..: Pražská radnice jedná o osudu Masarykova nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Z magistrátu opět zaznívají hlasy, že Masarykovo nádraží je třeba rychle zrušit. Podle radního Martina Langmajera by o budoucí podobě územního plánu v těchto dnech měla jednat rada hlavního města, kde zřejmě zazní definitivní postoj Prahy k další existenci hlavového nádraží v centru. Praze prospěje likvidace neupravených míst, plánuje se vznik nových ulic s obchody a kancelářemi. Problém je v tom, že části těchto plánů stojí "masna" v cestě. Podle zastánců likvidační varianty si pasažéři oddychnou, když budou moci cestovat z Kladna na Karlštejn přes centrum Prahy bez přestupů. To vše v situaci, kdy už začíná přestavba nádraží.

Mezi nejzavilejší odpůrce nejstaršího pražského nádraží patří jeden z iniciátorů této aktivity, poslanec Jan Bürgemeister: "Je logické, aby se Opletalova protáhla až do míst dnešního kolejiště a propojila se s ulicí na Florenci." Zároveň by se měla prodloužit ulice V Celnici. "To by pomohlo rozšířit širší centrum města i pro pěší. Lidé by pak mohli konečně bez problémů přejít na druhou stranu dnešní severojižní magistrály - tedy do Karlína." Podle dlouhodobých strategických záměrů by se veškerá pražská doprava měla svést na hlavní nádraží, které na to ovšem není kapacitně připraveno. Také Nové spojení se staví tak, že nadále napojuje "masaryčku" jako důležitý dopravní uzel. Na další osud Masarykova nádraží tedy zjevně neexistuje jendotný názor a je třeba to brzy změnit, jinak reálně hrozí a hrozí vyplýtvání značných finančních prostředků. "Musí se stanovit jasné mantinely. Jinak by to bylo plýtvání peněz," doplňuje Bürgemeister.

Dosud neexistují přesné plány, jak přesně naložit s lukrativními pozemky v bezprostřední blízkosti nejdražších pražských adres. Podle některých pražských zastupitelů by tu měly během pěti až deseti let vzniknout nové ulice a komerční objekty. Samotná historická budova Masarykova nádraží by zůstala zachována. Prý by v ní vzniklo "něco jako druhé Palladium". Radní Langmajer vysvětluje: "V tuto chvíli jde o to, abychom v územním plánu otevřeli cestu kvalitním investorům."

Verdikt o budoucím osudu nádraží musí přijít velmi rychle, protože už se začíná s jeho revitalizací. "Pokud to neuděláme teď, zakonzervujeme Masarykovo nádraží na dalších sto let, a to by byla škoda," komentuje Bürgemeister. Obnova a oživení bude, kromě rekonstrukce nádražní budovy a zkrácení staničních kolejí ve prospěch odbavovacích prostor, zahrnovat také využití pozemků v místech opuštěných kolejí a zchátralých obytných buněk podél ulice Na Florenci. To by se mělo odehrát během jednoho až dvou let.

Zdroj: Aktualne.cz

NIcKON Poslat mail autorovi | 1.7.2008 (12:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu ČR Praha


  1 ... 15 16 17 18 19      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ milos  mail  
01.07.2008 (12:49)  
bohuzel burgrmajstr ma dlouhy prsty, ale tohle uz prehnal. ja mu dotedka neodpustil, ze pred jedenacti lety dokazal zrusit Bunkr - nejznamejsi a nejlepsi hudebni prostor v praze, cil i mnoha mladych turistu...

uz jsem myslel, ze tahle mnou nenavidena hydra je uz davno zahrabana ve svym nezaslouzenym duchodu a ejhle - skodic je stale u vesla
01.07.2008 (12:48)  
Radní Langmajer vysvětluje: "V tuto chvíli jde o to, abychom v územním plánu otevřeli cestu kvalitním investorům."

No bodejť pane radní, z toho kouká od těch "kvalitních investorů" slušný bakšiš, že ? ;-)
01.07.2008 (12:45)  
Bürgermeister je pěkný kosočtverec. Už by měl vypadnout z funkce.
01.07.2008 (12:40)  
Twix: Pánové radní počítají v jiných jednotkách: metry čtvereční a procenta.
01.07.2008 (12:36)  
Samozřejmě že zrušení Masaryčky je nesmysl. Ať si pan radní spočítá, jaký interval by musely mít vlaky, kdyby všechny končily na hl.n. V tom krásném jižním tunelu Nového spojení, co ještě není ani otevřený, by to už při současném rozsahu provozu bylo asi 7 minut v každém směru (to je průměrný, nikoliv minimální interval), nehledě na to že rozsah dopravy samozřejmě poroste. A to samozřejmě není jediný důvod k tomu, proč Masaryčku zachovat.
registrovaný užívateľ aron 
01.07.2008 (12:33)  
Jestliže město Praha nádraží vlastní,tak ať si ho klidně vyhodí do povětří,ale naštěstí tomu tak snad není.
registrovaný užívateľ otiko 
01.07.2008 (12:33)  
aby bylo v Praze jedno centrální hlavní nádraží je záměr a sen generací. Hlavním důvodem, že se to nerealizovalo byly peníze. Pokud ted z prodeje pozemků budou jen dobře ! Už se na ten centrální dopravní uzel na Hlavním s metrem C/D a přivedenými tramvajemi a taky na nové ulice na místě Masny těším.
registrovaný užívateľ M 
01.07.2008 (12:32)  
Jako asi tusim, o co v tomhle ruseni jde, ale zkusim se zeptat takto jeste...
Masna je kusa, hlavni nadrazi je prujezdne - osobaky mirici na Masnu (pri prujezdu by to byl opravdu jen prujezd, ne pobyty) je nebo neni schopne hlavni nadrazi pojmout?
01.07.2008 (12:26)  
Vážení, tohle je skutečně výkřik:
Nepochopil jsem, zda se jedná o zkrácení nádraží na úroveň Opletalovy ulice, nebo úplné zrušení. Obojí se diskutovalo už před 15 lety.

Varianta úplného zrušení je nesmysl. Pokud by bylo zrušeno, pak bych soudruhu Bürgejmajstrovi nechal uhradit 5 miliard, protože to je přesně tolik, kolik stálo napojení Masaryčky z Nového spojení. Bez šílených průpletů by 4 holé koleje na Hlavák stály i s tunely 4 mld.Kč

Jednu z variant zkrácení jsem také maloval, Tuším pro hrany délky 150m 6 kolejí bez možnosti jet úvratí z Buben na Libeň. Jdou udělat jen holé šturcy a prospojkovat koleje v daném směru.

Pokud někdo ten výkřik upřesní, jsem ochoten vlézt do archívu a napsat něco víc.
registrovaný užívateľ basnik  mail  
01.07.2008 (12:22)  
Hlavně je nejdůležitější to co nejrychleji zrušit .. ideálně ještě letos, kdy se na hlavní nevejdou pomalu ani vlaky, které tam mají jezdit pravidelně ..

To si pak pasažéri zcela jistě oddychnou, když místo na "Masaryčce" skončí třeba v Holešovicích nebo Libni .. a že je to z těchto nádraží do centra doslova "co by kamenem dohodil", že? :-/
  1 ... 15 16 17 18 19      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko