..: Kvůli rekonstrukci přijdou Vysočany o nádražní budovu :..

Ilustrační obrázek Praha-Vysočany - Nádraží Vysočany, kterému se mnoho tamějších obyvatel kvůli zanedbanému prostředí raději vyhýbá, změní v budoucnosti svou podobu k nepoznání. Není vyloučeno, že stávající výpravní budova bude zbourána. Podle současného starosty městské části Jana Jarolíma je radnice prakticky bezmocná. „Je to věc Českých drah. Co se železnice týče, chodím na kontrolní dny právě budovaného Nového spojení a jsem připraven připomínkovat úpravy, které by zasáhly do života našich občanů,“ sděluje.

Zástupci ČD si špatný stav nádraží uvědomují. „Nevypadá tak, jak se na moderní příměstské nádraží světové metropole sluší,“ říká mluvčí ČD Ondřej Kubala, podle něhož se počítá s rekonstrukcí, která zcela změní celé nádraží na moderní příměstskou stanici.

Budova komplikuje přestavbu kolejiště

Nejvýznamnější změnou bude možná demolice celé nádražní budovy, která stojí uprostřed kolejiště a komplikuje provoz železniční dopravy i plánované přestavby. V případě odstranění budovy se rozšíří podchod, do něhož se umístí nový odbavovací prostor a pokladny. Chystané rozsáhlé úpravy potvrzuje Jiří Šťastný ze SŽDC a dodává, že v současné době je vše ve fázi přípravné dokumentace. Stavba naváže na Nové spojení a bude součástí optimalizace úseku mezi Lysou nad Labem a Prahou.

Rekonstrukce se dočkají všechny hlavní koleje v celé délce včetně výhybek. Budou vybudována nová ostrovní a vnější nástupiště a to nejen ve Vysočanech, ale i v Čelákovicích a v Horních Počernicích. Všechny rekonstruované objekty dostanou předepsanou výšku nástupištní hrany 550 mm nad temenem kolejnice a usnadní výměnu cestujících. Začátek stavebních prací se předpokládá na rok 2012, dokončení na rok 2015. Odhadované náklady činí přibližně 5,8 miliardy korun na celý úsek Praha-Vysočany - Lysá nad Labem.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

ilustrační foto: Lukáš Vrobel - Pražské železniční stanice a zastávky

zdroj: Pražský deník


Adys Poslat mail autorovi | 20.5.2008 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Praha


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
20.05.2008 (15:30)  
no oprawdu nechápu co se vám líbí na té nádražní budově :D:D .. sice sem z Ovy ale stačí mi to nádraží vidět na fotkách a hned bych ho zboural, nepřipadá mi že by ta budova měla nejakou historickou hodnotu :D ..
Registrierter Benutzer waszyn 
20.05.2008 (14:26)  
web: souhlas. Já bych pokladny apod umístil před vstup do podchodu. Reko budovy nemá při konfiguraci stanice moc smysl,peníze radši narvat např.do vršovic..
Registrierter Benutzer Web 
20.05.2008 (13:45)  
Primárně jistě nejde o odstranění budovy (pro někoho historické, já na ní nic zajímavého historického nevidím). Jde o vyřešení přístupu na nádraží - podchod je OPRAVDU hluboko a není tedy možné chtít po lidech, aby si šli nakoupit lístek sto schodů nahoru, pak fárali dolu a vylezli znovu na ostrovní nástupiště. Z tohoto důvodu je víc než vhodné využít přirozené stupňovitosti terénu a umístit pokladny a vybavení dolu do chodby. No a nahoře vám zbyde polorozpadlá bouda omezující možnosti přestavby nádraží.

Opravdu nevidím problém zrovna tuhle budovu srovnat se zemí, ale počítám s tím, že se zajisté ozvou různé "kluby za starou prahu" :(
20.05.2008 (13:17)  
No, když už se ta stanice bude rekonstruovat, měla by být bezbariérová - vždyť tam stavějí dálkové rychlíky (brzy budou opět i mezistátní) a je to u metra. Takže pokud mají z podchodu vést eskalátory/výtahy na každé nástupiště (asi jich tam bude víc než dvě nástupní hrany u budovy), přijde mi lepší tu špinavou úzkou tmavou díru (stávající podchod) vybagrovat a rozšířit. Pokud ale myslíte že se to dá snáz zavést do současného podchodu, tak prosím, ale budete muset stejně značně rozkopat podchod i budovu.
Registrierter Benutzer milos  mail  
20.05.2008 (13:05)  
koukam na dispozici nadrazi a kolejiste a i kdyz jsem mel z vysocanskyho nadru od mala strach, tak argument prekazejici budovy pro kolejiste se mi nezda...
v modelu klasicke stanice se dvema ostrovnimi nastupisti (dve koleje mezi nimi prujezdne/pro rychliky, dve koleje na odvracenych stranach nastupist pro osobni vlaky. stavajici budova vlastne supluje jizni ostrovni nastupiste a stacilo by dostavet severni ostrovni nastupiste a je to.

Spis si myslim, ze je ale snahou postavit nove zarizeni a vybaveni stanice pod kolejistem a budova nahore by pak uplne pozbyla smysl a strasila a prekazela...
20.05.2008 (12:57)  
R 1464 Úpa: No tak se přebudují koleje, aby se dalo lépe projíždět. Nevidím reálný důvod proč bourat vcelku zajímavou budovu jen proto, aby měly stavební firmy víc práce.

Raději než novou budovu tak pojízdný chodník v podzemí přímo do metra. Občas Vysočany využívám a tohle by se hodilo :) Já vím, blbost :)
20.05.2008 (12:30)  
Iwq: taky me to castokrat napadne....Jestli treba takovej Kubala nebo Zaluda chodi na diskusi na ŽP... bohuzel pochybuji, jiste na to nemaji cas....ale obavam se ze ani zajem...
Treti kolej jsem prave myslel kvuli trati na Liberec...co se nepostavi ted, tak uz niky..kdyz se vsude opravi zastavky a nadrazi, asi tezko se budou za deset let bourat kvuli dalsi koleji....Navic jak psal Iwq, je to dobra alternativa pro odklony z 011....Navic vlaky v15 min intervalu by se ve spicce uzivily....Ono 3.kolej by si i zaslouzil usek Lysa-Osek, ktery je extremne zatizen nakladni dopravou a kdyz je nekdy uzavrena jedna kolej, dela to naprosty kolabs...
Registrierter Benutzer lwq  mail  
20.05.2008 (11:40)  
tak me napada - mysliste, ze na podobne diskuze "tech z venku" kouka i nekdo do ty probirane zalezitosti projektuje ? :-) ... asi tezko ... :-D
Registrierter Benutzer lwq  mail  
20.05.2008 (11:36)  
At si to v hlave probiram jak chci, netusim, proc by bylo treba srovna se zemi budovu nadrazi - mista je tam hafec. Napriklad na prave strane budovy smer hlavak by mohli na prvni koleji stavet vlak smer hlavak (jako ted) a na dalsich dvou, modernich, optimalizovanych kolejich bez problemu projizdet vlaky, ktere zde stavet nebudou.
Na druh strane budovy by byly dve koleje, prvni pro primestske vlaky a druha pro rychliky, ktere by zde stavely. Treti kolej bych nechal jako rezervu, minimalne manipulacni.

Co vy na to ? :-P

2Seath: snih tezko :-D

2 ... UPA: na soucasnou trat by stacilo hodit lepsi moderni zabezpeceni a optimalizaci ke zvyseni tratove rychlosti a interval by se jiste pohnul :-) jinak treti ci ctvrta kolej by se jiste uzivily, pokud by se tudy vedlo toho vice, napriklad vse co by neslo po 010 (koridor) - tedy naklady a rychliky, tim by se ulehcilo i 010, ktera je taky jen dvoukolejna - tedy s omezenou propostnosti ... a to ani nezminuju moznost odklonove trasy v pripade problemu na koridoru ... :-)
20.05.2008 (11:28)  
P. S. Nevím, zda je pro zkrácení intervalu v tomto případě nutné budovat třetí kolej, poloviční interval by se jistě zvládnul i při současném stavu, možná při lepším zabezpečení. Pokud tudy ovšem chceme vést dálkovou trať ve směru Liberec a také vozit více nákladů, proti třetí (ani čtvrté) koleji rozhodně nejsem.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko