..: Kvůli rekonstrukci přijdou Vysočany o nádražní budovu :..

Ilustrační obrázek Praha-Vysočany - Nádraží Vysočany, kterému se mnoho tamějších obyvatel kvůli zanedbanému prostředí raději vyhýbá, změní v budoucnosti svou podobu k nepoznání. Není vyloučeno, že stávající výpravní budova bude zbourána. Podle současného starosty městské části Jana Jarolíma je radnice prakticky bezmocná. „Je to věc Českých drah. Co se železnice týče, chodím na kontrolní dny právě budovaného Nového spojení a jsem připraven připomínkovat úpravy, které by zasáhly do života našich občanů,“ sděluje.

Zástupci ČD si špatný stav nádraží uvědomují. „Nevypadá tak, jak se na moderní příměstské nádraží světové metropole sluší,“ říká mluvčí ČD Ondřej Kubala, podle něhož se počítá s rekonstrukcí, která zcela změní celé nádraží na moderní příměstskou stanici.

Budova komplikuje přestavbu kolejiště

Nejvýznamnější změnou bude možná demolice celé nádražní budovy, která stojí uprostřed kolejiště a komplikuje provoz železniční dopravy i plánované přestavby. V případě odstranění budovy se rozšíří podchod, do něhož se umístí nový odbavovací prostor a pokladny. Chystané rozsáhlé úpravy potvrzuje Jiří Šťastný ze SŽDC a dodává, že v současné době je vše ve fázi přípravné dokumentace. Stavba naváže na Nové spojení a bude součástí optimalizace úseku mezi Lysou nad Labem a Prahou.

Rekonstrukce se dočkají všechny hlavní koleje v celé délce včetně výhybek. Budou vybudována nová ostrovní a vnější nástupiště a to nejen ve Vysočanech, ale i v Čelákovicích a v Horních Počernicích. Všechny rekonstruované objekty dostanou předepsanou výšku nástupištní hrany 550 mm nad temenem kolejnice a usnadní výměnu cestujících. Začátek stavebních prací se předpokládá na rok 2012, dokončení na rok 2015. Odhadované náklady činí přibližně 5,8 miliardy korun na celý úsek Praha-Vysočany - Lysá nad Labem.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

ilustrační foto: Lukáš Vrobel - Pražské železniční stanice a zastávky

zdroj: Pražský deník


Adys Poslat mail autorovi | 20.5.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
21.05.2008 (19:06)  
Všem bouračům: Opět se ukazuje, že je mnohem snazší říct, že něco nejde, než se o něco pokusit. Takže: Podchod při zachování jeho stylu lze rozšířit a vybavit automaty na jízdenky. Kdo bude na nádraží prodlévat déle (čekat na vlak), vyveze se eskalátory do budovy, kde bude čekárna, občerstvení, případně trafika, a bude na denním světle (nebude muset čekat ve sklepě). Budovu lze vyčistit a opravit (aneb ani u nové nemáte záruku trvalé čistoty). Budova naprosto nepřekáží čtyřem kolejím v navazuícím úseku - tam bude spíše překážka v konfiguraci terénu. Ono nakonec můžeme zbořit vše staré (protože je to staré), leckoho jistě neurazí skloželezobetonové město bez historie, ale toto by mě osobně v Praze velmi mrzelo. O využití budovy přímo na zastávce S-Bahn bych se rozhodně nebál. Nemusí celá sloužit drážním účelům. Ale může zastávku obohatit a učinit ji zajímavější než nehostinné úzké skleněné přístřešky, kam se před mrazem ani horkem neschováte. Stejně tak už mohla být dávno obnovena zastávka Vyšehrad namísto spekulací, "kam s ní". Ale to už je jiné téma.
registrovaný uživatel vagon 
21.05.2008 (18:33)  
jo srovnat ji se zemí je to humus nádraží a trať 231 by chtěla tak rekonstrukci
registrovaný uživatel vagon 
21.05.2008 (17:20)  
No konečně se odhodlali teď ještě jestli nekecaj
protože to nádraží je fakt humus a každej den šlapání toli ka schodů všude posperejovaný pomočený
registrovaný uživatel Web 
21.05.2008 (14:48)  
Milda: Z prosklené budky nevidíte na provoz? :-) A vůbec, nádraží je od toho, aby tam šotouši seděli u limči a pozorovali provoz? Kolik tam takových bývá? To jsou šotouši, ti co tam do sebe hážou jednu žlutou "limonádu" za druhou a ne a ne nikam odjet? :-) K tomu fascinující ochranka se psem, které jsou zcela ukradení bezdomovci a feťáci na záchodech a v čekárně. Mňam.

MZ: Tedy podle Vás to vypadá jako moderní příměstské nádraží světové metropole? :-)

PS: Viděl někdo to p-čko natáčené ve Vysočanech a v R na HK? :-)
21.05.2008 (13:13)  
Pan Kubala evidentně neviděl "francouzské" nádraží Eaux-Vives v Ženevě.
Vysočany mu svojí "odpudivostí" nesahají ani "po kotníky". Nepřipadáte si jako ve městě patřící mezi ta, která udávají trendy světové módy, ale téměř někde na konci světa ... odpovídá tomu i stav kolejiště ... stav někdejšího vršovického ranžíru proti tomu luxus...
registrovaný uživatel sAd 
21.05.2008 (12:53)  
MildaIV: Nejsou na tohle určeny spíše zařízení jiného typu? :)
21.05.2008 (12:04)  
Ono zastávka s prosklenou budkou a nádraží s lavičkama zakrytýma střechou, z kterých jde koukat na provoz, vychutnávat si příjemné letní sluníčko a popíjet limonádu ze stánku na tomto nástupišti je kurva rozdíl. I když někomu asi víc vyhovuje navštívit butique v podzemí a přehrabávat se v hromadách hadrů, který vůbec nepotřebuje.
21.05.2008 (10:02)  
Co je na té strašlivé barabizně proboha "historického"?! :-DDDDD

Taky nezapomínat, že jednou bude snad do Vysočan zaústěna VRT (a jestli má něco z nich vzniknout zcela nepochybně, tak obchvaty příměstských úseků). Takže zachovat to fakt ne...


Daleko spíš bych považoval za důležité, aby na Balabenku byla čtyřkolejka.
21.05.2008 (8:34)  
Web: Hmmm, dobře, jaksi jsem si to spletl s tím, že tam je projíždí. Do Brna samozřejmě ne :)
registrovaný uživatel Web 
21.05.2008 (1:47)  
J.Vosecek: Praha-Brno??? :-) Lidi se tu toci docela dost, ale valna vetsina jde na osobak, nakonec na samotnem nadrazi prakticky zadne sluzby nejsou ani dnes. Nevidim tedy duvod zachovavat stavajici budovu - zastavka s komerci v podzemi poslouzi ne stejne dobre, ale lepe...
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko