..: Pražská radnice jedná o osudu Masarykova nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Z magistrátu opět zaznívají hlasy, že Masarykovo nádraží je třeba rychle zrušit. Podle radního Martina Langmajera by o budoucí podobě územního plánu v těchto dnech měla jednat rada hlavního města, kde zřejmě zazní definitivní postoj Prahy k další existenci hlavového nádraží v centru. Praze prospěje likvidace neupravených míst, plánuje se vznik nových ulic s obchody a kancelářemi. Problém je v tom, že části těchto plánů stojí "masna" v cestě. Podle zastánců likvidační varianty si pasažéři oddychnou, když budou moci cestovat z Kladna na Karlštejn přes centrum Prahy bez přestupů. To vše v situaci, kdy už začíná přestavba nádraží.

Mezi nejzavilejší odpůrce nejstaršího pražského nádraží patří jeden z iniciátorů této aktivity, poslanec Jan Bürgemeister: "Je logické, aby se Opletalova protáhla až do míst dnešního kolejiště a propojila se s ulicí na Florenci." Zároveň by se měla prodloužit ulice V Celnici. "To by pomohlo rozšířit širší centrum města i pro pěší. Lidé by pak mohli konečně bez problémů přejít na druhou stranu dnešní severojižní magistrály - tedy do Karlína." Podle dlouhodobých strategických záměrů by se veškerá pražská doprava měla svést na hlavní nádraží, které na to ovšem není kapacitně připraveno. Také Nové spojení se staví tak, že nadále napojuje "masaryčku" jako důležitý dopravní uzel. Na další osud Masarykova nádraží tedy zjevně neexistuje jendotný názor a je třeba to brzy změnit, jinak reálně hrozí a hrozí vyplýtvání značných finančních prostředků. "Musí se stanovit jasné mantinely. Jinak by to bylo plýtvání peněz," doplňuje Bürgemeister.

Dosud neexistují přesné plány, jak přesně naložit s lukrativními pozemky v bezprostřední blízkosti nejdražších pražských adres. Podle některých pražských zastupitelů by tu měly během pěti až deseti let vzniknout nové ulice a komerční objekty. Samotná historická budova Masarykova nádraží by zůstala zachována. Prý by v ní vzniklo "něco jako druhé Palladium". Radní Langmajer vysvětluje: "V tuto chvíli jde o to, abychom v územním plánu otevřeli cestu kvalitním investorům."

Verdikt o budoucím osudu nádraží musí přijít velmi rychle, protože už se začíná s jeho revitalizací. "Pokud to neuděláme teď, zakonzervujeme Masarykovo nádraží na dalších sto let, a to by byla škoda," komentuje Bürgemeister. Obnova a oživení bude, kromě rekonstrukce nádražní budovy a zkrácení staničních kolejí ve prospěch odbavovacích prostor, zahrnovat také využití pozemků v místech opuštěných kolejí a zchátralých obytných buněk podél ulice Na Florenci. To by se mělo odehrát během jednoho až dvou let.

Zdroj: Aktualne.cz

NIcKON Poslat mail autorovi | 1.7.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 14 15 16 17 18 19      Zpráv na stránku:   
01.07.2008 (13:59)  
Tohle je politikaření, které s odborným, technickým pojetím problému má pramálo společného.
registrovaný uživatel mato H 
01.07.2008 (13:59)  
tak to je dobre lebo vacsina ludi podla man tu len seka velke keci a v zivote na tom nadrazi ani nebola .
01.07.2008 (13:58)  
mato H: Co to je za blbou otázku? Ale jestli tak toužíš po tom to vědět, tak jo, já ho užívám dost často.
01.07.2008 (13:57)  
Mato H) Si piš, většina lidí, co do Prahy dojíždí linkami S1, S2, S4, S5 ;) a třeba rychlíky od Děčína.
registrovaný uživatel mato H 
01.07.2008 (13:51)  
este ma napadlo pouziva niekto z vas to Nadrazi ?
registrovaný uživatel Precla 
01.07.2008 (13:50)  
Hah? To je nějakej povedenej vtip, nebo co? .. to je chyba dnešní doby.. všechno prodat a na krátkou dobu si nahrabat, radní asi nemají na to, aby zaplatili ten zevl, heml nebo jak se té nové knihovně bude říkat.. Škoda slov, je to k pláči.
01.07.2008 (13:49)  
Mě by zajímalo,kolik panu radnímu,řečeno fotbalovou mluvou,připlavalo kapříků?Taková snaha a zadarmo?Nebo se snad staví z Masaryčky"nové tunely"?Ty určitě nebudou mít napojení na Nové spojení,ale jen na nějaká konta ve Švýcarsku
01.07.2008 (13:48)  
Je to tu stejný jak za komunistů. Tenkrát Těšnov teď Masna...Jen se soudruh Jegermaister překabátil.
registrovaný uživatel The_P  mail  
01.07.2008 (13:41)  
Jiste, zhorsime dopravni obsluznost pro tisice lidi diky zahustenejsi doprave na PHN, ale hlavne, ze se postavy dalsi ze 100 nakupnich center plnych malych kramku s hadry, ktere jsou si podobne jak vejce vejci a stejne tam snad ani nikdo poradne nenakupuje.

Jakobychom jich uz tak nemeli dost, ale kdyby jeden chtel trochu jine zbozi nez co ukazuje TV a reklamni casopisy, najednou nic neni v cele CR, skvele - tleskam ;/ Holt je to vse o prachach, ze se tu pak blbe zije, co na tom, ukazatel je pocet Palladii a ne co rikaji lide -.^
01.07.2008 (13:40)  
milos: Aha, tak o tom jsem nevěděl. Bunkr v Parukářce ale nějaká napodobenina není (myslím), jmenuje se to tak proto, že to je skutečně bunkr (protiatomový kryt). http://www.parukarka.eu
  1 ... 14 15 16 17 18 19      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko