Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.
Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.
Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.
Fotografie záchranných prací v místě nehody
Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong
Doplněno o informace Drážní inspekce ČR

Myslíš kolejnici bližší nebo vzdálenější?
Fotografie téhož místa, ale o pár hodin později (po odstranění havarované loko).
Stejná situace byla kdysi na trati 171 na přejezdu ve Velké chuchli. Tam se několikrát otevřeli závory těsně před tím, než na přejezd přijel vlak. Dlouho tomu nikdo nechtěl věřit, až to kdysi kdosi vyfotil a při kontrole se přišlo na chybu v projektové dokumentaci. Pokud jde o Moravany: V blízkosti stanice je měnírna a Peršingy mají tyristorové pulsní řízení, takže nejspíš selhání K. O. následkem zarušení zpětným trakčním proudem, ale uvidíme, co na to odborníci. Každopádně návěstidlo na volno a vlaková cesta, postavená na obsazenou kolej není moc dobrá kombinace. Na Elektromechanice bych se nedivil, ale ,,superkvalitní" ESA?!!
Ještě jsem neviděl lokomotivu, která sype písek na kolej před pluhem :-)
Na druhé fografii opravdu žádný písek na kolejnici nevidím :-D
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
























