Praha - Projekt řídicích vozů řady 961, který se stal jednou z potenciálních aktivit plánovaných pro rok 2008, dostává zelenou. České dráhy v tomto roce plánují vypsat výběrové řízení na dodávku řídicích vozů pro dálkovou dopravu. Původní úvahy počítaly s přestavbou vozů řady Bdt279 dosazením kabiny strojvedoucího a vedením dálkového ovládání lokomotivy, rekonstrukcí interiéru a zřejmě zvýšením maximální rychlosti na 160 km/h.
V současné době se počítá s dodáním dvou prvních kusů na začátku roku 2009. Zájem je však hned o několik desítek vozů. Ty by měly zajistit, spolu s dnes již vlastněnými vozy a lokomotivami ČD, vozbu regionálních a hlavně dálkových spojů. Koncept řídicího vozu umožňuje zrušit nutnost posunu lokomotiv v koncových stanicích regionálních vlaků a také zrychlit úvrať u dálkových spojů, např. na trase Praha - Ústí nad Labem - Cheb. Na které spoje však budou skutečně nasazeny, to vůbec není jisté.
Celý projekt závisí na množství financí, které se podaří Českým drahám získat. Generální ředitel ČD, Petr Žaluda proto údajně průběžně jedná s ministrem dopravy Alešem Řebíčkem o navýšení zdrojů financí nad rámec objednávky ministerstva. Na obnovu vozového parku v tomto roce mají k dispozici 3,6 miliardy korun. Ideální by však byla částka kolem 8 miliard.
Zdroj: HN, Železničář
| 25.3.2008 (15:22)
Proč už teď já vím, kdo to vyhraje?!?
Malá nápověda: z této firmy vycházeji pouze ty nejlepší a nejkvalitnější rekonstrukce, minimálně ve střední Evropě.
Rychlíky ... třeba Bohumín - Brno a zpět ... dnes jezdí vlak co hodinu
Osobáky v trase ... Ostrava - Přerov nebo i jiné, tam, kde nevyjdou (nezbudou) panťáky, tam by se hodil řídící vůz.
Na IC u nás to nemá moc cenu, protože stejná souprava nependluje, ale tam přibere vozy ... tem je zase odpojí (každý vlak má jiné složení, i když základ je stejný) a IC Ostrava - Praha dnes vozí Pendolína (vratné) ...
Jinak při současném složení vozového parku ČD bych také řídicí vozy dosadil nejprve spíš na osobáky, kromě relací které už tu padly by se to hodilo třeba na tratích Plzeň - Horažďovice - ČB, Tábor - ČB, Plzeň - KT, DC - MO, Ova - Frenštát a mnohých dalších. Samozřejmě je v regionální dopravě třeba zaměřit se také na (nízkopodlažní) jednotky.
Z článku jsem nějak nepostřehl, zda má nadále jít o přestavby vozů řady Bdt279, nebo jestli jsou i jiné možnosti, resp. jestli budou požadovány nově vyrobené vozy.
Na osobáky by to chtělotaky řidičáky. Když ještě jezdil Karlštejn tak v Chebu odpojovali řidičák jelikož u nás byl na nic, celkově v Německu jezdí dost dálkových vlaků s řidičáky.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










