Praha-Vysočany - Nádraží Vysočany, kterému se mnoho tamějších obyvatel kvůli zanedbanému prostředí raději vyhýbá, změní v budoucnosti svou podobu k nepoznání. Není vyloučeno, že stávající výpravní budova bude zbourána.
Podle současného starosty městské části Jana Jarolíma je radnice prakticky bezmocná. „Je to věc Českých drah. Co se železnice týče, chodím na kontrolní dny právě budovaného Nového spojení a jsem připraven připomínkovat úpravy, které by zasáhly do života našich občanů,“ sděluje.
Zástupci ČD si špatný stav nádraží uvědomují. „Nevypadá tak, jak se na moderní příměstské nádraží světové metropole sluší,“ říká mluvčí ČD Ondřej Kubala, podle něhož se počítá s rekonstrukcí, která zcela změní celé nádraží na moderní příměstskou stanici.
Budova komplikuje přestavbu kolejiště
Nejvýznamnější změnou bude možná demolice celé nádražní budovy, která stojí uprostřed kolejiště a komplikuje provoz železniční dopravy i plánované přestavby. V případě odstranění budovy se rozšíří podchod, do něhož se umístí nový odbavovací prostor a pokladny. Chystané rozsáhlé úpravy potvrzuje Jiří Šťastný ze SŽDC a dodává, že v současné době je vše ve fázi přípravné dokumentace. Stavba naváže na Nové spojení a bude součástí optimalizace úseku mezi Lysou nad Labem a Prahou.
Rekonstrukce se dočkají všechny hlavní koleje v celé délce včetně výhybek. Budou vybudována nová ostrovní a vnější nástupiště a to nejen ve Vysočanech, ale i v Čelákovicích a v Horních Počernicích. Všechny rekonstruované objekty dostanou předepsanou výšku nástupištní hrany 550 mm nad temenem kolejnice a usnadní výměnu cestujících. Začátek stavebních prací se předpokládá na rok 2012, dokončení na rok 2015. Odhadované náklady činí přibližně 5,8 miliardy korun na celý úsek Praha-Vysočany - Lysá nad Labem.
ilustrační foto: Lukáš Vrobel - Pražské železniční stanice a zastávky
zdroj: Pražský deník
| 20.5.2008 (7:00)
Pokud máte takový zájem o moderní přímětské nádraží ve světové metropoli, tak takovým příměstským nádražím by rozhodně vlaky neměly projíždět, čili vaše obava kudy budou projíždět vlaky normální traťovou rychlostí je celkem neopodstatněná. Pro případné odklonové vlaky lze pak vymezit objízdnou kolej vedoucí mimo nástupiště napojenou na traťové koleje výhybkami umožňující přejíždění normální traťovou rychlostí.
Odbavovací prostory, resp. zázemí pro cestující lze umístit pod nádraží (řekněmě podobně jako v Lysé nad Labem nebo Chocni) s přímým přístupem na nástupiště, stávající budova zůstane pro provozní potřeby nebo tam může být restaurace apod.
MichalS: Ze 7.nástupiště je to především daleko na tramvaj, to je procházka na 5 minut svižné chůze.
Jiri Vosecek: Ovšem ve Vysočanech je i přestup na tramvaje a autobusy MHD. A na metro to není až zas taková tragédie, ze 7. nástupiště na hlavním je to na metro možná ještě dál.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.













