..: Doplněno: V Moravanech narazila lokomotiva do stojícího vlaku 5011 :..

163.004 ve službách ČD u zast. Dobříkov u Chocně Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.

Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.

Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.

Fotografie záchranných prací v místě nehody

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong

Doplněno o informace Drážní inspekce ČR


Huby | 19.5.2008 (19:56)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Pardubický


  1 ... 16 17 18 19 20 ... 41      Zpráv na stránku:   
Registered user Honza Prchal  mail  
20.05.2008 (7:52)  
jonáš: poněkud špatně jste pochopil můj příspěvek. Pendolína jsem zmínil ohledně jejich počátečním problémům s rušivými složkami zpětného proudu. Tehdy se pro ně objednaly zázračné filtry, a na co filtr nestačil, to se dohnalo úpravou normy, aby pendolíno vyhovělo (jestli se mýlím, tak mě opravte). Jenže se (pokud vím) nikdo nezajímal o to, jak moc ruší peršingy a esa. Tenkrát na mě celý problém působil jako nakonstruovaný proti schválení lokomotiv od Siemensu. Pokud by tato nehoda byla způsobena rušením peršinga, tedy lokomotivy provozované již zhruba dvacet let, tak se bude zpětně řešit mnou zmiňovaná kauza pendolín a bude muset dojít ke změnám v zabezpečovacím zařízení, z čehož vyplývá, že taurusy na sebe nenechají dlouho čekat. Toliko můj názor.
Registered user MirekM  mail  
20.05.2008 (7:21)  
taz: Satelitní systém se plánuje jako ETCS Level 3. Já osobně jsem proti, protože se to zatím rozhodně nevyrovná kolejovým obvodům a počítačům náprav. Tady by zřejmě úplně stačilo, kdyby ESA hlídala (v některém minulém komentáři jsem předpokládal, že to dělá), zda obsazení kolejí mizí někam. To znamená: Pokud se najednou obsadí/uvolní obvod bez toho, aby byl obsazený sousední, má to hodit error.
20.05.2008 (7:08)  
Proč pendolin, tam přece žádný nejelo .. ale jistě, může bejt jakákoli mašina rozhašená a rušit přes limit, stejně jako může bejt libovolnej KO rozštelovanej a tudíž být náchylnější na zarušení, nebo míň citlivej na zašuntování. Od toho by měla být údržba a diagnostika. Ovšem nějaký fantasy o satelitech (proč, k určení lokace stačej fírovi kilometrovníky, a tady selhal přenos informace opačnym směrem) to neřešej.
Registered user Honza Prchal  mail  
20.05.2008 (6:53)  
Nejsem nijak odborně znalý dané problematiky zab.zař., ale v celé této diskuzi jsem narazil na jediný příspěvek, který uvažuje rušení zab.zař. rušivými složkami zpětného proudu některé z lokomotiv. Dovedete si představit, co by to znamenalo za průšvih, kdyby se toto opravdu potvrdilo? Reaguji tím na kauzu ohledně pendolín.
Correspondent or Member of ŽelPage Railfort  mail  
20.05.2008 (6:41)  
Kdyby vjížděl na PN, tak už bychom to asi věděli.
Registered user taz 
20.05.2008 (1:27)  
sames1:
já ti na tvoje blabla můžu říct dvě věci, ta EU část financí na koridory dotovala, a ty zmiňovaný gripeny mají taky pár "dětských nemocí".
Tento případ s tragickým koncem zřejmě ještě dlouho nebude objasněn, teď je pouze jasné, že došlo k selhání, poruše, závadě... Počkejme na závěry odborníků.
Mimochodem ten satelitní systém co zmiňuješ je někde provozovaný nebo je to Sci Fi?
Registered user martin  mail  
19.05.2008 (23:45)  
mašinka: kde to oznámila?
Registered user martin  mail  
19.05.2008 (23:44)  
Johnny: ano to by věděli rovněž a kdo ti říká že tam svítilo volno , výstraha , čtyřicet a volno............. přivolávací návěst ? všechny tyto a některé další jsou návěstmi dovolující jízdu ? nebo jsem špatně pochopil otázku?
Registered user Johnny  mail  
19.05.2008 (23:41)  
-- martin: Pokud zjistili, ze na navestidle svitila navest dovolujici jizdu, tak nejak predpokladam, ze o PN by vedeli rovnez.
Registered user martin  mail  
19.05.2008 (23:37)  
mašinka: se omlouvám ale v našem ,,slengu´´ se jak klasickýmu rychloměru tak elektrocvičnýmu říka proužek. Ale na přezkoumání to nic nemění
  1 ... 16 17 18 19 20 ... 41      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko