..: Projekt řídicích vozů dostává zelenou :..

Ilustrační obrázekPraha - Projekt řídicích vozů řady 961, který se stal jednou z potenciálních aktivit plánovaných pro rok 2008, dostává zelenou. České dráhy v tomto roce plánují vypsat výběrové řízení na dodávku řídicích vozů pro dálkovou dopravu. Původní úvahy počítaly s přestavbou vozů řady Bdt279 dosazením kabiny strojvedoucího a vedením dálkového ovládání lokomotivy, rekonstrukcí interiéru a zřejmě zvýšením maximální rychlosti na 160 km/h.

V současné době se počítá s dodáním dvou prvních kusů na začátku roku 2009. Zájem je však hned o několik desítek vozů. Ty by měly zajistit, spolu s dnes již vlastněnými vozy a lokomotivami ČD, vozbu regionálních a hlavně dálkových spojů. Koncept řídicího vozu umožňuje zrušit nutnost posunu lokomotiv v koncových stanicích regionálních vlaků a také zrychlit úvrať u dálkových spojů, např. na trase Praha - Ústí nad Labem - Cheb. Na které spoje však budou skutečně nasazeny, to vůbec není jisté.

Celý projekt závisí na množství financí, které se podaří Českým drahám získat. Generální ředitel ČD, Petr Žaluda proto údajně průběžně jedná s ministrem dopravy Alešem Řebíčkem o navýšení zdrojů financí nad rámec objednávky ministerstva. Na obnovu vozového parku v tomto roce mají k dispozici 3,6 miliardy korun. Ideální by však byla částka kolem 8 miliard.

Zdroj: HN, Železničář


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 25.3.2008 (15:22)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
26.03.2008 (16:01)  
paolo3: Ano soupravy 854+954 jezdí v pohodě, ale teprve tehdy když se podaří najít jejich dvojici, která je ochotná spolupracovat.
xAnri05: Ano vzpomínám si, ale vem v potaz taky dobu výroby vozů 843, tehdy se jejich vývoj dělal víceméně na koleně hlavně z domácích zdrojů.
Podvozky pro 471 byly špatně spočítané, ale také se nepočítalo s takovými proběhy mezi opravami. Takže si část problémů způsobil provozovatel.
Chikatetsujin: U dvanácti vozů se 4MW ztrácí. Dneska je tak pro 6 až 8 vozů, jelikož se pomalými rozjezdy snižuje cestovní rychlost.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
26.03.2008 (15:15)  
Deleter: Přesně tak, Os Jaroměř-PCE, PCE-HK-Týniště-Choceň by si to zasloužily jako sůl... Do Chocně i Jaroměře přijedou před celou a pár po celý odjíždí vlak zpět = ideální pro řiďáky (byla by potřeba jen polovina souprav)
registrovaný uživatel Petr-K 
26.03.2008 (14:24)  
Rekuperace na 3kVDC normalne funguje, kdyz je kdo by elektrinu zrovna potreboval. Na 25kVAC je zakazana, protoze vyhazuje ochrany proti zpetnemu proudu do site.
registrovaný uživatel happy 
26.03.2008 (13:37)  
Rekuperace zpět do distribuční soustavy čezu nikdy nebude reálná,protože si nikdo normální nenechá zazsrat rozvodnou síť velkým množstvím harmonických složek lezoucích z měničů.Takže rekuperace ano,ale jen v případě,že na daném izolovaném úseku bude vozidlo,které tu energii schramstne.Pokud ne,tak potom teplo
26.03.2008 (13:14)  
Chikatetsujin: ok, dík za info, měl sem za to, že se běžně nepoužívá...
26.03.2008 (13:08)  
K. Kovařík: Rozhodně vím, že nové lokomotivy rekuperovat umí také :-). Ale asi je nám jasné, že 680 do běžné vozby (Os, R apod) nezasáhne (až jednou konečně bude) a vyhlídka na jinou loko zatím neexistuje. Jinak souhlas.

Martin749: No ano pokud mluvíme o 12 vozech, tak tam se 4MV neztratí. Ale pokud tu máme osobáky se 2 - 6 vozy a spousty rychlíků se na 12 vozů také nedostávají ani omylem.

Deleter: Pokud vím tak se rekuperací je problém akorát na 25kss a to je ještě největším problémem rekuperace zpět do distribuční soustavy. Na 3kV se rekuperuje běžně (471, 680).
26.03.2008 (12:27)  
S tou rekuperací bych to neviděl tak žhavě. Samozřejmě je fajn, když ji moderní vozidla umožňují, ale musí ji podporovat taky napájecí soustava. Pochybuju že se v tomhle v dohledný době něco změní, alespoň na 3000V ss, jestli máte jiné informace, tak mě opravte.
Co se nasazení řídících vozů týče, osobáky PCE - Jaroměř už čekaj:)
26.03.2008 (10:30)  
Víííc, víííc peněz od státu neschopným dopravcům... A navrhuji kvůli tam daň z příjmu obyvatelstva... 70 %!!!
26.03.2008 (10:18)  
Mne prijde, ze statni drahy zase objevuji zemekouli. Vsadil bych se, ze od nasazeni prvniho ridiciho vozu u DR to bude brzy sto let...

Ten projekt ridiciho vozu a jeden dva prototypy mely existovat nejpozdeji pred 10 lety. Co tam na tom nabrezi vsichni delaji?
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
26.03.2008 (9:21)  
martin749: ne to jsem se nepokousel. Ale cituji Atlas lokomotiv:
"...Provoz vozů řady 843 byl odpočátku charakterizován značnými problémy; v posledních letech se ale situace již stává únosnou. V roce 1998 se začaly objevovat problémy s vydrolováním jízdní plochy kol. Problémy pokračovaly i po výměně vadných dvojkolí, a proto byly řady 843, 943 a 043 vyřazeny z provozu po dobu téměř jednoho roku. Teprve po výměně dvojkolí za nová dvojkolí s vyšší pevností byly vozy opět uvedeny do provozu. Dalším velkým problémem jsou spalovací motory. Ty jsou výkonem 300 kW vzhledem k objemu pouze 11,94 l značně zatíženy. Proto byly motory rekonstruovány dosazením odolnějších dílů..."
Podobne bych se mohl vyjadrit i k 471, kde jsou take znacne problemy, viz nedavna reportaz TV NOVA. Misty stoji 1/3 jednotek.

Omlouvam se za OT.
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko