..: Pražská radnice jedná o osudu Masarykova nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Z magistrátu opět zaznívají hlasy, že Masarykovo nádraží je třeba rychle zrušit. Podle radního Martina Langmajera by o budoucí podobě územního plánu v těchto dnech měla jednat rada hlavního města, kde zřejmě zazní definitivní postoj Prahy k další existenci hlavového nádraží v centru. Praze prospěje likvidace neupravených míst, plánuje se vznik nových ulic s obchody a kancelářemi. Problém je v tom, že části těchto plánů stojí "masna" v cestě. Podle zastánců likvidační varianty si pasažéři oddychnou, když budou moci cestovat z Kladna na Karlštejn přes centrum Prahy bez přestupů. To vše v situaci, kdy už začíná přestavba nádraží.

Mezi nejzavilejší odpůrce nejstaršího pražského nádraží patří jeden z iniciátorů této aktivity, poslanec Jan Bürgemeister: "Je logické, aby se Opletalova protáhla až do míst dnešního kolejiště a propojila se s ulicí na Florenci." Zároveň by se měla prodloužit ulice V Celnici. "To by pomohlo rozšířit širší centrum města i pro pěší. Lidé by pak mohli konečně bez problémů přejít na druhou stranu dnešní severojižní magistrály - tedy do Karlína." Podle dlouhodobých strategických záměrů by se veškerá pražská doprava měla svést na hlavní nádraží, které na to ovšem není kapacitně připraveno. Také Nové spojení se staví tak, že nadále napojuje "masaryčku" jako důležitý dopravní uzel. Na další osud Masarykova nádraží tedy zjevně neexistuje jendotný názor a je třeba to brzy změnit, jinak reálně hrozí a hrozí vyplýtvání značných finančních prostředků. "Musí se stanovit jasné mantinely. Jinak by to bylo plýtvání peněz," doplňuje Bürgemeister.

Dosud neexistují přesné plány, jak přesně naložit s lukrativními pozemky v bezprostřední blízkosti nejdražších pražských adres. Podle některých pražských zastupitelů by tu měly během pěti až deseti let vzniknout nové ulice a komerční objekty. Samotná historická budova Masarykova nádraží by zůstala zachována. Prý by v ní vzniklo "něco jako druhé Palladium". Radní Langmajer vysvětluje: "V tuto chvíli jde o to, abychom v územním plánu otevřeli cestu kvalitním investorům."

Verdikt o budoucím osudu nádraží musí přijít velmi rychle, protože už se začíná s jeho revitalizací. "Pokud to neuděláme teď, zakonzervujeme Masarykovo nádraží na dalších sto let, a to by byla škoda," komentuje Bürgemeister. Obnova a oživení bude, kromě rekonstrukce nádražní budovy a zkrácení staničních kolejí ve prospěch odbavovacích prostor, zahrnovat také využití pozemků v místech opuštěných kolejí a zchátralých obytných buněk podél ulice Na Florenci. To by se mělo odehrát během jednoho až dvou let.

Zdroj: Aktualne.cz

NIcKON Poslat mail autorovi | 1.7.2008 (12:00)
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from ČR Praha


  1 ... 15 16 17 18 19      Zpráv na stránku:   
01.07.2008 (13:39)  
Soráč ale je to čů..ák
01.07.2008 (13:37)  
otiko: my o voze a jiný o koze. Radním jde o to, aby se během svého volebního období dočkali postoupení pozemků Masaryčky developerům. Proto ten spěch.

Podzemní patro hl.n. je věc jiná, dlouhodobější, byť dopravně související. Bylo by dobré, kdyby se to stihlo tak, že po dostavbě pražských silničních tunelů (Blanka a Točná) se mohl Metrostav přezdívaný těž vtipně Miliardostav (nebo Skanska) přesunout pod hl. n.
Registered user mato H 
01.07.2008 (13:37)  
je to skvely napad aj ked si viem predstavit financnu motivaciu co sa tyka pozemkov jej lukrativity a ceny .Inac by sa vobec nezamyslali .Prosim Vas zruste aj Trat PRAHA SMICHOV-HLAVNI NADRAZI je uplne na P..... Tam pri Vysehrade su tiez pekne pozemky a potom kopu dalsich vsak komu sa chce jazdit v tich smradlavych vlakoch ked is nemozes odskocit ani na toaletu a stojvodci stale len strajkuju .Podla mna najlepsi napad je predat CD sukromenmu sektoru aby sa konecne uz o to mal kto starat !!!!a neplytval peniezmi danovych poplatnikov .
Registered user milos  mail  
01.07.2008 (13:31)  
doomlukas: no prave. samozrejme mluvim o RC Bunkr, ne o dalsich vyleznuvsich napodobeninach, ktere se pak snazily vyuzit svetoznameho jmena. Tady neco o nem je:
viz: http://tinyurl.com/6pvd4j

pak se tady nekdo za deset patnact let zepta - "jaka masna? to je prece to nadrazi vedle masokombinatu v pisnici, ne? Vzdyt ta furt funguje."
Editor or ŽelPage Administrator Nick  mail  
01.07.2008 (13:30)  
Pánům na úřadě se z toho vedra nějak zavařila kolečka v hlavě. Asi se tam zastavím udělat kšeft (jako brigádu montuji klimatizace) ;-)
Registered user mima 
01.07.2008 (13:30)  
Pane bože
Vím že tento stát je politicky střelenej, ale někdy to do opravdy bolí. Zrušit masaryčku pak se něco posere na novém spojení a Praha stojí.
A Kladeňáků na karlštejn jezdí vlakem opravdu málo. Osobně bych tam jel z Kladna autem, už kůvli času a penězům, ale aspoň je krásně vidět jak radní podporují ekologickou gumokolovou dopravu v hlavním městě.
Modleme se ať se masárna stane historický unikát a nechaj jí už být na pokoji.
Registered user otiko 
01.07.2008 (13:22)  
projekt je navržen tak, že by Hlavní bylo patrové. Koleje nyní vedoucí na Masnu by byly vedeny v tunelu pod Hlavní a pak dál v tunelech pod současnými Vinohradskými tunely.
Bláboly o úplatcích jsou hodně blbé, je to na řadu let.- Realizace se současní politici ve funkci nedožijí..nemá smysl je uplácet. A připomínám, ten projekt je starý desetiletí, nerealizoval se, protože nebyly peníze.
Má někdo nějaký argument PROTI ??
01.07.2008 (13:16)  
doomlukas: RC Bunkr v Lodecké
01.07.2008 (12:59)  
milos: Bunkr furt funguje, tedy aspoň Bunkr Parukářka, o jiném nevím.
Registered user karosa  mail  
01.07.2008 (12:51)  
A hlavně počítají s miliony ve vlastní kapse, že ano ,soudruzi Bürgermeistře a jemu podobní? Už aby vás někdo parádně sejmul!
  1 ... 15 16 17 18 19      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko