Praha-Vysočany - Nádraží Vysočany, kterému se mnoho tamějších obyvatel kvůli zanedbanému prostředí raději vyhýbá, změní v budoucnosti svou podobu k nepoznání. Není vyloučeno, že stávající výpravní budova bude zbourána.
Podle současného starosty městské části Jana Jarolíma je radnice prakticky bezmocná. „Je to věc Českých drah. Co se železnice týče, chodím na kontrolní dny právě budovaného Nového spojení a jsem připraven připomínkovat úpravy, které by zasáhly do života našich občanů,“ sděluje.
Zástupci ČD si špatný stav nádraží uvědomují. „Nevypadá tak, jak se na moderní příměstské nádraží světové metropole sluší,“ říká mluvčí ČD Ondřej Kubala, podle něhož se počítá s rekonstrukcí, která zcela změní celé nádraží na moderní příměstskou stanici.
Budova komplikuje přestavbu kolejiště
Nejvýznamnější změnou bude možná demolice celé nádražní budovy, která stojí uprostřed kolejiště a komplikuje provoz železniční dopravy i plánované přestavby. V případě odstranění budovy se rozšíří podchod, do něhož se umístí nový odbavovací prostor a pokladny. Chystané rozsáhlé úpravy potvrzuje Jiří Šťastný ze SŽDC a dodává, že v současné době je vše ve fázi přípravné dokumentace. Stavba naváže na Nové spojení a bude součástí optimalizace úseku mezi Lysou nad Labem a Prahou.
Rekonstrukce se dočkají všechny hlavní koleje v celé délce včetně výhybek. Budou vybudována nová ostrovní a vnější nástupiště a to nejen ve Vysočanech, ale i v Čelákovicích a v Horních Počernicích. Všechny rekonstruované objekty dostanou předepsanou výšku nástupištní hrany 550 mm nad temenem kolejnice a usnadní výměnu cestujících. Začátek stavebních prací se předpokládá na rok 2012, dokončení na rok 2015. Odhadované náklady činí přibližně 5,8 miliardy korun na celý úsek Praha-Vysočany - Lysá nad Labem.
ilustrační foto: Lukáš Vrobel - Pražské železniční stanice a zastávky
zdroj: Pražský deník
| 20.5.2008 (7:00)
Opravdu nevidím problém zrovna tuhle budovu srovnat se zemí, ale počítám s tím, že se zajisté ozvou různé "kluby za starou prahu" :(
v modelu klasicke stanice se dvema ostrovnimi nastupisti (dve koleje mezi nimi prujezdne/pro rychliky, dve koleje na odvracenych stranach nastupist pro osobni vlaky. stavajici budova vlastne supluje jizni ostrovni nastupiste a stacilo by dostavet severni ostrovni nastupiste a je to.
Spis si myslim, ze je ale snahou postavit nove zarizeni a vybaveni stanice pod kolejistem a budova nahore by pak uplne pozbyla smysl a strasila a prekazela...
Raději než novou budovu tak pojízdný chodník v podzemí přímo do metra. Občas Vysočany využívám a tohle by se hodilo :) Já vím, blbost :)
Treti kolej jsem prave myslel kvuli trati na Liberec...co se nepostavi ted, tak uz niky..kdyz se vsude opravi zastavky a nadrazi, asi tezko se budou za deset let bourat kvuli dalsi koleji....Navic jak psal Iwq, je to dobra alternativa pro odklony z 011....Navic vlaky v15 min intervalu by se ve spicce uzivily....Ono 3.kolej by si i zaslouzil usek Lysa-Osek, ktery je extremne zatizen nakladni dopravou a kdyz je nekdy uzavrena jedna kolej, dela to naprosty kolabs...
Na druh strane budovy by byly dve koleje, prvni pro primestske vlaky a druha pro rychliky, ktere by zde stavely. Treti kolej bych nechal jako rezervu, minimalne manipulacni.
Co vy na to ? :-P
2Seath: snih tezko :-D
2 ... UPA: na soucasnou trat by stacilo hodit lepsi moderni zabezpeceni a optimalizaci ke zvyseni tratove rychlosti a interval by se jiste pohnul :-) jinak treti ci ctvrta kolej by se jiste uzivily, pokud by se tudy vedlo toho vice, napriklad vse co by neslo po 010 (koridor) - tedy naklady a rychliky, tim by se ulehcilo i 010, ktera je taky jen dvoukolejna - tedy s omezenou propostnosti ... a to ani nezminuju moznost odklonove trasy v pripade problemu na koridoru ... :-)
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.













