..: Kvůli rekonstrukci přijdou Vysočany o nádražní budovu :..

Ilustrační obrázek Praha-Vysočany - Nádraží Vysočany, kterému se mnoho tamějších obyvatel kvůli zanedbanému prostředí raději vyhýbá, změní v budoucnosti svou podobu k nepoznání. Není vyloučeno, že stávající výpravní budova bude zbourána. Podle současného starosty městské části Jana Jarolíma je radnice prakticky bezmocná. „Je to věc Českých drah. Co se železnice týče, chodím na kontrolní dny právě budovaného Nového spojení a jsem připraven připomínkovat úpravy, které by zasáhly do života našich občanů,“ sděluje.

Zástupci ČD si špatný stav nádraží uvědomují. „Nevypadá tak, jak se na moderní příměstské nádraží světové metropole sluší,“ říká mluvčí ČD Ondřej Kubala, podle něhož se počítá s rekonstrukcí, která zcela změní celé nádraží na moderní příměstskou stanici.

Budova komplikuje přestavbu kolejiště

Nejvýznamnější změnou bude možná demolice celé nádražní budovy, která stojí uprostřed kolejiště a komplikuje provoz železniční dopravy i plánované přestavby. V případě odstranění budovy se rozšíří podchod, do něhož se umístí nový odbavovací prostor a pokladny. Chystané rozsáhlé úpravy potvrzuje Jiří Šťastný ze SŽDC a dodává, že v současné době je vše ve fázi přípravné dokumentace. Stavba naváže na Nové spojení a bude součástí optimalizace úseku mezi Lysou nad Labem a Prahou.

Rekonstrukce se dočkají všechny hlavní koleje v celé délce včetně výhybek. Budou vybudována nová ostrovní a vnější nástupiště a to nejen ve Vysočanech, ale i v Čelákovicích a v Horních Počernicích. Všechny rekonstruované objekty dostanou předepsanou výšku nástupištní hrany 550 mm nad temenem kolejnice a usnadní výměnu cestujících. Začátek stavebních prací se předpokládá na rok 2012, dokončení na rok 2015. Odhadované náklady činí přibližně 5,8 miliardy korun na celý úsek Praha-Vysočany - Lysá nad Labem.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

ilustrační foto: Lukáš Vrobel - Pražské železniční stanice a zastávky

zdroj: Pražský deník


Adys Poslat mail autorovi | 20.5.2008 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Praha


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
20.05.2008 (11:25)  
No jo, zřejmě máme tak primitivní stavební postupy, že neumíme pracovat s existující historickou budovou. On stačí ten binec, co v posledních letech v přednádražním prostoru vznikl: Rozdíl mezi veřejným prostranstvím - ulicí a intimním prostorem - vnitroblokem byl setřen, namísto renesance ulic vznikl jeden velký chaos. A do toho ještě toto. Neříkejte mi, že do tak širokého kolejiště, které lze ještě rozšířit zabráním prostoru po dnes již prakticky neobnovitelné trati na Těšnov, nelze v dostatečné vzdálenosti umístit výhybky pro větší rychlost. To je nějaký nesmysl, ne? Ten podchod je krásný, kazí ho pouze všudypřítomná špína a špatné osvětlení. Připomíná mi to snahy mnohých asanátorů, kteří nenechají kámen na kameni, jen aby se mohli blýsknout vlastní nabubřelostí. Jinak ovšem dokazují jen vlastní neschopnost. Budovu by jistě šlo rekonstruovat a upravit interiér i podchod tak, aby vyhovovaly požadavkům na pohodlné cestování. Jenže to by nesměly v pozadí stát nenasytné stavební a betonářské firmy, které už si dělají zálusk na další tučnou zakázku. Co kdyby tam jako budovu postavili další mrakodrap? Peníze by se na to ušetřily zrušením dalších desítek tratí...
20.05.2008 (11:10)  
njn, jenze treba jednou budou nejaky vlaky vysocany projizdet a ta budova lezi tak nestastne, ze ze smeru PHLN apod je nutne jet vyhybkama pro 40 km, aby se vlak budove vyhnul..jsem jedine pro demolici...Horsi v Praze je to ale ve Vrsovicich...V useku Vysocany-Lysa by se dalo narovnat mnoho a mnoho oblouku....To by ale nebyla optimalizace, ale modernizace, coz nehrozi...Na Lysou by to chtelo kazdopadne trojkolejnou trat..ranni interval 30 min je nesnesitelny kvuli nacpanosti vlaku..Snad si nekdo vidi aspon na spicku nosu a postara se o to, aby ta optimalizace byla skutecne optimalizaci!!
20.05.2008 (10:19)  
No já nevím, ale jestli je budova ze stavebního hlediska v pořádku, tj. že nehrozí zřícení, tak proč to bourat? Stačí celé rekonstruovat zevnitř a zvenčí a neplýtvat za odstranění původní budovy a stavby nové.
20.05.2008 (8:22)  
Nevím jestli je opravu nutné tu budovu strhnout, ale velká škoda jí nebude. Je to nejstrašidelnější nádraží v ČR co znám, do toho temného tunýlku se bojím vejít i ve dne. Je fajn že se brzy počítá s rekonstrukcí tratě na Lysou, je tam i potenciál ke zkrácení jízdních dob. Doufám že vznikne i podchod v zastávce Zeleneč, přecházet ten přejezd v oblouku na protější nástupiště když šraňky jsou už dole je vyslovený hazard. Mimochodem co se bude dělat se slabě využívanou stanicí Mstětice?
20.05.2008 (8:03)  
Tyblaho, ve Vysocanech jeste lezi snih!
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko