..: Taurusy schváleny pro provoz v ČR :..

Ilustrační obrázekPraha - Cestě lokomotiv řady 1216.2 do Česka už nic nebrání. Drážní úřad včera vydal konečné schválení těchto lokomotiv. Dnes to ŽelPage potvrdil ředitel Drážního úřadu Pavel Kodym. Podle zdrojů blízkých schvalovacímu procesu nemají lokomotivy žádná větší omezení provozu. Pokud se ČD podaří dohodnout s rakouskými drahami ÖBB, měly by taurusy zajíždět již od prosince na vlacích kategorie EC také do Prahy a Bohumína.

Schvalovací proces komplikovaly zejména stejné problémy, jaké brzdily i homologaci pendolin, tedy vysoké hodnoty rušivých proudů, které mohou za určitých okolností ovlivnit nezvykle zranitelná česká zabezpečovací zařízení. Ač na střídavé napěťové soustavě se podařilo vyladit lokomotivu relativně rychle, problémy se schválením pod stejnosměrným napájením byly komplikovanější.

Po mnoha testech na zkušebním okruhu v Cerhenicích bylo dalším krokem zajíždění dvousystémové řady 1116 do Českých Budějovic na začátku jízdního řádu 06/07. Jezdily na výjimku DÚ a měly instalované některé komponenty zabezpečovacích zařízení nutné pro provoz v ČR. V oběhu měly rychlík Praha - Salzburg a EuroCity Jóže Plečnik z Prahy do Ljubljany. Po roce přísného sledování došlo i na řadu 1216.2, taurus šitý na míru české železnici. S výraznými omezeními jako maximální rychlost 100 km/h, zákaz rekuperace, omezená délka soupravy a vícečlená posádka lokomotivy začaly tyto lokomotivy vozit rychlíky mezi Vídní a Brnem. Kromě toho převzaly i vozbu vlaků z Českých Budějovic. Včera se bezmála tříletý proces završil definitivně.

Zdroj: ŽelPage


Honza Beránek / JTB | 12.6.2008 (18:04)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel čunče  mail  
12.06.2008 (22:42)  
ES64U4cz a 680 ČD jsou jediné dvě řady, které byly v ČR schváleny na základě Bezpečnostní analýzy. Uvidíme, jestli 109E se vejde do limitů,nebo bude muset absolvovat Bezpečnostní analýzu taky.
12.06.2008 (22:40)  
Hura gorilky sa nam vratia domov .o)))
registrovaný uživatel Mates 
12.06.2008 (22:38)  
a jinak je taurus schvalen ok ? zadny rychlostni omezeni na prujezd obloukama, sem mel za to ze je to devka tezka a i u DB jezdi na vyjimku aby nemusel na kulate rychlostniky
12.06.2008 (22:31)  
čunče: Takže taurus je vhodné i bez ohnuté normy?
registrovaný uživatel čunče  mail  
12.06.2008 (22:28)  
Vážení, musím vás opravit. Žádná norma se tentokrát neohnula, oči se nepřimhuřovaly. Při schvalování pendolína se norma upravila tak, že alternativně nabízí schválení vozidla na základě podrobných měření v provozu a analýz, čemuž se říká Bezpečnostní analýza. A protože Rh 1216 nesplňuje limity normy, tak byla udělána tato Bezpečnostní analýza s výsledkem pozitivním. A to mimochodem stojí hodně peněz.
JASNÝ????
12.06.2008 (22:22)  
Tiež si ale spomínam na niečo v tom zmysle, že po F4 chcel Railtrans prejsť na U4, keď ich Dispolok bude mať. Možno je to ale len nejaký šum...

Teraz možno trochu mimo:
funguje to stále tak, že schválenie DÚ ČR má efekt aj pre ŽSR, ako to niekedy fungovalo?
registrovaný uživatel Semík  mail  
12.06.2008 (22:21)  
Trochu odbočím od Taurusů. Příští týden je v Ostravě RAILDAYS 08. Jednotku 575 včera rychle odvezli do Plzně a 380, která měla od dubna kroužit po okruhu neexistuje. Na plakátech zvoucí na tuhle akci je z minulého století 810 vytuněná jako řada 814. Co vlastně v té Ostravě bude? Že by potřetí Taurus?
registrovaný uživatel thingie  mail  
12.06.2008 (22:16)  
No, okolo lokomotiv řady 350 se předpokládám dohadovat musí taky…
registrovaný uživatel Natix  mail  
12.06.2008 (22:13)  
michawel:
Jenže Dispolok nepoužívá ES 64 U4, ale U2 alias 1116.
12.06.2008 (22:00)  
Všem, kteří tak nadšeně vítají Tauruse na českých kolejích (a posílají 380 k čertu), nepřehlédněte prosím drobnou větičku "Pokud se ČD podaří dohodnout s rakouskými drahami ÖBB". Jinými slovy, zda budou ÖBB ochotny akceptovat nabídku ČD na výši úhrady za ujetý km, která rozhodně nepřevýší částku, kterou musí ČD vynaložit na jeden ujetý km vlastní lokomotivy na cizím území.
ÖBB nejsou hodný strýček hodlající dotovat lokomotivní skanzen ČD a naopak ČD nejsou dojná kráva, která by měla platit ÖBB více než kolik stojí ujetý km vlastní lokomotivy.

Takže závěrečná zpráva pro sdělovací prostředky z jednání může znít : obě strany měly zájem o nasazení lokomotiv Taurus, ale ÖBB nemohou akceptovat nabídku na finanční úhradu a ČD nemohou splnit finanční požadavky ÖBB.
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko