..: Doplněno: V Moravanech narazila lokomotiva do stojícího vlaku 5011 :..

163.004 ve službách ČD u zast. Dobříkov u Chocně Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.

Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.

Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.

Fotografie záchranných prací v místě nehody

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong

Doplněno o informace Drážní inspekce ČR


Huby | 19.5.2008 (19:56)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Pardubický


  1 ... 17 18 19 20 21 ... 41      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel mašinka  mail  
19.05.2008 (23:35)  
martin: DI oznámila, že prozkoumáním zabezpečovacího zařízení zjistila.....a tak asi něco už zkoumala.
registrovaný uživatel mašinka  mail  
19.05.2008 (23:29)  
Lokomotiva neměla proužek, ale elektroniku.
registrovaný uživatel martin  mail  
19.05.2008 (23:29)  
Johnny: toto nemůže nikdo uvést zda byla či nebyla použita PN protože to zab. zař. musí také projít ,, zkoumáním´´ a při nejmenším existuje presumpce (ne)viny kvůli které by vlastně obvynily nějakého zaměstnance ČD (ČD Cargo)
registrovaný uživatel martin  mail  
19.05.2008 (23:24)  
mašinka: neoznámila (tak rychle) protože rozbor proužku při nehodě je podroben rozsáhlému zkoumání na které jim určitě jeden den nestačí... ale nechci podceňovat jen je to opravdu velmi složité
registrovaný uživatel martin  mail  
19.05.2008 (23:21)  
Johnny , omlouvám se ale editoval jsem svůj původní příspěvek tak sorry..... ale upřesnil jsem
registrovaný uživatel mašinka  mail  
19.05.2008 (23:21)  
martin: Použití PN Esa zapíše a elektronický rychloměr by registroval červenou na opakovači VZ a DI by to oznámila.
registrovaný uživatel Johnny  mail  
19.05.2008 (23:18)  
-- martin: At tak ci tak, pochybuji, ze by si takovouto senzacni zpravu (PN), kt. by se hodila hned nekolika subjektum do kramu, nechali pro sebe.

neposlu, neb nemam.
registrovaný uživatel martin  mail  
19.05.2008 (23:12)  
Johnny: já cituji pouze z ČD D2 to TNŽ neznám a nevim kdo ho citoval leč mam určitou odbornou zkoušku.... ale každý kdo má alespoň trochu přehled mi dá za pravdu i když citace z ČD D1- Návěst PN (přerušované bílé světlo) dovoluje jízdu kolem hlavního návěstidla
s návěstí Stůj, které je zhaslé či má pochybnou návěst nebo dovoluje jízdu
kolem přenosné návěsti Stůj; předvěstí návěst Stůj na následujícím hlavním
návěstidle (bez samostatné předvěsti) a přikazuje strojvedoucímu vlaku jízdu
podle rozhledových poměrů. PN na oddílových návěstidlech hradel nebo hlásek
jízdu podle rozhledových poměrů nepřikazuje.
Je-li na vjezdovém (cestovém) návěstidle tato návěst, strojvedoucí vlaku jedná
za vjezdu do stanice jako u vlaku pravidelně zastavujícího, zpraveného o vjezdu
na obsazenou kolej a musí ve stanici s vlakem zastavit, pokud nejsou splněny
podmínky předpisu ČD D2 pro projetí vlaku - což zřejmě nebyli a fíra by musel reagovat (ale vzpomeňme čerčany...). ale to TNŽ neznám rád bych kdyby jsi mi ho poslal
registrovaný uživatel martin  mail  
19.05.2008 (23:09)  
pro upřesnění: kdyby chtěl výpravčí zajet s LV na vedlejší kolej a špatně přestavyl výměny na kolej obsazenou vlakem 5011 a nouzově by je uzavřel tak ESA stejně jako jiné obdobné zab. zař. TUTO jízdní costu POSTAV7 ALE NEDOVOLÝ VJEYD VLAKU - TO BZ MUSEL VÝPRAVČÍ ROSVÍTIT PN
registrovaný uživatel Johnny  mail  
19.05.2008 (23:08)  
-- martin: Jak uz nekdo napsal na Krepu:
"Citace z TNŽ342620:

2.14 dovolující návěsti: všechny návěsti, které dovolují jízdu vlaku, posunového dílu kromě návěsti “Přivolávací návěst”;.."
  1 ... 17 18 19 20 21 ... 41      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko