..: Aktualizováno: Odbory přesunuly stávku na čtvrtek :..

stávka Aktualizováno 28. 2. 14:00 — Jak jsme informovali v úterý 23. února, odbory vyhlásily na pondělí pětihodinovou stávku. V pátek, na základě vstřícných kroků vlády, jež ve čtvrtek večer na mimořádné schůzi schválila novelu zákona o DPH, se odbory po bouřlivé diskusi dohodly, že počkají a přesunuly termín stávky na čtvrtek 4. března 2010. Pokud Sněmovna úpravu zákona, ze kterého by měla být vyjmuta sporná část o danění zaměstnaneckých benefit, do středy neschválí, stávka by se měla konat v rozsahu, jak byla plánována v pondělí. Mezi odboráři se ozývají i hlasy, že by stávka mohla být i 24hodinová. O tom, zda se bude stávkovat a v jakém rozsahu, se rozhodne ve středu 3. března.

Doplněno 23. 2. 17:30 — Praha — Co platilo včera, neplatí dnes. Po úterní schůzce představitelů Koalice dopravních odborů je již jasné, že příští pondělí se ranní cesta do práce nebo školy mnoha lidem výrazně zkomplikuje. Odboráři totiž, v rozporu s dřívějšími prohlášeními, na 1. března přeci jenom vyhlásili stávku, která od čtyř ráno na celých pět hodin paralyzuje železniční dopravu, pražskou MHD i pravidelné spoje v dalších velkých městech. Děje se tak přitom poté, co předsedové parlamentních stran oznámili záměr zabývat se problematikou danění zaměstnaneckých benefitů v horizontu několika dnů. Vedení Českých drah zatím o stávce nedostalo oficiální informace, začalo už ale pracovat na krizovém plánu pro pondělní výpadek spojů.

Deklarovaným cílem stávky je zvrátit platnost aktuální novely Zákona č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty, která od 1. ledna 2010 mění formu danění zaměstnaneckých benefitů. Základem pro výpočet daně již není cena zvýhodněná, ale běžná prodejní hodnota ekvivalentního produktu. Tato úprava prakticky okamžitě vyvolala bouři v kruzích odborářů z oblasti dopravy, kteří již v době vzniku návrhu zákona pohrozili vyhlášením stávky v rámci nátlaku na tehdejšího ministra financí Miroslava Kalouska. Zablokováním hromadné dopravy pohrozili opět začátkem letošního roku, s plánovaným termínem 22. února, nicméně minulý týden se odbory rozhodly vyčkat na výsledky mimořádné schůze Poslanecké sněmovny.

Předseda Českomoravské konfederace odborových svazů (ČMKOS) Milan Štěch tehdy oznámil, že odboráři čekají na stanovisko poslanců po mimořádné schůzi, která byla svolána na čtvrtek. „Pokud by ale jednání zkrachovala, nebo poslanci návrh nepodpořili, je zcela reálné, že by mohlo dojít ke stávce. Hrozba stávky je velice vážná, je dost možné, že k zastavení dopravy dojde,” vyjádřil se původně Štěch pro Rádio Impuls. Všechno se ale změnilo v úterý, kdy šéf Odborového svazu dopravy Luboš Pomajblík pětihodinovou stávku definitivně potvrdil a naznačil, že zdaleka nemusí být poslední: „Bereme to jako jednu z řady možných akcí,” řekl Pomajblík. Podle odborů je nyní jediným přijatelným řešením zrušení předmětného ustanovení v zákoně.

stávka Ač dříve vadilo danění výhod zaměstnanců jako takové, nyní je kritizována především jeho forma. Nejvíce diskutované jsou pak zaměstnanecké režijní jízdenky, jejichž cena se pohybuje maximálně v řádu stokorun. U Českých drah přitom tržní cena ekvivalentní celoroční síťové jízdenky In–gold činí 22 tisíc. Nová pravidla se ale týkají danění všech benefitů bez rozdílu, kromě jízdenek například i závodního stravování nebo slev na zboží.

Tato změna byla zavedena do zákona v rámci zjednodušení daňové soustavy a jako implementace směrnice Rady 2006/112/ES o společném systému daně z přidané hodnoty. Jak ale několikrát upozorňovalo ministerstvo financí, přijetí ustanovení relevantních k danění benefitů je pro každý stát dobrovolné.

Doplněno o vyjádření Českých drah: Podle mluvčího ČD Ondřeje Kubaly zatím vedení drah o stávce oficiální cestou nebylo informováno. I přesto se už ale rozběhly práce na úpravách pondělních oběhů souprav a zajištění krizových komunikačních kanálů. „Připravujeme cesty, jak co nejrychleji informovat cestující o tom, které vlaky jedou, které budou zpožděné a kde čekat problémy,“ uvádí Kubala.

Zdroje: iHNed.cz, Český rozhlas, Finanční noviny/ČTK, Poslanecká sněmovna PČR, ŽelPage, České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 23.2.2010 (16:13)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 16 17 18 19 20 ... 36      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer myrha  mail  
24.02.2010 (16:26)  
MZ+stavění baráku a pokuta: Výborně, souhlasím s Vámi, já jsem taky pro, ať ČD vyhlásí podají návrh na konkurz, konečně se vyřeší bolavé místo našeho státu kterému se ne nadarmo říká černá díra..
Registrierter Benutzer M 
24.02.2010 (14:25)  
Pozor, zacina to byt zajimave - MZ zacne delat pravni analyzu:-)))

antdo - tak, cim dyl budou stavkovat, tim vic se to tady rozesere a o to hur se nakonec prave oni budou mit. Ale blbcum tohle proste nedojde. Blbec si musi koupit plazmovku i kdyz bere 14 hrubyho (pochopitelne na nejaky zajimavy uver, aniz by vubec tusil, kolik vlastne nakonec zaplati) a kdyz mu nekdo zvenci naznaci, ze neni normalni, tak odpovi "nezavid"...
Jen mne je proste lito tech, ktere tahle horda idiotu semele s sebou...
Registrierter Benutzer M 
24.02.2010 (14:13)  
Ážetďák 24.02.2010 (11:46)
Ale jinak je to urcite o tom, ze vsichni vam zavidime:-)))

Pozn. pod carou - nikdo zatim nenapsal ani carku o tom, kolik maji byt platy. Cele je to jen a pouze o tom, ze prijem se ma danit. O cislech nenapsal nikdo nic...
24.02.2010 (14:11)  
MZ) Tak přesněji.

Listina základních práv a svobod jako součást Ústaního zákona 1/1993 Sb., Hlava čtvrtá, Článek 27:

(4) Právo na stávku je zaručeno za podmínek stanovených zákonem; toto právo nepřísluší soudcům, prokurátorům, příslušníkům ozbrojených sil a příslušníkům bezpečnostních sborů.

Jediným zákonem, který upravuje stávky v ČR, je zákon č. 2/1991 Sb., o kolektivním vyjednávání, zejména §16.

Bohužel, obecný zákon o stávkách neexistuje, a proto existují i dva právní výklady.

1. říká, že se může stávkovat o čemkoliv
2. že, ne...
Registrierter Benutzer M 
24.02.2010 (14:04)  
Stana Kulaty - velmi podstatne podrazila dan z nemovitosti mam ten pocit (i kdyz ne z 10 na 100). Jak to, ze jsi nestavkoval?:-)
Registrierter Benutzer M 
24.02.2010 (14:00)  
MuDr. - jidla - obzvlast na menickach!! - jsou PREDRAZENA? Tak jestli jsi schopen uvarit si jidlo a potom umyt nadobi behem nejake pulhodiny (pozn.: vubec tedy nepocitam suroviny, jen cenu te prace, tedy ztratu casu), tak jsi borec!
24.02.2010 (14:00)  
Staňa Kulatý: takhle si nepředstavuju režistu v první třídě, takhle si představuju "nádražáka od pohledu", což se holt někdy protne. Netvrdím že je takových většina, to v žádném případě. Pouze tvrdím, že takoví odrazují platící cestující, a že pokud bude první třída za 350Kč/rok, tak jich v té jedničce bude tolik, že to většinu platících jedničkářů vyžene.

Ale hezky jsme si popovídali o něčem, co s tématem skoro nesouvisí, že? Všem zúčastněným zároveň děkuji za zhodnocení mého vzhledu a sociálního postavení.
Registrierter Benutzer kuchi 
24.02.2010 (13:58)  
Ážetďák
A na co pak mame poslance, senatory a prezidenta, kdyz bez odboraru se stejne nepohne ani noha?
24.02.2010 (13:57)  
To Vít Špinka:
Bohužel došlo k tomu, že jediné, co se Klausově vládě povedlo, byla likvodace odborů, jinak by to teď vypadalo o mnoho líp. Je dobře, že tam, kde odbory zůstaly se o nezadatelná práva zaměstnanců takto vehementně berou, jenou doufám, že si politici vezmou ze stávky ponaučení, že existují určité meze, za které nelze beztrestně zajít.
Registrierter Benutzer kuchi 
24.02.2010 (13:52)  
MZ:
"Stávka směřuje proti tomu, koho lze stávkou přimět k ústupkům, tedy proti zaměstnavateli (zaměstnavatelům) stávkujících osob."
Pokud maji zamestnanci SZDC podepsanou pracovni smlouvu se statem, je stavka pracovniku SZDC opravnena. Domnivam se, ze tomu tak neni. A u pracovniku CD uz vubec ne.
  1 ... 16 17 18 19 20 ... 36      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko