Praha - Z magistrátu opět zaznívají hlasy, že Masarykovo nádraží je třeba rychle zrušit. Podle radního Martina Langmajera by o budoucí podobě územního plánu v těchto dnech měla jednat rada hlavního města, kde zřejmě zazní definitivní postoj Prahy k další existenci hlavového nádraží v centru. Praze prospěje likvidace neupravených míst, plánuje se vznik nových ulic s obchody a kancelářemi. Problém je v tom, že části těchto plánů stojí "masna" v cestě. Podle zastánců likvidační varianty si pasažéři oddychnou, když budou moci cestovat z Kladna na Karlštejn přes centrum Prahy bez přestupů. To vše v situaci, kdy už začíná přestavba nádraží.
Mezi nejzavilejší odpůrce nejstaršího pražského nádraží patří jeden z iniciátorů této aktivity, poslanec Jan Bürgemeister: "Je logické, aby se Opletalova protáhla až do míst dnešního kolejiště a propojila se s ulicí na Florenci." Zároveň by se měla prodloužit ulice V Celnici. "To by pomohlo rozšířit širší centrum města i pro pěší. Lidé by pak mohli konečně bez problémů přejít na druhou stranu dnešní severojižní magistrály - tedy do Karlína." Podle dlouhodobých strategických záměrů by se veškerá pražská doprava měla svést na hlavní nádraží, které na to ovšem není kapacitně připraveno. Také Nové spojení se staví tak, že nadále napojuje "masaryčku" jako důležitý dopravní uzel. Na další osud Masarykova nádraží tedy zjevně neexistuje jendotný názor a je třeba to brzy změnit, jinak reálně hrozí a hrozí vyplýtvání značných finančních prostředků. "Musí se stanovit jasné mantinely. Jinak by to bylo plýtvání peněz," doplňuje Bürgemeister.
Dosud neexistují přesné plány, jak přesně naložit s lukrativními pozemky v bezprostřední blízkosti nejdražších pražských adres. Podle některých pražských zastupitelů by tu měly během pěti až deseti let vzniknout nové ulice a komerční objekty. Samotná historická budova Masarykova nádraží by zůstala zachována. Prý by v ní vzniklo "něco jako druhé Palladium". Radní Langmajer vysvětluje: "V tuto chvíli jde o to, abychom v územním plánu otevřeli cestu kvalitním investorům."
Verdikt o budoucím osudu nádraží musí přijít velmi rychle, protože už se začíná s jeho revitalizací. "Pokud to neuděláme teď, zakonzervujeme Masarykovo nádraží na dalších sto let, a to by byla škoda," komentuje Bürgemeister. Obnova a oživení bude, kromě rekonstrukce nádražní budovy a zkrácení staničních kolejí ve prospěch odbavovacích prostor, zahrnovat také využití pozemků v místech opuštěných kolejí a zchátralých obytných buněk podél ulice Na Florenci. To by se mělo odehrát během jednoho až dvou let.
Zdroj: Aktualne.cz
| 1.7.2008 (12:00)
1) Hlavní n. by nával vlaků a cestujících, co jedou na M.n. nevydrželo...nebo spše cestující tam
2) Blízko Mas.n. buzra - výměnné setkání
3) Myslím, že většina lidí se Stř. kraje jezdí spíše na Masnu než na Hlavák
4) Pánové Burg... a Langmajer asi nejsou lidmi, nebo se do jejich role nedokáží vcítit, jsou oba k pláči :´(
5) T.G. Masaryk (jako můj příbuzný, na to se mě dále prosim neptejte) by to neunes, ten by umřel ještě dřív než umřel, chudák... a já s nim...
6) O tom jestli zbourat nebo ne, by měla rozhodnout většina lidí, ta využívá spíše Masnu... lidi co chtěj jet někam, kam z Masny vlaky nejedou, ať laskavě nejsou líní a přejdou si na Hlavák... a nechci slyšet, že jsem tady línej já , že si nechci na burzu přejít já z Hlaváku, kdyby nic jiného nezbývalo tak tam taky dojdu...
7) Možná, že bych uvítal nějaké přímé spoje, ale Kladno- Karlštejn, to se mi zdá úplná blbost... a kdyby náhodou někdo takový byl, tak viz předchozí bod..
8) Že to není průjezdné nádraží... pro lidi kteří jezdí do Prahy za prací to ani nepotřebují a pro ostatní: buď se dá přestoupit, nebo opět bod 6)...
9) Zbourat Masnu - na co se potom stavělo Nové spojení?
10) ze všeho toho plyne, jen to, že ti nahoře si z toho chtěj namastit kapsu...
Prosím všechny co jsou na straně radních z Prahy, aby alespoň vy jste se vcítili do strany těch, co Masnu hojně využívají, já jsem zvyklej na klasiku, což Masaryčka dle mého vkusu je, místo zbourání radši modernizace....
xyz - psal jsem tam sluvko spise (nikoliv vyhradne...)
Porad ale zustane faktem, ze to neni prujezdne a po svete jsou regionalni nadrazi spise prujezdna
St. Lazara, Gare du Nord. München Hbf., Leipzig Hbf. ... (druhé a dál tedy nejen regio).
Zrovna St. Lazare je dobrý příklad "něco jako masna". Sjíždějí se tam vidláci a má to dobré spojení na metro, které Vás dostane všude jinde... pominu-li fakt, že pražské metro Vás zase až tak nikam moc nedostane... ;) ale pořád je to páteř a měřítko dopravní obslužnosti.
Dále: http://hn.ihned.cz/c1-25806880-radni-priznavaji-prijmy-bem-jen-cast
All: Já osobně mám tři ž těch mnoha studii, kde se řešilo podzemní i současné řešení hlavního nádraží bez Masaryčky. Ve všech je stejný výsledek (podotýkám studie dělal pokaždé někdo jiný). V současném stavu je problémem propustnost zhlaví a v podzemní variantě nízká propustnost podzemního nádraží s nemožností vybudovat větší, problém s inženýrskýma sítěma a vysoké investiční náklady. To co vypouštějí politici do éteru, bych na vašem místě bral s rezervou, vše je jen pouhé tlachání, které není ničím podloženo. Oni sami mají na stole něco jiného než hlásají (mimo jiné jednu studii co mám si nechalo udělat samo město).
k tématu: nemám vyhraněný názor (do Prahy téměř nejezdím, a když, tak na hlavák/Holešovice, na Mas. jsem v životě nebyl); slepá nádraží bezprostředně ve městě jsou mi na jednu stranu sympatická (něco jak 5. a 6. nástupiště v Brně hl.), ale zase je vždy praktičtější jediný uzel pro všechny směry, pokud to jde. (O pohnutkách dotyčných bürgermajstrů si ovšem iluze nedělám.)
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










