..: Kvůli rekonstrukci přijdou Vysočany o nádražní budovu :..

Ilustrační obrázek Praha-Vysočany - Nádraží Vysočany, kterému se mnoho tamějších obyvatel kvůli zanedbanému prostředí raději vyhýbá, změní v budoucnosti svou podobu k nepoznání. Není vyloučeno, že stávající výpravní budova bude zbourána. Podle současného starosty městské části Jana Jarolíma je radnice prakticky bezmocná. „Je to věc Českých drah. Co se železnice týče, chodím na kontrolní dny právě budovaného Nového spojení a jsem připraven připomínkovat úpravy, které by zasáhly do života našich občanů,“ sděluje.

Zástupci ČD si špatný stav nádraží uvědomují. „Nevypadá tak, jak se na moderní příměstské nádraží světové metropole sluší,“ říká mluvčí ČD Ondřej Kubala, podle něhož se počítá s rekonstrukcí, která zcela změní celé nádraží na moderní příměstskou stanici.

Budova komplikuje přestavbu kolejiště

Nejvýznamnější změnou bude možná demolice celé nádražní budovy, která stojí uprostřed kolejiště a komplikuje provoz železniční dopravy i plánované přestavby. V případě odstranění budovy se rozšíří podchod, do něhož se umístí nový odbavovací prostor a pokladny. Chystané rozsáhlé úpravy potvrzuje Jiří Šťastný ze SŽDC a dodává, že v současné době je vše ve fázi přípravné dokumentace. Stavba naváže na Nové spojení a bude součástí optimalizace úseku mezi Lysou nad Labem a Prahou.

Rekonstrukce se dočkají všechny hlavní koleje v celé délce včetně výhybek. Budou vybudována nová ostrovní a vnější nástupiště a to nejen ve Vysočanech, ale i v Čelákovicích a v Horních Počernicích. Všechny rekonstruované objekty dostanou předepsanou výšku nástupištní hrany 550 mm nad temenem kolejnice a usnadní výměnu cestujících. Začátek stavebních prací se předpokládá na rok 2012, dokončení na rok 2015. Odhadované náklady činí přibližně 5,8 miliardy korun na celý úsek Praha-Vysočany - Lysá nad Labem.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

ilustrační foto: Lukáš Vrobel - Pražské železniční stanice a zastávky

zdroj: Pražský deník


Adys Poslat mail autorovi | 20.5.2008 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
22.05.2008 (19:58)  
WEB : kouknou se některá nádraží ve Vídni. Srovnatelné s Vysočany jsou i různá příměstská pařížská nádraží, rovněž Berlín taky nic moc.

Pokud máte takový zájem o moderní přímětské nádraží ve světové metropoli, tak takovým příměstským nádražím by rozhodně vlaky neměly projíždět, čili vaše obava kudy budou projíždět vlaky normální traťovou rychlostí je celkem neopodstatněná. Pro případné odklonové vlaky lze pak vymezit objízdnou kolej vedoucí mimo nástupiště napojenou na traťové koleje výhybkami umožňující přejíždění normální traťovou rychlostí.

Odbavovací prostory, resp. zázemí pro cestující lze umístit pod nádraží (řekněmě podobně jako v Lysé nad Labem nebo Chocni) s přímým přístupem na nástupiště, stávající budova zůstane pro provozní potřeby nebo tam může být restaurace apod.
Registrierter Benutzer Web 
22.05.2008 (18:27)  
Přesně tak, stanice metra RZ je připravena na propojení lávkou, navíc je tam ta lávka potřeba tak jako tak i bez zastávky. Zastávka by měla být v obdobném architektonickém duchu jako u metra.
Registrierter Benutzer pavsson  mail  
22.05.2008 (15:56)  
Web: zhruba v místech před podjezdem silnice na Kyje a Satalice?
Registrierter Benutzer Web 
22.05.2008 (15:52)  
pavsson: Nikoli odbočka skály, ale Rajská zahrada - místo kde je trať nejblíže chlumecké ulici. Přestup na metro tu bude hodně dobrý díky příhodné konfiguraci terénu. No, bohužel Bčko stejně kopíruje trasu vlaku, takže to pomůže "jen" lidem dojíždějícím mezi Rajskou a Masaryčkou.
Registrierter Benutzer pavsson  mail  
22.05.2008 (15:35)  
Ad Waszyn- taky mi není přílíš jasné, kam vlastně ti cestující od odbočky Skály půjdou, cca 600 m na metro? Do Makra? Nebo je to míněno spíše jako nástupní stanice? Kdo ví...?
Registrierter Benutzer waszyn 
22.05.2008 (12:35)  
Na Vysočanské je krom metra přestup na linky 136 a 177, nejzatíženější a nejdůležitější bus linky v pražské mhd, budoucí metrobus. K zastávce na Rajské zahradě bych byl skeptický, současný smysl mi uniká, jsou důležitější zastávky-albertov,podbaba,malešice.. na Masarykovo nádraží se člověk dostane i metrem.. Možná po zrušení Masaryčky až bude příměstská i z tohoto směru jezdit na hlavák.
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
22.05.2008 (10:22)  
Nó, on ten význam (potenciál cestujících) Žst. Vysočany možná lehce poklesl se současným trendem výroby v Moravině i v Kolbence, jež se již dvě pětiletky limitně blíží k nule a zůstane tam. "Cosi" na přestup u Rajské zahrady dává smysl pro ty dojíždějící, kteří nepokračují do centra hlavní obce.
21.05.2008 (22:49)  
Aha, tak díky, návaznost autobusů mi nedošla. Tak pak to smysl má :)
MichalS: Ze 7.nástupiště je to především daleko na tramvaj, to je procházka na 5 minut svižné chůze.
21.05.2008 (22:41)  
Web: hlavní role - asi tam chyběl výraznější smajlík, případně uvozovky :-). Ještě by mohl někdo zjistit, jestli ten rychlík vezla stopadesátka nebo peršing :-) :-) :-)
Jiri Vosecek: Ovšem ve Vysočanech je i přestup na tramvaje a autobusy MHD. A na metro to není až zas taková tragédie, ze 7. nástupiště na hlavním je to na metro možná ještě dál.
Registrierter Benutzer Web 
21.05.2008 (22:37)  
JVosecek - jsou tu kapacitní tangenciální autobusové linky. Bohužel nádraží je od nich dost z ruky.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko