..: Projekt řídicích vozů dostává zelenou :..

Ilustrační obrázekPraha - Projekt řídicích vozů řady 961, který se stal jednou z potenciálních aktivit plánovaných pro rok 2008, dostává zelenou. České dráhy v tomto roce plánují vypsat výběrové řízení na dodávku řídicích vozů pro dálkovou dopravu. Původní úvahy počítaly s přestavbou vozů řady Bdt279 dosazením kabiny strojvedoucího a vedením dálkového ovládání lokomotivy, rekonstrukcí interiéru a zřejmě zvýšením maximální rychlosti na 160 km/h.

V současné době se počítá s dodáním dvou prvních kusů na začátku roku 2009. Zájem je však hned o několik desítek vozů. Ty by měly zajistit, spolu s dnes již vlastněnými vozy a lokomotivami ČD, vozbu regionálních a hlavně dálkových spojů. Koncept řídicího vozu umožňuje zrušit nutnost posunu lokomotiv v koncových stanicích regionálních vlaků a také zrychlit úvrať u dálkových spojů, např. na trase Praha - Ústí nad Labem - Cheb. Na které spoje však budou skutečně nasazeny, to vůbec není jisté.

Celý projekt závisí na množství financí, které se podaří Českým drahám získat. Generální ředitel ČD, Petr Žaluda proto údajně průběžně jedná s ministrem dopravy Alešem Řebíčkem o navýšení zdrojů financí nad rámec objednávky ministerstva. Na obnovu vozového parku v tomto roce mají k dispozici 3,6 miliardy korun. Ideální by však byla částka kolem 8 miliard.

Zdroj: HN, Železničář


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 25.3.2008 (15:22)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel happy 
25.03.2008 (20:34)  
To jsou zase dohady...Tak především to ,jestli bude řidičák na Os nebo na R by měla rozhodnout jeho koncepce a vnitřní uspořádání.Pro Os by nebylo od věci udělat nízkopodlažní "vanu",sedačky tvrdší,méně komfortní,velká a prostorná střední ulička,místo na kola a kočárky,tudíž dvoukřídlé a prostorné dveře,kvůli rychlé výměně cestujících.Kdyžto řidičák na R by měl být vysokopodlažní,pohodlné sedačky,více přepážek pro lepší soukromí,těsnější ulička nevadí,stolky pod okny a zásuvky na 230V.V každém případě nové ,moderní čelo vozu,žádné retro po vzoru 854.Jen žádné splácaniny,které by šly univerzálně použít jak na Os,tak na R.
25.03.2008 (20:33)  
infected.bass: obratove doby nejsou psany nikde, jsou dany katastrofalnim nedostatkem vozidel...ty jednotky by urcite nepokryly vsechny vlaky na danych relacich. rada tech vlaku ale jezdi VZDY se stejnym poctem vozu, pouze exponovane nedelni, patecni, svatecni vlaky maji vozy pp
registrovaný uživatel miker  mail  
25.03.2008 (20:21)  
Ano, ale teď se ptám: Vyplatí se nový řídící vozy na nějaký osobáky s obsazeností v průměru tak kolem 30-40%? Nebylo by fakt lepší se na to vyprdnout a začít investovat do něčeho smysluplnějšího? (nová vícesystémová hnací vozidla, příměstské jednotky) Ale vono se to lehko kecá...
25.03.2008 (20:08)  
Úpo, jenže to, ty obratové časy se dají upravit, kde je napsáno, že musí být obratový čas 18 minut. Pokud by byl například 45 minut, tak by bylo dost času a hlavně by třeba za tu dobu někdo mohl vynést alespoň koše. Řídicí vozy do Plzně ano, ale na druhou stranu by možná bylo výhodnější nakoupit ucelené jednotky, sice je to dražší, ale obnoví se zase více vozového parku, a do Hradce Králové je to nepraktické, tak se přidávají ubírají vozy. Takže viděl bych to možná tak na Ústí nad Labem-Praha, a ty osobáky někam třeba Přerov-Vsetín a pod.
25.03.2008 (19:31)  
Raději více na pravidelnou údržbu stávajícícho vozového parku.
25.03.2008 (18:58)  
nevim, ja jsem pro nasazeni ridicaku na rychliky praha plzen, praha -čb., praha-hradec, obraty jsou ostre, umoznilo by to eliminovat pripadne "predavani" zpozdeni.Ano, vemme si priklad od sousedu, nemylim li se, tak je to napr. pripad ucelenych souprav regio shuttle na vlacich Sp/RE na relaci ČB-Linz Hauptbahnhof. To je vzdalenost 126 km a asi se to taky vyplati, ze.
Toto by mohlo dale prispet ke zvyseni urovne dalkove dopravy, vyse zminene relace by to potrebovaly jako sul.
25.03.2008 (18:51)  
Tak zrovna trať Nezamyslice - Olomouc není na řídící vůz moc vhodná. Bude tam asi vhodnější souprava typu žabotlam. Řídící vůz má proti panťáku výhodu, že umožňuje poměrně snadno měnit kapacitu soupravy přidáním/odebráním vozu a to by se zde pravděpodobně vůbec nevyužilo. Podle mě by raději ČD měli koupit víc 471, ty teď potřebují ze všeho nejvíc.
25.03.2008 (18:49)  
Moc by mě zajímalo, co to bylo za vola, kterej vymyslel, řídící vozy na Cheb-Ústí nad Labem-Praha, ta úvrať je tam kvůli tomu, že je třeba udělat rychlej přepřah. (Je rychlejší když na druhej konec najede další mašina, než když se čeká, až ta první odposunuju) A přepřah je proto, že nejsou rychlá esa.
registrovaný uživatel hnatikk  mail  
25.03.2008 (18:41)  
Dokázal by někdo spočítat kolik kilometrů navíc se najezdí za celej rok jenom kvuli obratům???:)a pak si mužem spočítat i uštřené náklady za DPC personál a ostatní:)
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
25.03.2008 (18:34)  
Pekne prosim vsechny, co tu zase blaboli o nespolehlivosti vozidel z Parsu, aby si laskave nejprve zjistili informace o spolehlivosti prakticky KTERYCHKOLIV nove nasazovanych vozidel na CD (napr.471 nebo 843) a pak teprv chytracili.

Ale qeci - posilat ridicaky na dlouha ramena je opravdu nestesti. Zase bude zrejme prebit zdravy rozum touhou nasazovat "moderni" vozidla po cele CR.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko