..: Taurusy schváleny pro provoz v ČR :..

Ilustrační obrázekPraha - Cestě lokomotiv řady 1216.2 do Česka už nic nebrání. Drážní úřad včera vydal konečné schválení těchto lokomotiv. Dnes to ŽelPage potvrdil ředitel Drážního úřadu Pavel Kodym. Podle zdrojů blízkých schvalovacímu procesu nemají lokomotivy žádná větší omezení provozu. Pokud se ČD podaří dohodnout s rakouskými drahami ÖBB, měly by taurusy zajíždět již od prosince na vlacích kategorie EC také do Prahy a Bohumína.

Schvalovací proces komplikovaly zejména stejné problémy, jaké brzdily i homologaci pendolin, tedy vysoké hodnoty rušivých proudů, které mohou za určitých okolností ovlivnit nezvykle zranitelná česká zabezpečovací zařízení. Ač na střídavé napěťové soustavě se podařilo vyladit lokomotivu relativně rychle, problémy se schválením pod stejnosměrným napájením byly komplikovanější.

Po mnoha testech na zkušebním okruhu v Cerhenicích bylo dalším krokem zajíždění dvousystémové řady 1116 do Českých Budějovic na začátku jízdního řádu 06/07. Jezdily na výjimku DÚ a měly instalované některé komponenty zabezpečovacích zařízení nutné pro provoz v ČR. V oběhu měly rychlík Praha - Salzburg a EuroCity Jóže Plečnik z Prahy do Ljubljany. Po roce přísného sledování došlo i na řadu 1216.2, taurus šitý na míru české železnici. S výraznými omezeními jako maximální rychlost 100 km/h, zákaz rekuperace, omezená délka soupravy a vícečlená posádka lokomotivy začaly tyto lokomotivy vozit rychlíky mezi Vídní a Brnem. Kromě toho převzaly i vozbu vlaků z Českých Budějovic. Včera se bezmála tříletý proces završil definitivně.

Zdroj: ŽelPage


Honza Beránek / JTB | 12.6.2008 (18:04)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   
14.06.2008 (12:37)  
Jiří Kareš: Proč by měly mít špalky a co to má společného s českými poměry. To že je tu tolik vozidel se špalíkovou brzdou je jen důsledkem zastaralosti vozového parku, jiný důvod pro to není. (Je-li to narážka na Moravany, tak ani peršingu špalky nepomohly).

380, Pendolíno, 471, Xmz.... mají snad špalky?
14.06.2008 (11:29)  
Pokud se nemýlim tak Taurus by teoreticky mohl vézt celou Vindobonu nebo Hungarku bez jedinýho přepřahu
14.06.2008 (1:25)  
Jiří Jakeš, Rakušáci naše pendolina moc v lásce nemají, takže by takovou nabídku s díky odmítli. Víte, jak by si oddechli, kdyby místo SCP k nim jezdily z Prahy klasiky? Uvidíme, jak se budou tvářit, až budou chtít za pár let na Vindobonu či něco jiného prosadit railjet. ;) technicky vzato by to neměl být problém, je to taurus a pár emzet, ale ...
registrovaný užívateľ JK ml. 
13.06.2008 (23:20)  
A co třeba rakušákům věnovat všechny piňďulína a užívat za ně taurusy a "jejich Bmz" - nejlépe ty jejichž kupátka se dají přebudovat na celkem luxusní klimatizovanou ložnici s letištěm pro 3 osoby:-)))Byl by to určitě kšeft století, navíc OeBB určitě trpí pocitem méněcenosti, že oni vlastní rychlovlak nemají, :-)
A když ty taurusy jsou šité na české poměry, by mě zajímalo, jestli brzdí špalkama...jsem zvědav jak se elektronika popasuje se sajrajtem z listí, bez písku, až poveze nějaké krátké EC.......
13.06.2008 (22:56)  
MZ:
No tak, lokomotivy mají chlazené i jiné věci, než odporníky brzdové. Například trakční měniče.
registrovaný užívateľ savik  mail  
13.06.2008 (22:38)  
Jděte s moderníma vozidlama do háje :-)
Rozhodně nechci, aby se mi tu proháněl po republice rakušák s němcem vod Šumavy k Tatrám.
Když si je dráhy nakoupí, tak potom ano.
13.06.2008 (22:30)  
Pendožabák : 350 (ex ES 499.0) byly na Slovensko = depo Bratislava přiděleny již v roce 1974. Prostě to bylo politické rozhodnutí, i když výrobce by měl oba prototypy raději blíže Plzni = Praha.
Při dělení majetku ČSD mezi nástupniscké železniční společnosti se rozhodlo, že kolejová vozidla vesměs zůstanou tam, kde jsou, protože to až na řadu 810 odpovídalo poměru dělení 2:1. Na Slovensko šly nějaké vozy 810.
Zcela teoreticky měly tehdejší ŽSR nárok na 1/3 řady 150, zatímco ČD nárok na 2/3 širokorozchodných lok, úzkých na TEŽ apod. Takže se nechalo vše tam, kde to bylo. Dělily se ovšem i závazky ČSD, takže ŽSR se podílely na splácení nějakých osobních vozů, které na Slovensku nikdy nejezdily.

thingie : nemusí se dohadovat, protože existuje naturální vyrovnávka lokomotivních km. Co najezdí lok ČD na vlacích ZSSK, tolik najezdí lok ZSSK na vlacích ČD. Každá železniční správa nese svoje náklady na údržbu lokomotiv. Jediné "dohadování" představuje nakreslení oběhů, což je rutinní záležitost.
V případě Rakouska to byl vždy problém, proto v některých letech jezdily břeclavské Sergeje s náklady do Hohenau. Ta vyrovnávka km se nemusí udělat v témže roce, pokud se železniční správy dohodnou na delším období (dav, tři roky)


čunče : já bych si nebyl nepotřebností odporníků v Rakousku tak jistý. Co to je u řady lokomotiv to "vlnění" vzduchu od střechy lokomotivy nebo elektrické jednotky ? Jediné vysvětlení je, že to je od horných brzdových odporníků.
registrovaný užívateľ Vladimír  mail  
13.06.2008 (22:19)  
Tomyn: ok, už se těším
Pokud se povede 380 tak to bude slušná konkurence taurusu (pryč s monopoly! :D) a doufám, že 380 bude stejně rozšířená ...
13.06.2008 (21:28)  
Martin749: Naopak - Taurus nebude náš, takže se za něj bude muset platit nebo jezdit vyrovnávky. Až příde Mesršmit 380 a bude schopen jezdit všude tam, kde jezdí Taurus tak buďto se Taurus nebude muset pronajímat a nebo ale spoň bude nové vlastní a kvalitní vozidlo na vyrovnávky. To znamená např.: vedení expresů z Německa přes Česko do Rakouska jednou 380 nebo druhou mašinou Taurus (neuvádím označení protože se v nich nevyznám). Toto je můj názor, kdo má jiné, rád si ho poslechnu...

Eurostar: Tož pokud jde o 350-ky tak dle mého názoru bylo trochu chybné rozhodnutí přidělit všechny 350 na Slovensko, protože i v Česku je potřeba mít lokomotivu dostatečně silnou, rychlou a hlavně dvojsystémovou - Tím bohužel zatím žádné Eso není (možná bude až se 363 předělají na 361) a tak gorila je zatím nejlepší možné řešení. Na druhou stranu bylo by při rozdělení ČSD nespravedlivé, kdyby na Slovensko přešlo 350-tek málo protože ČD "vyfasovali" zase řadu 372/371. Ale pokud tento kšeft s Taurusy vyjde a s brzku se dostaví i Mesršmit tak se Gorila asi do Českéch zemí moc nepodívá...

Upozorňuji, že toto sú moje vlastní názory které se možou mýlit proto přivítám upřesnění nebo vyvrácení a uvedení skutečnosti na pravou míru.
registrovaný užívateľ eurostar  mail  
13.06.2008 (21:22)  
šak hadam polka našich goril posobi len na trati Breclav - Brno - Praha = teda ani nie na nasom uzemi vobec !!!! (EC Vindobona napriklad) ukaz mi jednu 150tku ktora vylucne vozi vlaky mimo ceska! a dalsie trat Praha - Budapest kde 2/3 celej cesty opet v cesku. Staci ti?
  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko