..: Pražská radnice jedná o osudu Masarykova nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Z magistrátu opět zaznívají hlasy, že Masarykovo nádraží je třeba rychle zrušit. Podle radního Martina Langmajera by o budoucí podobě územního plánu v těchto dnech měla jednat rada hlavního města, kde zřejmě zazní definitivní postoj Prahy k další existenci hlavového nádraží v centru. Praze prospěje likvidace neupravených míst, plánuje se vznik nových ulic s obchody a kancelářemi. Problém je v tom, že části těchto plánů stojí "masna" v cestě. Podle zastánců likvidační varianty si pasažéři oddychnou, když budou moci cestovat z Kladna na Karlštejn přes centrum Prahy bez přestupů. To vše v situaci, kdy už začíná přestavba nádraží.

Mezi nejzavilejší odpůrce nejstaršího pražského nádraží patří jeden z iniciátorů této aktivity, poslanec Jan Bürgemeister: "Je logické, aby se Opletalova protáhla až do míst dnešního kolejiště a propojila se s ulicí na Florenci." Zároveň by se měla prodloužit ulice V Celnici. "To by pomohlo rozšířit širší centrum města i pro pěší. Lidé by pak mohli konečně bez problémů přejít na druhou stranu dnešní severojižní magistrály - tedy do Karlína." Podle dlouhodobých strategických záměrů by se veškerá pražská doprava měla svést na hlavní nádraží, které na to ovšem není kapacitně připraveno. Také Nové spojení se staví tak, že nadále napojuje "masaryčku" jako důležitý dopravní uzel. Na další osud Masarykova nádraží tedy zjevně neexistuje jendotný názor a je třeba to brzy změnit, jinak reálně hrozí a hrozí vyplýtvání značných finančních prostředků. "Musí se stanovit jasné mantinely. Jinak by to bylo plýtvání peněz," doplňuje Bürgemeister.

Dosud neexistují přesné plány, jak přesně naložit s lukrativními pozemky v bezprostřední blízkosti nejdražších pražských adres. Podle některých pražských zastupitelů by tu měly během pěti až deseti let vzniknout nové ulice a komerční objekty. Samotná historická budova Masarykova nádraží by zůstala zachována. Prý by v ní vzniklo "něco jako druhé Palladium". Radní Langmajer vysvětluje: "V tuto chvíli jde o to, abychom v územním plánu otevřeli cestu kvalitním investorům."

Verdikt o budoucím osudu nádraží musí přijít velmi rychle, protože už se začíná s jeho revitalizací. "Pokud to neuděláme teď, zakonzervujeme Masarykovo nádraží na dalších sto let, a to by byla škoda," komentuje Bürgemeister. Obnova a oživení bude, kromě rekonstrukce nádražní budovy a zkrácení staničních kolejí ve prospěch odbavovacích prostor, zahrnovat také využití pozemků v místech opuštěných kolejí a zchátralých obytných buněk podél ulice Na Florenci. To by se mělo odehrát během jednoho až dvou let.

Zdroj: Aktualne.cz

NIcKON Poslat mail autorovi | 1.7.2008 (12:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu ČR Praha


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 19      Zpráv na stránku:   
02.07.2008 (13:52)  
M: Já osobně jsem tam ještě davy nezažil, ale na Hlaváku by pak byl dav velký jako óba davy (Masna+Hlavák) dohromady. Nejsou to sice vlastnosti budovy ani polohy, ale pro cestování (pro cestování moderní doby) je dle mého důležité, aby nebylo tolik davů...

A já nic o pokladnách neřikal...na pokladny námitky nemam, protože v Praze jsem u pokladen nebyl, vždy kupuju jízdenku v Rakovníku, tam občas fronty bývaj, ale snesitelný...

Nebo jestli ti to jenom připadá jako komenty o pokladnách, to co tady píšem, tak v tom případě stejně jako ty chceš radši otevřít zbývající půlku pokladen (na tý straně jsem i já), tak taky radši zrekonstruovat Masnu, než stavět další pokladny, neboli stavět podzemní patro Hlaváku...

A u mě v tom nebylo jenom zalíbení, já chci to nejlepší pro pravidelné cestující, co např. jezdí do práce, těch bysme se měli zeptat co chtěj...
registrovaný užívateľ M 
02.07.2008 (13:50)  
Meridian, Vavra - a jak se prodirate davem lidi na Masne?:) Panove sorry, ale ty odvolavky na davy lidi se v mojem mozku dost blizi k argumentum, ze stare nadrazi (treba v Brne) je spinave a plne bezdomovcu, zatimco nove nadrazi bude krasne, ciste a bez bezdomovcu... To ale prece nejsou vlastnosti polohy nebo budovy.
Nektere komenty (obecne) mi prijdou skoro ve smyslu - na hlavnim nadrazi jsou u pokladen fronty, protoze polovina pokladen je zavrenych. Dle meho soudu je spravnym resenim otevrit i tu druhou polovinu, ale nekteri by to chteli resit tak, ze postavi dalsich jednou tolik pokladen a kdyz se z tech otevre opet jen polovina, tak to bude akorat. Ne ze by to problem nevyresilo stejne, ale domnivam se, ze nikoliv nejsnadnejsi cestou...
A hlavne mam pocit, ze se tady nepisou az tak fakta, ale spise pocity, zalibeni apod. I kdyz ano, je samozrejme, ze kdyz modelka propaguje smejd, tak ten smejd ma vetsi sanci, nez kdyz hnusnej protivnej dedek propaguje dobre zbozi. Jinymi slovy, na racionalni uvahy ma lidstvo jeste cas asi:-)
02.07.2008 (13:26)  
waszyn: a co se ještě týče bodu 1, i ti co nádražím jenom probíhají si myslím, že by nechtěli procházet frontama... a čekajícími davy...., netvrdím, že tomu je tak vždy, ale někdy tomu přece tak je...

bod 10), trochu nerozumim tomu off topiců - off jako ofenzivních? útočit a na někoho narážet jsem skutečně nechtěl... A nebo myslíš off (vypnutý nebo jako že se nas to netýká - zatím) no myslim, že týká...
02.07.2008 (13:21)  
waszyn: je pravda, že ještě nejsem ve věku dospělosti, ale kdybych byl a mohlo se třeba o osudu Masny hlasovat, tak bych hlasoval proti zbourání...

Možná i souhlasím, že 2,3,4,5 jsou bláboly, ale jen pro některé (neuvádím, zda-li menšina nebo většina)..., pro mě tedy ne...

A utěch přímých spojů je mi jasné, že není myšleno že zrovna Kladno-Karlštejn, ale i ostatní prč si nepřejít na Hlavák...

Já newim, ale nejjednodušší by bylo, prostě Masarykovo nádraží zachovat... a když teda třeba bude někdo chtít na Hlavní nádraží, tak něco aby jezdilo Masarykovo nádraží>Hlavák třeba i přímo, vždyť dneska máme už i vratné soupravy, souhlasíte aspoň tady v tom se mnou...?
02.07.2008 (13:12)  
bvak: T.G.Masaryk je sice už na "Pravdě Boží", ale jsou i dneska lidé, kteří by to neunesli a jako jeho nejoblíbenější nádraží by podle mě mělo být zachováno jako používané nádraží významné osobnosti našich dějin...
registrovaný užívateľ waszyn 
02.07.2008 (13:11)  
to rudolf:
pokud pominu duvody, ktere jsou naprostymi blaboly, ktere nestoji za reakci(2,3,4,5), ten zbytek mi stejne porad nestymuje jako argument proti zruseni.
1 - to si nemyslim, navic by se privedla blize tramvaj + druha trasa metra. Lidi jezdici eSkem se navic na nadrazi nemaji potrebu nejak dele zdrzovat, spise tim nadrazim probihaji do prace a z prace.
6 - kdyz vetsina linek eSka konci na masne, tak jak by Ti lidi mohli vyuzivat hlavak? Kdyz to bude jezdit na hlavak, tak holt budou vyuzivat hlavak.
7 - ty prime spoje Kladno-Karlstejn neznamenaji, ze takto opravdu budou masy lidi jezdit, spis jde o to, udelat vsechny eSka prujezdna, jako napr.Zurich, Dresden, Berlin, Wien..., cimz se znatelne zkrati pobyt na hlavnim nadrazi a usetri nemalo vozidel.
8 - opet viz minula odpoved, prujezdne linky nejsou primarne vubec urcene k tomu, aby se clovek dostal z kladna na karlstejn, ci z nymburka do benesova, ale neblokuji se zbytecne koleje v metropoli, krati prostoje apod.
9 - masnu nikdo bourat nechce, pouze by plnila jinou funkci nez v soucasne dobe a praha by mela konecne jedno nadrazi odkud se clovek dostane vsude. u milionoveho mesta mi nekolik hlavnich nadrazi prijde jako zbytecny luxus.
Jinak spodek noveho spojeni by se vyuzil, a to tak, ze by misto Masny ustil do podzemi hlavaku..
10 - az se to bude rusit a presouvat, tak urcite to nebude drive nez za 4 roky, a to uz budes ve veku, kdy budes moci podat trestni oznameni, pokud mas pocit, ze z toho nekdo neco bude mit:)) Jo a zatim bych spis doporucoval ucastnit se tech burz dokud je na ne tak dobre spojeni a techto off topiců nas usetrit:)
02.07.2008 (13:08)  
M: Je sice pravda že by to snažší a levnější, ale když si představým jak bych se pak ve špičce prodíral takovým zástupem lidí na hlaváku ... navíc mít možnost vystoupit během chvíle v blízkosti staromáku, než každou chvíli přestupovat (vlak/mhd/mhd)a nakonec jít stejně kus pěšky, taky neni k zahození :)
registrovaný užívateľ bvak 
02.07.2008 (12:57)  
aha takhle... no tak to by se dalo zahrnout do toho, že je to prostě jakási národní památka. Samo o sobě to za relevantní opravdu moc nepovažuju, když je TGM už přes 70 let na pravdě Boží :)

EDIT: já jsem se už níže (výše?) vyjádřil. Reagoval jsem čistě na tohle.
02.07.2008 (12:49)  
jo a nebyl to můj jediný argument...., tak si vyber z další nabídky...
02.07.2008 (12:49)  
no to jo, ale on si ho prostě oblíbil natolik, že by to neunes..., tim jsem neřek, že by ho měl vybudovat on, nebo že tam prostě masna byla vybudována až za něj...
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 19      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko