Praha - Z magistrátu opět zaznívají hlasy, že Masarykovo nádraží je třeba rychle zrušit. Podle radního Martina Langmajera by o budoucí podobě územního plánu v těchto dnech měla jednat rada hlavního města, kde zřejmě zazní definitivní postoj Prahy k další existenci hlavového nádraží v centru. Praze prospěje likvidace neupravených míst, plánuje se vznik nových ulic s obchody a kancelářemi. Problém je v tom, že části těchto plánů stojí "masna" v cestě. Podle zastánců likvidační varianty si pasažéři oddychnou, když budou moci cestovat z Kladna na Karlštejn přes centrum Prahy bez přestupů. To vše v situaci, kdy už začíná přestavba nádraží.
Mezi nejzavilejší odpůrce nejstaršího pražského nádraží patří jeden z iniciátorů této aktivity, poslanec Jan Bürgemeister: "Je logické, aby se Opletalova protáhla až do míst dnešního kolejiště a propojila se s ulicí na Florenci." Zároveň by se měla prodloužit ulice V Celnici. "To by pomohlo rozšířit širší centrum města i pro pěší. Lidé by pak mohli konečně bez problémů přejít na druhou stranu dnešní severojižní magistrály - tedy do Karlína." Podle dlouhodobých strategických záměrů by se veškerá pražská doprava měla svést na hlavní nádraží, které na to ovšem není kapacitně připraveno. Také Nové spojení se staví tak, že nadále napojuje "masaryčku" jako důležitý dopravní uzel. Na další osud Masarykova nádraží tedy zjevně neexistuje jendotný názor a je třeba to brzy změnit, jinak reálně hrozí a hrozí vyplýtvání značných finančních prostředků. "Musí se stanovit jasné mantinely. Jinak by to bylo plýtvání peněz," doplňuje Bürgemeister.
Dosud neexistují přesné plány, jak přesně naložit s lukrativními pozemky v bezprostřední blízkosti nejdražších pražských adres. Podle některých pražských zastupitelů by tu měly během pěti až deseti let vzniknout nové ulice a komerční objekty. Samotná historická budova Masarykova nádraží by zůstala zachována. Prý by v ní vzniklo "něco jako druhé Palladium". Radní Langmajer vysvětluje: "V tuto chvíli jde o to, abychom v územním plánu otevřeli cestu kvalitním investorům."
Verdikt o budoucím osudu nádraží musí přijít velmi rychle, protože už se začíná s jeho revitalizací. "Pokud to neuděláme teď, zakonzervujeme Masarykovo nádraží na dalších sto let, a to by byla škoda," komentuje Bürgemeister. Obnova a oživení bude, kromě rekonstrukce nádražní budovy a zkrácení staničních kolejí ve prospěch odbavovacích prostor, zahrnovat také využití pozemků v místech opuštěných kolejí a zchátralých obytných buněk podél ulice Na Florenci. To by se mělo odehrát během jednoho až dvou let.
Zdroj: Aktualne.cz
| 1.7.2008 (12:00)
uz jsem myslel, ze tahle mnou nenavidena hydra je uz davno zahrabana ve svym nezaslouzenym duchodu a ejhle - skodic je stale u vesla
No bodejť pane radní, z toho kouká od těch "kvalitních investorů" slušný bakšiš, že ? ;-)
Masna je kusa, hlavni nadrazi je prujezdne - osobaky mirici na Masnu (pri prujezdu by to byl opravdu jen prujezd, ne pobyty) je nebo neni schopne hlavni nadrazi pojmout?
Nepochopil jsem, zda se jedná o zkrácení nádraží na úroveň Opletalovy ulice, nebo úplné zrušení. Obojí se diskutovalo už před 15 lety.
Varianta úplného zrušení je nesmysl. Pokud by bylo zrušeno, pak bych soudruhu Bürgejmajstrovi nechal uhradit 5 miliard, protože to je přesně tolik, kolik stálo napojení Masaryčky z Nového spojení. Bez šílených průpletů by 4 holé koleje na Hlavák stály i s tunely 4 mld.Kč
Jednu z variant zkrácení jsem také maloval, Tuším pro hrany délky 150m 6 kolejí bez možnosti jet úvratí z Buben na Libeň. Jdou udělat jen holé šturcy a prospojkovat koleje v daném směru.
Pokud někdo ten výkřik upřesní, jsem ochoten vlézt do archívu a napsat něco víc.
To si pak pasažéri zcela jistě oddychnou, když místo na "Masaryčce" skončí třeba v Holešovicích nebo Libni .. a že je to z těchto nádraží do centra doslova "co by kamenem dohodil", že? :-/
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.










