..: Kvůli rekonstrukci přijdou Vysočany o nádražní budovu :..

Ilustrační obrázek Praha-Vysočany - Nádraží Vysočany, kterému se mnoho tamějších obyvatel kvůli zanedbanému prostředí raději vyhýbá, změní v budoucnosti svou podobu k nepoznání. Není vyloučeno, že stávající výpravní budova bude zbourána. Podle současného starosty městské části Jana Jarolíma je radnice prakticky bezmocná. „Je to věc Českých drah. Co se železnice týče, chodím na kontrolní dny právě budovaného Nového spojení a jsem připraven připomínkovat úpravy, které by zasáhly do života našich občanů,“ sděluje.

Zástupci ČD si špatný stav nádraží uvědomují. „Nevypadá tak, jak se na moderní příměstské nádraží světové metropole sluší,“ říká mluvčí ČD Ondřej Kubala, podle něhož se počítá s rekonstrukcí, která zcela změní celé nádraží na moderní příměstskou stanici.

Budova komplikuje přestavbu kolejiště

Nejvýznamnější změnou bude možná demolice celé nádražní budovy, která stojí uprostřed kolejiště a komplikuje provoz železniční dopravy i plánované přestavby. V případě odstranění budovy se rozšíří podchod, do něhož se umístí nový odbavovací prostor a pokladny. Chystané rozsáhlé úpravy potvrzuje Jiří Šťastný ze SŽDC a dodává, že v současné době je vše ve fázi přípravné dokumentace. Stavba naváže na Nové spojení a bude součástí optimalizace úseku mezi Lysou nad Labem a Prahou.

Rekonstrukce se dočkají všechny hlavní koleje v celé délce včetně výhybek. Budou vybudována nová ostrovní a vnější nástupiště a to nejen ve Vysočanech, ale i v Čelákovicích a v Horních Počernicích. Všechny rekonstruované objekty dostanou předepsanou výšku nástupištní hrany 550 mm nad temenem kolejnice a usnadní výměnu cestujících. Začátek stavebních prací se předpokládá na rok 2012, dokončení na rok 2015. Odhadované náklady činí přibližně 5,8 miliardy korun na celý úsek Praha-Vysočany - Lysá nad Labem.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

ilustrační foto: Lukáš Vrobel - Pražské železniční stanice a zastávky

zdroj: Pražský deník


Adys Poslat mail autorovi | 20.5.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
21.05.2008 (22:33)  
Jiri Vosecek: Hodně lidí z Lysé, Čelákovic, ale i z Počernic vystupuje ve Vysočanech a pokračují autobusem směr Harfa - Hrdlořezy či Žižkov anebo směr Prosek...
21.05.2008 (22:22)  
No a kdyže má být hotová Rajská zahrada? Má vůbec vlaková stanice Praha Vysočany smysl? Od metra je daleko, Rajská Zahrada je přímo u toho, mám za to, že rychlíky ve Vysočanech staví hlavně kvůli návaznosti na metro. Osobní vlaky - proč? Jezdí metro a nevím kolik pražanů jezdí právě z/do Vysočan domů/do práce, mohou popojet stanici metrem. A přestup na trať na Všetaty se stejně tak dá realizovat na Rajské zahradě.

Opravte mne, jestli kecám nesmysly.
registrovaný uživatel Web 
21.05.2008 (22:13)  
ekoter: Přesně.
MichalS: Btw, psát v hlavní roli představek Bp, no nevím, asi jak pro koho :-)
registrovaný uživatel Web 
21.05.2008 (22:08)  
Bram: Takže budete ty lidi zezdola hnát na nádraží a pak dolu do podchodu, nebo navrhujete přecházet úrovňově? Tahle stanice je zkrátka dost jedinečná svým úrovňovým členěním, díky tomu je tu vhodné lid odbavit v podchodu.
registrovaný uživatel Bram 
21.05.2008 (21:51)  
Pořád nějak nechápu, co chtějí ČD se SŽDC ve Vysočanech páchat. Vzhledem k několikanásobnému zkapacitnění trati Vysočany - Hlavní nádraží, kdy by teoreticky pro osobní vlaky i rychlíky i po výstavbě nové hypotetické trati Lysá - Liberec by úplně stačilo zredukovat nádraží Vysočany na tříkolejnou výhybnu. Pro tento účel by úplně stačila polovina pozemku současné stanice Vysočany. Míněna je samozřejmně ta část blíže ke svahu, čili bývalé kolejiště TKPE. Část, která kdysi patřila ÖNWB, by se mohla zrušit. Není potřeba. Zbylá část by bohatě postačovala k výstavbě jednoho ostrovního nástupiště pro zbylé tři koleje. Myslím si, že by se tam vešly ještě klidně dvě koleje pro nákladní vlaky. Do současné nádražní budovy by se samozřejmě chodilo přes bývalé kolejiště ÖNWB, které je zcela zbytné. Nikoliv podchodem. Přeci jen, na Těšnov už se nejezdí dost dlouho.
21.05.2008 (21:24)  
Jako hodně humusoidní mi přijde i pohled na pokračování podchodu směrem za koleje, tam je snad na zemi hlína...

P.S. Asi začnu chodit na demonstrace proti radaru (je to ta blondýna, ten borec vedle ní v tom vlaku ovšem nehrál):
http://i.idnes.cz/08/052/maxi/PEI231b0d_PICT4182.JPG
21.05.2008 (21:14)  
Nezapomínejte také na zastávku na Rajské zahradě. Až se dostaví, tak rychlíky asi budou nejspíše stavět tam a na Vysočanech budou stavět jen osobní vlaky. A máte opět méně cestujících.
Já vím, je hezké opravit starou nádražní budovu, ale pak Vám ty peníze prostě chybí jinde.
registrovaný uživatel Web 
21.05.2008 (20:33)  
MichalS: Humanistické hnutí, to bude asi dobrej oddíl :-)
registrovaný uživatel Web 
21.05.2008 (20:32)  
František: Viděl ste tu budovu? :-) Kde má v sobě jakou historii? To už bylo mnohem víc historii v tom zbouranym ČKD okolo...

A ZNOVU pro vás opakuju. Nejde primárně o bourání budovy, ale o ZJEDNODUŠENÍ pro cestující. V rámci modernizace tu budou (minimálně) dva ostrovní perony a s ohledem na hloubku podchodu se prostě uživatel musí rozhodnout už v něm kam půjde. Nemůžete ho honit "na nádraží" a pak zas šupky dupky do podchodu a na peron. Jinak se podívejte na mapu a řekněte, kam budete perony dávat, abyste zachoval běžnou traťovou rychlost pro projíždějící vlaky.
21.05.2008 (20:02)  
to Web a jeho PS:
jo jo, v hlavní roli představek vozu Bp :-)
Slečna se angažuje v Humanistickém hnutí a bývá k vidění na akcích proti radaru.
Limonádu ve stánku na nástupišti bych si ale popíjet netroufnul. Přece jenom mám trošku obavu z tamní "stálé klientely".
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko