..: Pražská radnice jedná o osudu Masarykova nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Z magistrátu opět zaznívají hlasy, že Masarykovo nádraží je třeba rychle zrušit. Podle radního Martina Langmajera by o budoucí podobě územního plánu v těchto dnech měla jednat rada hlavního města, kde zřejmě zazní definitivní postoj Prahy k další existenci hlavového nádraží v centru. Praze prospěje likvidace neupravených míst, plánuje se vznik nových ulic s obchody a kancelářemi. Problém je v tom, že části těchto plánů stojí "masna" v cestě. Podle zastánců likvidační varianty si pasažéři oddychnou, když budou moci cestovat z Kladna na Karlštejn přes centrum Prahy bez přestupů. To vše v situaci, kdy už začíná přestavba nádraží.

Mezi nejzavilejší odpůrce nejstaršího pražského nádraží patří jeden z iniciátorů této aktivity, poslanec Jan Bürgemeister: "Je logické, aby se Opletalova protáhla až do míst dnešního kolejiště a propojila se s ulicí na Florenci." Zároveň by se měla prodloužit ulice V Celnici. "To by pomohlo rozšířit širší centrum města i pro pěší. Lidé by pak mohli konečně bez problémů přejít na druhou stranu dnešní severojižní magistrály - tedy do Karlína." Podle dlouhodobých strategických záměrů by se veškerá pražská doprava měla svést na hlavní nádraží, které na to ovšem není kapacitně připraveno. Také Nové spojení se staví tak, že nadále napojuje "masaryčku" jako důležitý dopravní uzel. Na další osud Masarykova nádraží tedy zjevně neexistuje jendotný názor a je třeba to brzy změnit, jinak reálně hrozí a hrozí vyplýtvání značných finančních prostředků. "Musí se stanovit jasné mantinely. Jinak by to bylo plýtvání peněz," doplňuje Bürgemeister.

Dosud neexistují přesné plány, jak přesně naložit s lukrativními pozemky v bezprostřední blízkosti nejdražších pražských adres. Podle některých pražských zastupitelů by tu měly během pěti až deseti let vzniknout nové ulice a komerční objekty. Samotná historická budova Masarykova nádraží by zůstala zachována. Prý by v ní vzniklo "něco jako druhé Palladium". Radní Langmajer vysvětluje: "V tuto chvíli jde o to, abychom v územním plánu otevřeli cestu kvalitním investorům."

Verdikt o budoucím osudu nádraží musí přijít velmi rychle, protože už se začíná s jeho revitalizací. "Pokud to neuděláme teď, zakonzervujeme Masarykovo nádraží na dalších sto let, a to by byla škoda," komentuje Bürgemeister. Obnova a oživení bude, kromě rekonstrukce nádražní budovy a zkrácení staničních kolejí ve prospěch odbavovacích prostor, zahrnovat také využití pozemků v místech opuštěných kolejí a zchátralých obytných buněk podél ulice Na Florenci. To by se mělo odehrát během jednoho až dvou let.

Zdroj: Aktualne.cz

NIcKON Poslat mail autorovi | 1.7.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 19      Zpráv na stránku:   
02.07.2008 (9:11)  
M: Průjezdné by být mohlo, ovšem za předpokladu vysokých finančních nákladů. Masarykovo n. by se přesunulo do podzemí a tunelem by trať mohla vést až na Smíchov. Bylo by to něco jako RER v Paříži.
registrovaný uživatel M 
02.07.2008 (8:40)  
Porad ale zustane faktem, ze to neni prujezdne a po svete jsou regionalni nadrazi spise prujezdna
02.07.2008 (0:03)  
Pokladny jsou tam zapikolovaný zoufale, ale byl by nějakej problém je přesunout do tý dvorany pžed šturcema, nebo do toho koutu hybernská/havlíčkova? (no byl, je tam kasíno). Z Opletalky na Florenc měl bejt dávno podchod s eskalátorama přímo an konec nástupišť. Eventuelně i s travelátorem. Založme iniciativu za Masaryčku v neodsunuté poloze.
01.07.2008 (23:46)  
Zrušit, Opletalovu spojit s Na Florenci.
registrovaný uživatel M 
01.07.2008 (23:30)  
Nedovedu posoudit:-) Ja odtam jel jednou a to jsme slozite hledali cestu z hlavniho. Ja osobne bych radeji videl vsechny vlaky na hlavnim, protoze se mi to zda byti praktictejsi (na rozdil od Brna povazuji obe v centru) a to, jestli to zrusit nebo nezrusit bych hodnotil vyhradne podle toho, jestli tam (na hlavni) ty vlaky budu moct dostat nejak. Veci jako cekarny, pokladny nebo snad sentiment z tradicniho mista moc neresim. Bohuzel, prave to (pro mne) dulezite mi jeste nikdo "nevysvetlil":(
registrovaný uživatel xyz  mail  
01.07.2008 (23:10)  
M:

Ne, fakt je ten, že pro "vidláky" je masna opravdu geniální nádraží. Ne, že by to nešlo jinak, ale skoro každá změna bude k horšímu.

Já třeba, když podlehnu volání dobrodružství, obleču něco tmavého, co se jen tak neumaže, a vyrazím vlakem... tak vždy přestupuji na Vysočanech, protože a) metro je čistší; b) obvykle rychlejší; a c) vždy spolehlivější. Ale je to dáno tím, že stejně dále přestupuji. Pohyblivý člověk (jako má žena) si dojede bez přestupu do centra a doběhne si snadno na velmi mnoho míst (vč. do práce).

Mj. třeba při odsměrování na "hlavák". Na Vinohradech je kanceláří a úřadů o poznání méně a z ostatních směrů se na nádraží supí do kopce. Nehledě na to, že ač 2metrový chlap, na "hlavák" nechodím, když vyloženě nemusím. A to se bojím, aby kvůli kapacity neskončili třeba v Holešovicích, což "vidláky" fakt povětšinou nepotěší.
01.07.2008 (23:09)  
xAnri05: Tady se vedou těžké diskuze o tom proč a přitom je to tak jednoduché a přehledné.

Jo, centrální nádraží je ok, ale ..... nejde ani tak o to kde (hlavák), ale spíš kdy a za co.
registrovaný uživatel jeffer 
01.07.2008 (22:04)  
M okay, tak to napisem nezaujate: od vchodu do podchodu na vysocanoch do vestibulu metra (mimochodom jedina existujuca cesta z nastupist na vysocanoch je jeden uzky podchod) je to 250 metrov dolu kopcom (teda z metra zas do kopca). cize z najlepsieho miesta na vysocanoch (kde ale vlak nestoji, pretoze to lezi uprostred stanicnej budovy) je to rovnako daleko ako z najhorsieho miesta kde na masarycke este vlak zastavuje + vyskovy rozdiel len k vstupu do vestibulu (kdezto masarycka je bezbarierova z toho prosteho dovodu ze nema podchody). naviac z vysocian treba prechadzat cestu + elektrickovu trat, masarycka je cela "pod strechou" (a to aj doslova). pozri si situaciu na fotomape
registrovaný uživatel slimak 
01.07.2008 (21:46)  
me by ale hlavne zajimalo, jak se jen tak muze rada hlavniho mesta(mimochodem, zasedala dnes), ujednat, ze masna je nepotrebna a ze ji praha nechce. Vzdyt ty pozemky Prahy nejsou a zadna odborna studie o nutnosti masarycky prece v posledni dobe pokud vim nebyla provedena
registrovaný uživatel slimak 
01.07.2008 (21:44)  
M: no, ono to je tak, ze v tech vysocanech je skutecne i vestibul metra mnohem níže než nadrazi, musi se chazet ulici dolu
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 19      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko