plánují vypsat výběrové řízení na dodávku řídicích vozů pro dálkovou dopravu. Původní úvahy počítaly s přestavbou vozů řady Bdt279 dosazením kabiny strojvedoucího a vedením dálkového ovládání lokomotivy, rekonstrukcí interiéru a zřejmě zvýšením maximální rychlosti na 160 km/h.
V současné době se počítá s dodáním dvou prvních kusů na začátku roku 2009. Zájem je však hned o několik desítek vozů. Ty by měly zajistit, spolu s dnes již vlastněnými vozy a lokomotivami ČD, vozbu regionálních a hlavně dálkových spojů. Koncept řídicího vozu umožňuje zrušit nutnost posunu lokomotiv v koncových stanicích regionálních vlaků a také zrychlit úvrať u dálkových spojů, např. na trase Praha - Ústí nad Labem - Cheb. Na které spoje však budou skutečně nasazeny, to vůbec není jisté.
Celý projekt závisí na množství financí, které se podaří Českým drahám získat. Generální ředitel ČD, Petr Žaluda proto údajně průběžně jedná s ministrem dopravy Alešem Řebíčkem o navýšení zdrojů financí nad rámec objednávky ministerstva. Na obnovu vozového parku v tomto roce mají k dispozici 3,6 miliardy korun. Ideální by však byla částka kolem 8 miliard.
Zdroj: HN, Železničář
| 25.3.2008 (15:22)
xAnri05: Ano vzpomínám si, ale vem v potaz taky dobu výroby vozů 843, tehdy se jejich vývoj dělal víceméně na koleně hlavně z domácích zdrojů.
Podvozky pro 471 byly špatně spočítané, ale také se nepočítalo s takovými proběhy mezi opravami. Takže si část problémů způsobil provozovatel.
Chikatetsujin: U dvanácti vozů se 4MW ztrácí. Dneska je tak pro 6 až 8 vozů, jelikož se pomalými rozjezdy snižuje cestovní rychlost.
Martin749: No ano pokud mluvíme o 12 vozech, tak tam se 4MV neztratí. Ale pokud tu máme osobáky se 2 - 6 vozy a spousty rychlíků se na 12 vozů také nedostávají ani omylem.
Deleter: Pokud vím tak se rekuperací je problém akorát na 25kss a to je ještě největším problémem rekuperace zpět do distribuční soustavy. Na 3kV se rekuperuje běžně (471, 680).
Co se nasazení řídících vozů týče, osobáky PCE - Jaroměř už čekaj:)
Ten projekt ridiciho vozu a jeden dva prototypy mely existovat nejpozdeji pred 10 lety. Co tam na tom nabrezi vsichni delaji?
"...Provoz vozů řady 843 byl odpočátku charakterizován značnými problémy; v posledních letech se ale situace již stává únosnou. V roce 1998 se začaly objevovat problémy s vydrolováním jízdní plochy kol. Problémy pokračovaly i po výměně vadných dvojkolí, a proto byly řady 843, 943 a 043 vyřazeny z provozu po dobu téměř jednoho roku. Teprve po výměně dvojkolí za nová dvojkolí s vyšší pevností byly vozy opět uvedeny do provozu. Dalším velkým problémem jsou spalovací motory. Ty jsou výkonem 300 kW vzhledem k objemu pouze 11,94 l značně zatíženy. Proto byly motory rekonstruovány dosazením odolnějších dílů..."
Podobne bych se mohl vyjadrit i k 471, kde jsou take znacne problemy, viz nedavna reportaz TV NOVA. Misty stoji 1/3 jednotek.
Omlouvam se za OT.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










