..: Pražská radnice jedná o osudu Masarykova nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Z magistrátu opět zaznívají hlasy, že Masarykovo nádraží je třeba rychle zrušit. Podle radního Martina Langmajera by o budoucí podobě územního plánu v těchto dnech měla jednat rada hlavního města, kde zřejmě zazní definitivní postoj Prahy k další existenci hlavového nádraží v centru. Praze prospěje likvidace neupravených míst, plánuje se vznik nových ulic s obchody a kancelářemi. Problém je v tom, že části těchto plánů stojí "masna" v cestě. Podle zastánců likvidační varianty si pasažéři oddychnou, když budou moci cestovat z Kladna na Karlštejn přes centrum Prahy bez přestupů. To vše v situaci, kdy už začíná přestavba nádraží.

Mezi nejzavilejší odpůrce nejstaršího pražského nádraží patří jeden z iniciátorů této aktivity, poslanec Jan Bürgemeister: "Je logické, aby se Opletalova protáhla až do míst dnešního kolejiště a propojila se s ulicí na Florenci." Zároveň by se měla prodloužit ulice V Celnici. "To by pomohlo rozšířit širší centrum města i pro pěší. Lidé by pak mohli konečně bez problémů přejít na druhou stranu dnešní severojižní magistrály - tedy do Karlína." Podle dlouhodobých strategických záměrů by se veškerá pražská doprava měla svést na hlavní nádraží, které na to ovšem není kapacitně připraveno. Také Nové spojení se staví tak, že nadále napojuje "masaryčku" jako důležitý dopravní uzel. Na další osud Masarykova nádraží tedy zjevně neexistuje jendotný názor a je třeba to brzy změnit, jinak reálně hrozí a hrozí vyplýtvání značných finančních prostředků. "Musí se stanovit jasné mantinely. Jinak by to bylo plýtvání peněz," doplňuje Bürgemeister.

Dosud neexistují přesné plány, jak přesně naložit s lukrativními pozemky v bezprostřední blízkosti nejdražších pražských adres. Podle některých pražských zastupitelů by tu měly během pěti až deseti let vzniknout nové ulice a komerční objekty. Samotná historická budova Masarykova nádraží by zůstala zachována. Prý by v ní vzniklo "něco jako druhé Palladium". Radní Langmajer vysvětluje: "V tuto chvíli jde o to, abychom v územním plánu otevřeli cestu kvalitním investorům."

Verdikt o budoucím osudu nádraží musí přijít velmi rychle, protože už se začíná s jeho revitalizací. "Pokud to neuděláme teď, zakonzervujeme Masarykovo nádraží na dalších sto let, a to by byla škoda," komentuje Bürgemeister. Obnova a oživení bude, kromě rekonstrukce nádražní budovy a zkrácení staničních kolejí ve prospěch odbavovacích prostor, zahrnovat také využití pozemků v místech opuštěných kolejí a zchátralých obytných buněk podél ulice Na Florenci. To by se mělo odehrát během jednoho až dvou let.

Zdroj: Aktualne.cz

NIcKON Poslat mail autorovi | 1.7.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 13 14 15 16 17 ... 19      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kóřa 
01.07.2008 (15:08)  
Právě jsem se tam chtěl vydat na obhlídku i na hlavák. Ale asi si vemu kinedril bo je mi na blutí. Bych těch zastupcu co maj malo nacpane kapsi postřilel.
01.07.2008 (14:51)  
Tak dobrou naladu jsem mel a ted je mi na bliti....Vyhozene milardy za nove spojeni..Jen me napada, neni vlastnikem onech pozemku SŽDC?ma jim do toho co kdo kecat??
Milos: neni to ten bunkr, kde zacalo vysilat prvni soukrome radio v Ceskoslovensku? Radio1?:-)
registrovaný uživatel jeffer 
01.07.2008 (14:48)  
aaano, tak si to zratajme - S1 - vlak za polhodinu (v spicke aj trojesus (S12) co je kapacita cez 1500 ludi), z S2 co polhodinu 2-esus (takze 1000 ludi), k tomu sa este pridava S4 (esus) a S5 (suprava) takze to mame... kludne 3000 ludi v spicke za polhodinu (sucasny stav). a to by chceli na hlavaku pridat do podchodov a do c-cka? to je v spicke na limite intervalu (ci uz poctom vypravitelnych vozidiel alebo vzdialenostami medzi vlakmi) a jazdi celkom nastosovane.
lenze obavam sa, ze pani radni ani linky S ani metro nepouzivaju - maju predsa auta (sluzobne, takze ziadne naklady spojene s prevadzkou neplatia), ocakaval by som aj, ze maju povolenie na vjazd do pesej zony etc.
(momentalne byvam na 074 (v brandyse), takze ked sa neponahlam, tak idem S2 do celakovic, alebo S3 do neratovic. ked sa ponahlam, idem B-ckom na cerny most a busom.)
mimochodom: overene chodenim na vlak z c-cka: hlavak->masarycka aj florenc (juzny vestibul->masarycka sa stiha (bez behu) pod 5 minut.
01.07.2008 (14:31)  
Když tedy velmi rychle zrušíme Masnu, kam potom budou prosím pěkně jezdit vlaky od Kladna? Protože předpokládám, že projekt zaústění na hl. n. je momentálně spíš fantasmagorie. O vyhozených penězích na Nové spojení ani nemluvě.
No a ta argumentace Kladno-Karlštejn, to je fakt bomba;-).
registrovaný uživatel milos  mail  
01.07.2008 (14:26)  
matoH: pro nas ze 120-tky je to prakticky nejcasteji navstevovane prazske nadrazi. (a jedine populisticky manipulator burgrmajstr se muze snazit vnuknout lidem myslenku, ze to dela pro kladenaky, aby mohli jezdit bez prestupu na karlstejn! debil! to je unikatni vlakove spojeni prakticky do uplneho centra mesta (nam. republiky, prikopy apod do peti minut pesky od peronu!)
Kua prece mu neprojde vsechno!? - Ten je schopnej nechat zbourat karluv most, protoze se pod nej nevejde jeho jachta! a uvest to jako sluzbu prazanum, protoze pres nej neni videt na hrad...
01.07.2008 (14:06)  
mato H: No nevypadá to tam zrovna pěkně, ale s tím by se snad dalo něco dělat...
registrovaný uživatel mato H 
01.07.2008 (14:02)  
RadoB- ano mas pravdu ale terz tam mas este vacsieho chudaka a podvodnika ale rpavda je aspon slubuje a hlupaci mu veria .Nech zije socialna politka kde 70 % ludi maka a zvysok to zneuziva
registrovaný uživatel mato H 
01.07.2008 (14:00)  
stoupa presne o to mi ide lebo normalny clovek ked to vidi a neni dement tak by to okamzite zrusil !!!!!!! Vyzera to tam ako BRONX !!!!
registrovaný uživatel RadoB 
01.07.2008 (14:00)  
pošlite ich tam kam sme my poslali Dzurindu keď už nevedel čo má od dobroty robiť...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
01.07.2008 (13:59)  
2 mato H:

áno. Jednak tam idealne konci pantaky z 090, je odtud nejblize na Burzu (vymenne setkani) v Opletalce a fantasticky parking pod mostem pred byvalym depem.
  1 ... 13 14 15 16 17 ... 19      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko