Praha - Cestě lokomotiv řady 1216.2 do Česka už nic nebrání. Drážní úřad včera vydal konečné schválení těchto lokomotiv. Dnes to ŽelPage potvrdil ředitel Drážního úřadu Pavel Kodym. Podle zdrojů blízkých schvalovacímu procesu nemají lokomotivy žádná větší omezení provozu. Pokud se ČD podaří dohodnout s rakouskými drahami ÖBB, měly by taurusy zajíždět již od prosince na vlacích kategorie EC také do Prahy a Bohumína.
Schvalovací proces komplikovaly zejména stejné problémy, jaké brzdily i homologaci pendolin, tedy vysoké hodnoty rušivých proudů, které mohou za určitých okolností ovlivnit nezvykle zranitelná česká zabezpečovací zařízení. Ač na střídavé napěťové soustavě se podařilo vyladit lokomotivu relativně rychle, problémy se schválením pod stejnosměrným napájením byly komplikovanější.
Po mnoha testech na zkušebním okruhu v Cerhenicích bylo dalším krokem zajíždění dvousystémové řady 1116 do Českých Budějovic na začátku jízdního řádu 06/07. Jezdily na výjimku DÚ a měly instalované některé komponenty zabezpečovacích zařízení nutné pro provoz v ČR. V oběhu měly rychlík Praha - Salzburg a EuroCity Jóže Plečnik z Prahy do Ljubljany. Po roce přísného sledování došlo i na řadu 1216.2, taurus šitý na míru české železnici. S výraznými omezeními jako maximální rychlost 100 km/h, zákaz rekuperace, omezená délka soupravy a vícečlená posádka lokomotivy začaly tyto lokomotivy vozit rychlíky mezi Vídní a Brnem. Kromě toho převzaly i vozbu vlaků z Českých Budějovic. Včera se bezmála tříletý proces završil definitivně.
Zdroj: ŽelPage

380, Pendolíno, 471, Xmz.... mají snad špalky?
A když ty taurusy jsou šité na české poměry, by mě zajímalo, jestli brzdí špalkama...jsem zvědav jak se elektronika popasuje se sajrajtem z listí, bez písku, až poveze nějaké krátké EC.......
No tak, lokomotivy mají chlazené i jiné věci, než odporníky brzdové. Například trakční měniče.
Rozhodně nechci, aby se mi tu proháněl po republice rakušák s němcem vod Šumavy k Tatrám.
Když si je dráhy nakoupí, tak potom ano.
Při dělení majetku ČSD mezi nástupniscké železniční společnosti se rozhodlo, že kolejová vozidla vesměs zůstanou tam, kde jsou, protože to až na řadu 810 odpovídalo poměru dělení 2:1. Na Slovensko šly nějaké vozy 810.
Zcela teoreticky měly tehdejší ŽSR nárok na 1/3 řady 150, zatímco ČD nárok na 2/3 širokorozchodných lok, úzkých na TEŽ apod. Takže se nechalo vše tam, kde to bylo. Dělily se ovšem i závazky ČSD, takže ŽSR se podílely na splácení nějakých osobních vozů, které na Slovensku nikdy nejezdily.
thingie : nemusí se dohadovat, protože existuje naturální vyrovnávka lokomotivních km. Co najezdí lok ČD na vlacích ZSSK, tolik najezdí lok ZSSK na vlacích ČD. Každá železniční správa nese svoje náklady na údržbu lokomotiv. Jediné "dohadování" představuje nakreslení oběhů, což je rutinní záležitost.
V případě Rakouska to byl vždy problém, proto v některých letech jezdily břeclavské Sergeje s náklady do Hohenau. Ta vyrovnávka km se nemusí udělat v témže roce, pokud se železniční správy dohodnou na delším období (dav, tři roky)
čunče : já bych si nebyl nepotřebností odporníků v Rakousku tak jistý. Co to je u řady lokomotiv to "vlnění" vzduchu od střechy lokomotivy nebo elektrické jednotky ? Jediné vysvětlení je, že to je od horných brzdových odporníků.
Pokud se povede 380 tak to bude slušná konkurence taurusu (pryč s monopoly! :D) a doufám, že 380 bude stejně rozšířená ...
Eurostar: Tož pokud jde o 350-ky tak dle mého názoru bylo trochu chybné rozhodnutí přidělit všechny 350 na Slovensko, protože i v Česku je potřeba mít lokomotivu dostatečně silnou, rychlou a hlavně dvojsystémovou - Tím bohužel zatím žádné Eso není (možná bude až se 363 předělají na 361) a tak gorila je zatím nejlepší možné řešení. Na druhou stranu bylo by při rozdělení ČSD nespravedlivé, kdyby na Slovensko přešlo 350-tek málo protože ČD "vyfasovali" zase řadu 372/371. Ale pokud tento kšeft s Taurusy vyjde a s brzku se dostaví i Mesršmit tak se Gorila asi do Českéch zemí moc nepodívá...
Upozorňuji, že toto sú moje vlastní názory které se možou mýlit proto přivítám upřesnění nebo vyvrácení a uvedení skutečnosti na pravou míru.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











