..: Doplněno: V Moravanech narazila lokomotiva do stojícího vlaku 5011 :..

163.004 ve službách ČD u zast. Dobříkov u Chocně Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.

Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.

Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.

Fotografie záchranných prací v místě nehody

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong

Doplněno o informace Drážní inspekce ČR


Huby | 19.5.2008 (19:56)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Pardubický


  1 ... 18 19 20 21 22 ... 41      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel sames1 
19.05.2008 (23:07)  
Boze kde to zijeme. Buduji se tu koridory za miliardy a sype se do bezpecnosti a prece se to porad deje! Proc? To nemuzou drahy zadat vyberovku na satelitni sistem ktery presne lokalizuje a zabezpeci tratove cesty? Mame Grypeny ktere dokazi skoro sami utocit bez pilota ale na ve verejne doprave zaostavame snad i za Indi(pouze priklad))A ne ze mi zase nekdo bude oponovat ze existuje nejaka EU umluva blabla... no tak muzemem mit dva sistemy .... bude to bezpecnejsi a jistejsi. Nema cenu se rozcilovat. Skoda zivota! Kvuli barve!!!! Uprimnou soustrast.
19.05.2008 (23:04)  
Web:
Myslíš kolejnici bližší nebo vzdálenější?
Fotografie téhož místa, ale o pár hodin později (po odstranění havarované loko).
registrovaný uživatel martin  mail  
19.05.2008 (23:02)  
Nevím proč se někteří dohadují o písku na kolejnicích !? Vždiť jestli strojvedoucí vyděl 5011 před sebou tak brzdil... , je spíš záhadou jak fungovala ESA 11 ! ale ať se nikdo nenechá zmást - podle Drážní inpekce vlak vjel na návěst dovolující jízdu to není jen VOLNO nebo VÝSTRAHA ale i ---PŘIVOLÁVACÍ NÁVĚST--- kterou může dát i výpravčí ( nikoho neobviňuju vina je v šetření DI)
19.05.2008 (23:00)  
To Jiří Kareš:
Stejná situace byla kdysi na trati 171 na přejezdu ve Velké chuchli. Tam se několikrát otevřeli závory těsně před tím, než na přejezd přijel vlak. Dlouho tomu nikdo nechtěl věřit, až to kdysi kdosi vyfotil a při kontrole se přišlo na chybu v projektové dokumentaci. Pokud jde o Moravany: V blízkosti stanice je měnírna a Peršingy mají tyristorové pulsní řízení, takže nejspíš selhání K. O. následkem zarušení zpětným trakčním proudem, ale uvidíme, co na to odborníci. Každopádně návěstidlo na volno a vlaková cesta, postavená na obsazenou kolej není moc dobrá kombinace. Na Elektromechanice bych se nedivil, ale ,,superkvalitní" ESA?!!
registrovaný uživatel Web 
19.05.2008 (22:59)  
Výpravčí: Ha, pravda :-) Nicméně ta třetí od konce nevypadá tak hrozně. Jestli tohle stačí...
19.05.2008 (22:52)  
Web:
Ještě jsem neviděl lokomotivu, která sype písek na kolej před pluhem :-)
registrovaný uživatel Web 
19.05.2008 (22:49)  
Výpravčí: Ovšem to je písek z lokomotivy Carga. Pro šotovyšetřování je vhodnější třetí fotka od konce - jestli takhle umazaná kolej stačí pro ztrátu šuntu, tak potěš koště...
registrovaný uživatel Bovlk 
19.05.2008 (22:47)  
Vypravci: Tam jsem myslel, ze pochazi z te havarovane lokomotivy, ale je fakt, ze asi ne.
19.05.2008 (22:39)  
Bovlk:
Na druhé fografii opravdu žádný písek na kolejnici nevidím :-D
registrovaný uživatel Bovlk 
19.05.2008 (22:33)  
Ad pisek: na fotkach v zahlavi teto stranky zadny neni.
  1 ... 18 19 20 21 22 ... 41      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko