..: Kvůli rekonstrukci přijdou Vysočany o nádražní budovu :..

Ilustrační obrázek Praha-Vysočany - Nádraží Vysočany, kterému se mnoho tamějších obyvatel kvůli zanedbanému prostředí raději vyhýbá, změní v budoucnosti svou podobu k nepoznání. Není vyloučeno, že stávající výpravní budova bude zbourána. Podle současného starosty městské části Jana Jarolíma je radnice prakticky bezmocná. „Je to věc Českých drah. Co se železnice týče, chodím na kontrolní dny právě budovaného Nového spojení a jsem připraven připomínkovat úpravy, které by zasáhly do života našich občanů,“ sděluje.

Zástupci ČD si špatný stav nádraží uvědomují. „Nevypadá tak, jak se na moderní příměstské nádraží světové metropole sluší,“ říká mluvčí ČD Ondřej Kubala, podle něhož se počítá s rekonstrukcí, která zcela změní celé nádraží na moderní příměstskou stanici.

Budova komplikuje přestavbu kolejiště

Nejvýznamnější změnou bude možná demolice celé nádražní budovy, která stojí uprostřed kolejiště a komplikuje provoz železniční dopravy i plánované přestavby. V případě odstranění budovy se rozšíří podchod, do něhož se umístí nový odbavovací prostor a pokladny. Chystané rozsáhlé úpravy potvrzuje Jiří Šťastný ze SŽDC a dodává, že v současné době je vše ve fázi přípravné dokumentace. Stavba naváže na Nové spojení a bude součástí optimalizace úseku mezi Lysou nad Labem a Prahou.

Rekonstrukce se dočkají všechny hlavní koleje v celé délce včetně výhybek. Budou vybudována nová ostrovní a vnější nástupiště a to nejen ve Vysočanech, ale i v Čelákovicích a v Horních Počernicích. Všechny rekonstruované objekty dostanou předepsanou výšku nástupištní hrany 550 mm nad temenem kolejnice a usnadní výměnu cestujících. Začátek stavebních prací se předpokládá na rok 2012, dokončení na rok 2015. Odhadované náklady činí přibližně 5,8 miliardy korun na celý úsek Praha-Vysočany - Lysá nad Labem.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

ilustrační foto: Lukáš Vrobel - Pražské železniční stanice a zastávky

zdroj: Pražský deník


Adys Poslat mail autorovi | 20.5.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
21.05.2008 (1:15)  
Osobně mi přijde toho nádraží líto, hlavně kvůli nápisům z dob dvou soukromých drah, a kvůli jednomu osobnímu zážitku. Jinak je to typizovaná budova. Sice kdyby se chtělo tak by se kolejiště dalo zrychlit a podchod rozšířit i při zachování budovy...

Přimlouval bych se za to, aby při rekonstrukci vznikl kromě stávajícho podchodu nový co nejblíž Vysočanské ulici, dnes se tamtudy hodně chodí přes trať.
20.05.2008 (23:14)  
No tak lidí se tam protočí docela dost, nemálo lidí vystupuje z každého rychlíku z Hradce do Prahy a zase desítky lidí nastupují na vytíženější spoje do Hradce, k tomu vlaky Praha - Brno + k tomu osobní vlaky. Ale fakt je, že by stačilo něco asi tak 2x menšího.
20.05.2008 (21:53)  
No možná, že by stačila obyčejná zastávka:-)
20.05.2008 (21:38)  
Neznám tamní situaci, počet cestujících kteří tudy deně projdou atd, ale nebylo by lepší kdyby se místo takovéto zbytečně velké budovy postavilo něco mnohem menšího. Ona někdy rekonstrukce vyjde dráž než novostavba... Přijde mi totiž nsmyslné aby všude po republice i na sebemenší trati bylo tolik megalomanských budov. Stačí jen nutné dopravní zázemí, popřípadě sociálky a čekárna. Byty pro zaměstnance jsou přece dost velký nadstandart... teda nenapadá mě firma, která by si v každé pobočce vydržovala byty pro zaměstnance. Dojíždět za prací je přeci naprosto běžné ... toť můj názor...
registrovaný uživatel lwq  mail  
20.05.2008 (20:31)  
2 rpet: to je mi lito ... mozna cast problemu bude i mezi tim, ze prace na ZP je volnocasova, neziskova aktivita a tim, ze casu ma obecne kazdy min nez by bylo zdravo ... ...
registrovaný uživatel lwq  mail  
20.05.2008 (20:30)  
2 Alan Řepka: a necitis, ze by slo tak nejak i o princip ? mista tam je hafec, tak pro bourat vse co by mohlo byt starsi par desitek let ?
registrovaný uživatel lwq  mail  
20.05.2008 (20:28)  
2waszyn: napodobne, je to velmi spatne, melo by se stim neco delat - ale to sem "ameriku" jiste neobjevil - vi to kazdy, jen by me zajimalo, co je sloziteho nad trochou mysleni, jako dany problem na danem miste vyresit ...

ad. budova vysocanskeho nadrazi - (ne)srovnat se zemi - ano, da se k tomu pristupovat i takto : nejaka budova ? no a ? to je fuk, chceme preci nove moderni nadrazi pro vsechny, tak proc se ohlizet a stavebni firmy aspon budou mit co delat a nezamestnanost pujde dolu jeste vic - tedy dalsi sluzba pro lid ... ... ted jen zbyva stanovit, kde je ta "hranice" mezi "dobrem" pro lid a zdravim rozumem (+ dalsi veci) - vzdyt jde jen o to, vymyslet nejakou smyslu plnou koncepci a prizvat schopneho architekta ... nebo sem sam, kdo to takto vidi ?
registrovaný uživatel tgw 
20.05.2008 (17:49)  
Docela rád bych se dozvěděl více o optimalizaci úseku mezi Lysou nad Labem a Prahou.Nevíte někdo nějaké podrobnosti?Projektová dokumentace, mapy, úpravy tratě, jaká bude rychlost na dané trati, zabezpečovací zařízení....atd?
registrovaný uživatel waszyn 
20.05.2008 (16:43)  
pan Okamura dneska na idnesu: Dalším problémem, který může odrazovat turisty od návštěvy regionů, je stav českých vlaků. "Japonským a americkým skupinám vysloveně vadí špinavá nástupiště, chodby a plné odpadkové koše. Na západě je jízda vlakem chápána jako romantické zpestření zájezdu, u nás to je zatím naopak a doplácí na to především mimopražské regiony, jelikož tam pak turisté nejezdí," popsal Okamura. Při čtení těchto řádků jsem si úplně vzpoměl na toto, smíchovské a vršovické nádraží.. :))
registrovaný uživatel rpet  mail  
20.05.2008 (16:14)  
to Iwq: zřejmě se budete divit, ale opravdu se najdou konkrétní lidé jak z politického prostředí, tak z oblasti architektury, kteří Vaše stránky pravidelně sledují. Já osobně jsem požádal mailem šéfred. stránek Želpage o případnou spolupráci nad veřejnou diskusí ohledně uvažované výstavby VRT mezi Prahou a Brnem - leč po dvou měsících jsem své čekání vzdal... Takže asi tak -.)
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko