Praha - Z magistrátu opět zaznívají hlasy, že Masarykovo nádraží je třeba rychle zrušit. Podle radního Martina Langmajera by o budoucí podobě územního plánu v těchto dnech měla jednat rada hlavního města, kde zřejmě zazní definitivní postoj Prahy k další existenci hlavového nádraží v centru. Praze prospěje likvidace neupravených míst, plánuje se vznik nových ulic s obchody a kancelářemi. Problém je v tom, že části těchto plánů stojí "masna" v cestě. Podle zastánců likvidační varianty si pasažéři oddychnou, když budou moci cestovat z Kladna na Karlštejn přes centrum Prahy bez přestupů. To vše v situaci, kdy už začíná přestavba nádraží.
Mezi nejzavilejší odpůrce nejstaršího pražského nádraží patří jeden z iniciátorů této aktivity, poslanec Jan Bürgemeister: "Je logické, aby se Opletalova protáhla až do míst dnešního kolejiště a propojila se s ulicí na Florenci." Zároveň by se měla prodloužit ulice V Celnici. "To by pomohlo rozšířit širší centrum města i pro pěší. Lidé by pak mohli konečně bez problémů přejít na druhou stranu dnešní severojižní magistrály - tedy do Karlína." Podle dlouhodobých strategických záměrů by se veškerá pražská doprava měla svést na hlavní nádraží, které na to ovšem není kapacitně připraveno. Také Nové spojení se staví tak, že nadále napojuje "masaryčku" jako důležitý dopravní uzel. Na další osud Masarykova nádraží tedy zjevně neexistuje jendotný názor a je třeba to brzy změnit, jinak reálně hrozí a hrozí vyplýtvání značných finančních prostředků. "Musí se stanovit jasné mantinely. Jinak by to bylo plýtvání peněz," doplňuje Bürgemeister.
Dosud neexistují přesné plány, jak přesně naložit s lukrativními pozemky v bezprostřední blízkosti nejdražších pražských adres. Podle některých pražských zastupitelů by tu měly během pěti až deseti let vzniknout nové ulice a komerční objekty. Samotná historická budova Masarykova nádraží by zůstala zachována. Prý by v ní vzniklo "něco jako druhé Palladium". Radní Langmajer vysvětluje: "V tuto chvíli jde o to, abychom v územním plánu otevřeli cestu kvalitním investorům."
Verdikt o budoucím osudu nádraží musí přijít velmi rychle, protože už se začíná s jeho revitalizací. "Pokud to neuděláme teď, zakonzervujeme Masarykovo nádraží na dalších sto let, a to by byla škoda," komentuje Bürgemeister. Obnova a oživení bude, kromě rekonstrukce nádražní budovy a zkrácení staničních kolejí ve prospěch odbavovacích prostor, zahrnovat také využití pozemků v místech opuštěných kolejí a zchátralých obytných buněk podél ulice Na Florenci. To by se mělo odehrát během jednoho až dvou let.
Zdroj: Aktualne.cz
| 1.7.2008 (12:00)
Proc mam pocit, ze to nepises nezaujate a bez zjevne naklonosti k jednomu z "reseni"?
M tak si to vezmime poporiadku:
vsetky linky: * masarycka - tram priamo pred halou (80 metrov od zarazadiel), metro B podobne (bocnym vychodom; okay, z konca prveho nastupista je to 300 metrov - to ak by bol niekto v poslednom voze trojesusu; z toho isteho miesta je to na vchod do hlavaku 400 metrov; na hlavaku je to zo 7. nastupista do metra C 250 metrov - a to neratam hladanie podchodu)
S1:
* nadrazi bechovice - nic (max busy 240/250 na cerny most po obchvate)
* dolni pocernice - nic
* kyje - este vacsie nic
* liben - len tram 3, na ceskomoravsku/vysocansku je to zhodne asi 15 minut peso.
S2:
* horni pocernice - 5 minut vedla su busy na cerny most, nic viac
* vysocany - 5 minut na tram 8,19, o kus dalej a par poschodi hlbsie metro B
S3: zhodne s S2, okrem toho jazdi na hlavak
S4:
* praha-bubenec - nic (tram 15 minut od stanice)
* holesovice zastavka - metro C a tram holesovice 350 metrov vzdusnou ciarou - celkom slabe
* bubny - metro vltavska 350 m vzdusnou ciarou (chybaju chodniky) - celkom chabe, trochu dalej tram na veletrzni
S5:
* veleslavin - tram vedla (ale pozor, tato tram by v tomto useku mala sluzit hlavne ako navoz na metro A na dejvicku)
* dejvice - 200 metrov na metro A a tram (hradcanska)
* dalej bubny ako S4
stale sa ti zda, ze by ludia z tychto S mohli vystupovat aj inde ako na masarycke? mne sa zda, ze okrem tej dejvickej to nikde inde nie je - na C prestup nie je a na B len na masarycke.
bod 2/zborime masarycku*
bod 3/prodame pozemky pod masaryckou*
bod 4/zjistime, ze hlavak po rozsireni kapacitne nezvlada rostouci dalkovou dopravu a S-bahn
bod 5/zacneme hledat misto pro nove nadrazi
bod 6/vybudujeme zcela novy zeleznicni terminal*
* "priplujou kaprici" do spravnych kapes
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










