..: Aktualizováno: Odbory přesunuly stávku na čtvrtek :..

stávka Aktualizováno 28. 2. 14:00 — Jak jsme informovali v úterý 23. února, odbory vyhlásily na pondělí pětihodinovou stávku. V pátek, na základě vstřícných kroků vlády, jež ve čtvrtek večer na mimořádné schůzi schválila novelu zákona o DPH, se odbory po bouřlivé diskusi dohodly, že počkají a přesunuly termín stávky na čtvrtek 4. března 2010. Pokud Sněmovna úpravu zákona, ze kterého by měla být vyjmuta sporná část o danění zaměstnaneckých benefit, do středy neschválí, stávka by se měla konat v rozsahu, jak byla plánována v pondělí. Mezi odboráři se ozývají i hlasy, že by stávka mohla být i 24hodinová. O tom, zda se bude stávkovat a v jakém rozsahu, se rozhodne ve středu 3. března.

Doplněno 23. 2. 17:30 — Praha — Co platilo včera, neplatí dnes. Po úterní schůzce představitelů Koalice dopravních odborů je již jasné, že příští pondělí se ranní cesta do práce nebo školy mnoha lidem výrazně zkomplikuje. Odboráři totiž, v rozporu s dřívějšími prohlášeními, na 1. března přeci jenom vyhlásili stávku, která od čtyř ráno na celých pět hodin paralyzuje železniční dopravu, pražskou MHD i pravidelné spoje v dalších velkých městech. Děje se tak přitom poté, co předsedové parlamentních stran oznámili záměr zabývat se problematikou danění zaměstnaneckých benefitů v horizontu několika dnů. Vedení Českých drah zatím o stávce nedostalo oficiální informace, začalo už ale pracovat na krizovém plánu pro pondělní výpadek spojů.

Deklarovaným cílem stávky je zvrátit platnost aktuální novely Zákona č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty, která od 1. ledna 2010 mění formu danění zaměstnaneckých benefitů. Základem pro výpočet daně již není cena zvýhodněná, ale běžná prodejní hodnota ekvivalentního produktu. Tato úprava prakticky okamžitě vyvolala bouři v kruzích odborářů z oblasti dopravy, kteří již v době vzniku návrhu zákona pohrozili vyhlášením stávky v rámci nátlaku na tehdejšího ministra financí Miroslava Kalouska. Zablokováním hromadné dopravy pohrozili opět začátkem letošního roku, s plánovaným termínem 22. února, nicméně minulý týden se odbory rozhodly vyčkat na výsledky mimořádné schůze Poslanecké sněmovny.

Předseda Českomoravské konfederace odborových svazů (ČMKOS) Milan Štěch tehdy oznámil, že odboráři čekají na stanovisko poslanců po mimořádné schůzi, která byla svolána na čtvrtek. „Pokud by ale jednání zkrachovala, nebo poslanci návrh nepodpořili, je zcela reálné, že by mohlo dojít ke stávce. Hrozba stávky je velice vážná, je dost možné, že k zastavení dopravy dojde,” vyjádřil se původně Štěch pro Rádio Impuls. Všechno se ale změnilo v úterý, kdy šéf Odborového svazu dopravy Luboš Pomajblík pětihodinovou stávku definitivně potvrdil a naznačil, že zdaleka nemusí být poslední: „Bereme to jako jednu z řady možných akcí,” řekl Pomajblík. Podle odborů je nyní jediným přijatelným řešením zrušení předmětného ustanovení v zákoně.

stávka Ač dříve vadilo danění výhod zaměstnanců jako takové, nyní je kritizována především jeho forma. Nejvíce diskutované jsou pak zaměstnanecké režijní jízdenky, jejichž cena se pohybuje maximálně v řádu stokorun. U Českých drah přitom tržní cena ekvivalentní celoroční síťové jízdenky In–gold činí 22 tisíc. Nová pravidla se ale týkají danění všech benefitů bez rozdílu, kromě jízdenek například i závodního stravování nebo slev na zboží.

Tato změna byla zavedena do zákona v rámci zjednodušení daňové soustavy a jako implementace směrnice Rady 2006/112/ES o společném systému daně z přidané hodnoty. Jak ale několikrát upozorňovalo ministerstvo financí, přijetí ustanovení relevantních k danění benefitů je pro každý stát dobrovolné.

Doplněno o vyjádření Českých drah: Podle mluvčího ČD Ondřeje Kubaly zatím vedení drah o stávce oficiální cestou nebylo informováno. I přesto se už ale rozběhly práce na úpravách pondělních oběhů souprav a zajištění krizových komunikačních kanálů. „Připravujeme cesty, jak co nejrychleji informovat cestující o tom, které vlaky jedou, které budou zpožděné a kde čekat problémy,“ uvádí Kubala.

Zdroje: iHNed.cz, Český rozhlas, Finanční noviny/ČTK, Poslanecká sněmovna PČR, ŽelPage, České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 23.2.2010 (16:13)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 36      Zpráv na stránku:   
02.03.2010 (22:59)  
Ještě bych poznamenal, že nekompetentnost páně Kalouska, oslabeného útlumovými nápoji se neprojevuje nejen nedodělky předkládané do vlády, parlamentu atd. ale hlavně při projednávání toho, jaké budou brát oni výplaty a benefity, které jsou ovšem ošetřeny zákonem, tak aby na konci zdaňovaného období neměly problémy. FRK
02.03.2010 (22:16)  
To by Vám nejlépe vysvětlil konzument alkoholu p.Kalousek, protože každá jiná vysvětlení jsou podle něj lichá. Další troubelíci se k němu přidali, protože je před volbami a každý si chce utrhnout kus svého sousta.
Vysvětlovat někomu něco, kdo má hlavu zatemělou svou sebestředností, je zbytečné. Takový "vědec" nepochopí to, co je nedílnou součástí mzdy za vykonanou práci. FRK
Registrierter Benutzer PetrKolo  mail  
02.03.2010 (21:33)  
Jedna taková perlička k danění režijních jízdenek: prý existuje nějaký právní výklad, že režijky jsou zaměstnancům poskytovány zdarma a tudíž by neměly podléhat odvodu DPH. Jedná se totiž o BEZúplatné poskytnutí služby, tudíž
není základem daně (dle právě kritizovaného zákona o DPH). Částka za každoroční takzvanou prolongaci, kterou zaměstnanci platí, je pouze manipulační poplatek, nikoliv cena za zboží/službu. Tento poplatek již DPH podléhá a minimálně od té doby, co se prolongace hradí na pokladně z UNIPOKu, je na dokladu o zaplacení uvedeno "včetně DPH".

Víte o tom někdo něco, co si o tomto názoru myslíte...?
Registrierter Benutzer SYN 
02.03.2010 (19:51)  
Voušáč: specielně toto co popisujete mi připadá jako typický efekt všech velkých firem, kde není šance "ze špičky" dohlédnout až k řadovým zaměstnancům. Lhostejno zda v socializmu nebo kapitalizmu, zdá se že to funguje pořád stejně. Jakmile se zvedá počet zaměstnanců, člověk se stává číslem ve statistice. Ale tak nějak to chápu, v těch počtech už asi prostě individuální přístup padá na oltář sytému a tabulkám.
Teoreticky by proti tomu měla být obranou podpora drobného a středního podnikání...
02.03.2010 (18:52)  
Ad Sim:když mně jako strojvedoucímu ČD byla 59 let,byl jsem vyhozen proto,že jsem byl starý. Přitom jsem měl zkoušky na vše,co na kolejích jezdí a ještě navíc zkoušky pro ježdění motorákem bez průvodčího. Mně přidělený motorák jsem si opečovával víc než vlastní auto,mimo služební povinnost jsem si jej ze zájmu čistil a opravoval,nikdy jsem neměl žádný problém ani technicky,ani dopravně. Ale byl jsem ,,na řadě" tak jsem byl odejit.
Registrierter Benutzer Sim 
02.03.2010 (18:00)  
Vousáč > ja nevim jak vy, ale pokud jsem pracoval v "socialistickem" podniku, malokoho zajimala moje vykonnost. Naopak v "kapitalistickem" podniku muzu mit napriklad cast sveho platu primo vazanou na uspechy spolecnosti (coz ja na sve pozici nemam, ale prospelo by to vsem ve vedeni drahy), nebo aspon ohodnoceni podle dosazenych vysledku (coz mam).

Proste a jednoduse... kdyz si sam sebe predstavite v pozici, kdy potrebujete (napriklad) natrit plot u sebe doma a objednate si na to pracanta/firmu, zrejme po nem praci pujdete zkontrolovat a pokud cokoliv nebude v poradku, nebude se vam chtit zaplatit za slendrian.

Ve podobne situaci muzete byt i v praci - jen ty penize nepujdou z vasi kapsy. Malokdo si to zkontroluje stejne peclive, jako kdyz to plati sam... a vlastne proc by nemoh primhourit oko nad nejakou nedokonalosti...

Takze ciste kapitalisticky model "majitel -> sef -> pracant" je zpravidla podstatne efektivnejsi, nez socialisticky "lid -> sef -> pracant". Proste a jednoduse, ten zly kapitalista a vykoristovatel ma svoje penizky tak rad, ze je urcite v jeho zajmu zamestnavat lemply a zivit povalece.

"A o tom to je!Protože nemáte ,,bandu vyžírků" (zřejmě odbory),musíte si lepší podmíky opravdu vyjednávat sám. Jestli budete úspěšný nevím,pravděpodobně ne."

Zde nevim, co si o tom mam myslet... asi vam nedochazi, ze zamenujete pricinu a dusledky: Ja jsem si pracovni misto a podminky vyjednal sam (tak jak mi to vyhovuje), takze nepotrebuji, aby to nekdo delal za me. Pokud bych to neumel, samosebou je mozne to resit pres odbory, ale je vhodne si uvedomit:
- ze to neco stoji
- ze vyjednane podminky se nemusi shodovat s mymi predstavami a potrebami
- ze nikdy nemam jistotu, ze budou "bojovat" za me
- ze se na ne obraci v podstate ti, co si neumi, nechteji nebo jsou proste lini resit takove veci individualne (tim padem nechapu, na zaklade ceho si takovi lide chteji narokovat lepsi pracovni podminky nez ostatni)

... vzdy jsou urcita pro a proti. A pokud mam pocit, ze chci nadprumernou odmenu za svoji (nadprumernou) praci, tezko to muzu resit pres odbory, ktere jsou tu z principu pro ty "prumerne a podprumerne". Mysleno obecne, nehodlam tim nikoho urazit - proste pokud chci nadprumer, musim to resit na ukor tech prumernych (a je v principu jedno, zda zvysenim sve urovne nad uroven ostatnich, nebo snizenim urovne ostatnich vuci me, pripadne jejich kombinaci).

"Kapitalista-zaměstnavatel-nerozlišuje mezi lemplem a zaměstnancem,ochotným se pro firmu přetrhnout(vlastní zkušenost),on má jiná měřítka hodnot."

Muzu poprosit o objasneni toho, jaka meritka hodnot to jsou? Delnicky puvod? Ucast v prvomajovych pruvodech? Pocet udanych zapadnich spionu?

Ja si proste nemuzu pomoct, ale mam z vas pocit, ze se pohybujete v jinem nez realnem svete. Pokud delate na draze, tak je tomu tak - draha (mysleny jsou nastupnicke organizace po CSD) je proste svet sam pro sebe. Kde jinde je mozne "provozovat" spoje, na ktere uz v sepisovani JR nemam dostatecny vozovy park (o pozadovane urovni radsi ani nemluvim)? Kde jinde si kupujete jizdenku na konkretni spoj, ale presto vam nikdo nezaruci, kdy vas doveze a neexistuji za to zadne vymahatelne sankce?

Pokud takovy podnik povazujete za kapitalisticky, nedivim se, ze mate pocit, ze neni nutne rozlisovat mezi makacem a "lachtanem" s rukama dozadu.

Dokud objednavatele dopravy bude vic zajimat, kolik jelo spoju, nez v jake byly kvalite a kolik lidi bylo prepraveno, tak se na tom nic nezmeni.

Na stranu druhou ma planovana stavka jeden prinos pro spolecnost - ukazuje nejen lidem vlakem jezdicim, jak efektivne se naklada s verejnymi financemi. A to na obou stranach barikady, jak na strane politiku, tak na strane zeleznicaru.
02.03.2010 (17:00)  
Ad SIM:A o tom to je!Protože nemáte ,,bandu vyžírků" (zřejmě odbory),musíte si lepší podmíky opravdu vyjednávat sám. Jestli budete úspěšný nevím,pravděpodobně ne. Změnit zaměstnání můžete také,je-li nějaké jiné k dispozici.Jestli budete úspěšný nevím,pravděpodobně ne.Kapitalista-zaměstnavatel-nerozlišuje mezi lemplem a zaměstnancem,ochotným se pro firmu přetrhnout(vlastní zkušenost),on má jiná měřítka hodnot.A nakonec-jízdní výhody v dosavadní podobně prostě k železnici patří,tak jako k parní lokomotivě patří komín. Tohle snad jako fanda dráhy uznáte.
Registrierter Benutzer hank 
02.03.2010 (15:38)  
myrha: U dráhy nepracuju a nikdy jsem nepracoval. Celý profesionální život (už přes 30 let) jsem strávil v několika podnicích jednoho průmyslového odvětví, dnes u nadnárodní společnosti v její obchodní části. (Je občas až komické, jak se německé a rakouské části naší firmy chovají ze strachu z odborů ke svým zaměstnancům úplně jinak než ve východoevropských filiálkách. Přesto firma nekrachuje ani v těch německy mluvících zemích.)

Snad nebude OT ještě jeden citát odjinud na téma stávka - je to odtud: http://www.blisty.cz/2010/3/2/art51435.html

Citát:
Řecko a ČR:
Kdeže ty peníze jsou? Co se s nimi mohlo stát?
Petr Wagner

Na pozadí setkání bývalých spolužáků jsem se setkal i s kolegou z Řecka, bývalým spolužákem, dnes privátním lékařem na Kypru v řecké oblasti. V našem zralém věku nakonec došla řeč po dámách i na politiku.

Vcelku jsme nechápali, jak inteligentní lidé jako on mohou podporovat stávku když je přece jasné jak je Řecko zadlužené a směřuje ke státnímu bankrotu. My zmasírovaní neustálým opakováním katastrofických zpráv o sátním bankrotu, krachu důchodů, rozpadu zdravotnictví, nástupu kobylek a morových ran jsme se, ač lékaři, stali experty na státní obligace a jejich rating.

A tak jsme se mu jali dokazovat, jak jedná neuváženě a s ním i ti všichni krátkozrací Řekové.

Trochu nás dostal velmi stručným prohlášením. Najednou bylo zjevné, že král je nahý. Řekl" "ale my přece víme všechny tyto ekonomické věci, jenom chceme jasně říci, že to nejsme my, kdo si ty peníze přivlastnil nebo je ukradl. Nikdo z nás nemá miliardy eur a prostě nevěříme lidem, kteří nám vládnou, že to tentokrát udělají dobře."

A připomněl nám starou bajku z roku 1968 o tchoři který tvrdil "je tu smrad a já se odsud nehnu, dokud ten smrad nevyženu...."

No a my začali mlčet a trochu v duchu počítat, jak je to u nás. Kupodivu i my jsme došli k závěru, že žádné miliony a miliardy ve slamníku nemáme. Nové silnice, či školy s bazény nebo dětská hřiště či podporu nevrcholového sportu nebo vzdělávání či vědy jsme také nějak nezaznamenali...

Český stát dluží něco více než bilion korun. Krachy bank - rozuměj rozkradení vložených peněz prostřednictvím úvěrů a "očištění" pro zahraniční kupce, několik stovek miliard korun, dvacet nejbohatších miliardářů - několik stovek miliard korun, státní žumpa - totiž pardon Konsolidační agentura - několik stovek miliard korun, lehké topné oleje a daňové úniky všech dalších druhů - několik stovek miliard korun, předražené zakázky - desítky miliard korun, arbitráže všeho druhu - desítky miliard korun, nepotřebné projekty, hašení požárů, ketré jsme sami založili /Blanka, Metro po povodních,/ - miliardy korun. Atd. atd. atd.

Kupodivu otázka v nadpisu má asi dost snadnou odpověď. A tak se nedivm stávkujícím. Nynějším i budoucím. Jenom nahlas říkají to co kolega Řek.

Utahování opasků ano, ale nemohou je utahovat nám, kteří zmizelé peníze nemáme a ani nevidíme, že by někde sloužily těm, co je zaplatili.

Říkají jednoduše, že tchoř ten smrad opravdu nevyžene!!!

(Konec citátu.)

SYN: že hodlá ukousnout na úkor ostatních pro sebe o kousek víc (a tudíž na ostatní zbyde míň)

Ano, ale dělí se až to, co zbývá po rozebrání těmi, kdo nejvíc řvou, že námezdně pracující se musí uskrovnit. Na ty kradoucí a řvoucí míň nikdy nezbylo a nezbude. Takže zmenšující se koláč mínus stále stejný podíl z něj pro ty, kdo mají moc a prachy = zmenšující se podíl pro ty ostatní.

Každý z laskavých čtenářů nechť se zařadí do jedné z uvedených skupin sám.
Registrierter Benutzer SYN 
02.03.2010 (12:23)  
Hank: Kapitalizmus je totiž postaven na individualizmu, na boji každého jedince o jeho místo na slunci, třeba i na úkor druhého. Prostě silnější vítězí. Žádné krásné řeči tuto základní pravdu nezmění. Jen tak mír nix dýr nix nikdo nikomu opravdu nic nedá! Podíváte-li se za naši hranici (do států s tzv. vyspělou demokracií) uvidíte, že stávky jsou tam nejen častější než u nás, ale především mnohem tvrdší! Prostě pracující za svoje právo nesmlouvavě bojují. Taky se to mnohý m nelíbí a dotkne se to jejich pohodlí (zejména stávky v dopravě – metro, vlaky, letadla), ale nakonec stávku respektují – příště mohou stávkovat oni a budou potřebovat podporu, nebo alespoň pochopení od druhých.

Ano tak s tím souhlasím, pozoruhodné ovšem je že skoro žádní stávkující (z těch co jsme tu už zažili) se zrovna nepřetrhne aby toto ostatním zmínit, a tedy že hodlá ukousnout na úkor ostatních pro sebe o kousek víc (a tudíž na ostatní zbyde míň). Eventuelně nehodlá nechat svůj díl ani o kousek klesnout.
O nerovnosti vyjednávacích pozic stávkujících v různých oborech už tu párkrát řeč byla, když budou stávkovat řekněme nábytkáři tak to (snad kromě jejich přímého zaměstnavatele) s nikým ani nehne...
  1 2 3 4 5 ... 36      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko