Praha-Vysočany - Nádraží Vysočany, kterému se mnoho tamějších obyvatel kvůli zanedbanému prostředí raději vyhýbá, změní v budoucnosti svou podobu k nepoznání. Není vyloučeno, že stávající výpravní budova bude zbourána.
Podle současného starosty městské části Jana Jarolíma je radnice prakticky bezmocná. „Je to věc Českých drah. Co se železnice týče, chodím na kontrolní dny právě budovaného Nového spojení a jsem připraven připomínkovat úpravy, které by zasáhly do života našich občanů,“ sděluje.
Zástupci ČD si špatný stav nádraží uvědomují. „Nevypadá tak, jak se na moderní příměstské nádraží světové metropole sluší,“ říká mluvčí ČD Ondřej Kubala, podle něhož se počítá s rekonstrukcí, která zcela změní celé nádraží na moderní příměstskou stanici.
Budova komplikuje přestavbu kolejiště
Nejvýznamnější změnou bude možná demolice celé nádražní budovy, která stojí uprostřed kolejiště a komplikuje provoz železniční dopravy i plánované přestavby. V případě odstranění budovy se rozšíří podchod, do něhož se umístí nový odbavovací prostor a pokladny. Chystané rozsáhlé úpravy potvrzuje Jiří Šťastný ze SŽDC a dodává, že v současné době je vše ve fázi přípravné dokumentace. Stavba naváže na Nové spojení a bude součástí optimalizace úseku mezi Lysou nad Labem a Prahou.
Rekonstrukce se dočkají všechny hlavní koleje v celé délce včetně výhybek. Budou vybudována nová ostrovní a vnější nástupiště a to nejen ve Vysočanech, ale i v Čelákovicích a v Horních Počernicích. Všechny rekonstruované objekty dostanou předepsanou výšku nástupištní hrany 550 mm nad temenem kolejnice a usnadní výměnu cestujících. Začátek stavebních prací se předpokládá na rok 2012, dokončení na rok 2015. Odhadované náklady činí přibližně 5,8 miliardy korun na celý úsek Praha-Vysočany - Lysá nad Labem.
ilustrační foto: Lukáš Vrobel - Pražské železniční stanice a zastávky
zdroj: Pražský deník
| 20.5.2008 (7:00)
Opravte mne, jestli kecám nesmysly.
MichalS: Btw, psát v hlavní roli představek Bp, no nevím, asi jak pro koho :-)
P.S. Asi začnu chodit na demonstrace proti radaru (je to ta blondýna, ten borec vedle ní v tom vlaku ovšem nehrál):
http://i.idnes.cz/08/052/maxi/PEI231b0d_PICT4182.JPG
Já vím, je hezké opravit starou nádražní budovu, ale pak Vám ty peníze prostě chybí jinde.
A ZNOVU pro vás opakuju. Nejde primárně o bourání budovy, ale o ZJEDNODUŠENÍ pro cestující. V rámci modernizace tu budou (minimálně) dva ostrovní perony a s ohledem na hloubku podchodu se prostě uživatel musí rozhodnout už v něm kam půjde. Nemůžete ho honit "na nádraží" a pak zas šupky dupky do podchodu a na peron. Jinak se podívejte na mapu a řekněte, kam budete perony dávat, abyste zachoval běžnou traťovou rychlost pro projíždějící vlaky.
jo jo, v hlavní roli představek vozu Bp :-)
Slečna se angažuje v Humanistickém hnutí a bývá k vidění na akcích proti radaru.
Limonádu ve stánku na nástupišti bych si ale popíjet netroufnul. Přece jenom mám trošku obavu z tamní "stálé klientely".
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.













