..: Aktualizováno: Odbory přesunuly stávku na čtvrtek :..

stávka Aktualizováno 28. 2. 14:00 — Jak jsme informovali v úterý 23. února, odbory vyhlásily na pondělí pětihodinovou stávku. V pátek, na základě vstřícných kroků vlády, jež ve čtvrtek večer na mimořádné schůzi schválila novelu zákona o DPH, se odbory po bouřlivé diskusi dohodly, že počkají a přesunuly termín stávky na čtvrtek 4. března 2010. Pokud Sněmovna úpravu zákona, ze kterého by měla být vyjmuta sporná část o danění zaměstnaneckých benefit, do středy neschválí, stávka by se měla konat v rozsahu, jak byla plánována v pondělí. Mezi odboráři se ozývají i hlasy, že by stávka mohla být i 24hodinová. O tom, zda se bude stávkovat a v jakém rozsahu, se rozhodne ve středu 3. března.

Doplněno 23. 2. 17:30 — Praha — Co platilo včera, neplatí dnes. Po úterní schůzce představitelů Koalice dopravních odborů je již jasné, že příští pondělí se ranní cesta do práce nebo školy mnoha lidem výrazně zkomplikuje. Odboráři totiž, v rozporu s dřívějšími prohlášeními, na 1. března přeci jenom vyhlásili stávku, která od čtyř ráno na celých pět hodin paralyzuje železniční dopravu, pražskou MHD i pravidelné spoje v dalších velkých městech. Děje se tak přitom poté, co předsedové parlamentních stran oznámili záměr zabývat se problematikou danění zaměstnaneckých benefitů v horizontu několika dnů. Vedení Českých drah zatím o stávce nedostalo oficiální informace, začalo už ale pracovat na krizovém plánu pro pondělní výpadek spojů.

Deklarovaným cílem stávky je zvrátit platnost aktuální novely Zákona č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty, která od 1. ledna 2010 mění formu danění zaměstnaneckých benefitů. Základem pro výpočet daně již není cena zvýhodněná, ale běžná prodejní hodnota ekvivalentního produktu. Tato úprava prakticky okamžitě vyvolala bouři v kruzích odborářů z oblasti dopravy, kteří již v době vzniku návrhu zákona pohrozili vyhlášením stávky v rámci nátlaku na tehdejšího ministra financí Miroslava Kalouska. Zablokováním hromadné dopravy pohrozili opět začátkem letošního roku, s plánovaným termínem 22. února, nicméně minulý týden se odbory rozhodly vyčkat na výsledky mimořádné schůze Poslanecké sněmovny.

Předseda Českomoravské konfederace odborových svazů (ČMKOS) Milan Štěch tehdy oznámil, že odboráři čekají na stanovisko poslanců po mimořádné schůzi, která byla svolána na čtvrtek. „Pokud by ale jednání zkrachovala, nebo poslanci návrh nepodpořili, je zcela reálné, že by mohlo dojít ke stávce. Hrozba stávky je velice vážná, je dost možné, že k zastavení dopravy dojde,” vyjádřil se původně Štěch pro Rádio Impuls. Všechno se ale změnilo v úterý, kdy šéf Odborového svazu dopravy Luboš Pomajblík pětihodinovou stávku definitivně potvrdil a naznačil, že zdaleka nemusí být poslední: „Bereme to jako jednu z řady možných akcí,” řekl Pomajblík. Podle odborů je nyní jediným přijatelným řešením zrušení předmětného ustanovení v zákoně.

stávka Ač dříve vadilo danění výhod zaměstnanců jako takové, nyní je kritizována především jeho forma. Nejvíce diskutované jsou pak zaměstnanecké režijní jízdenky, jejichž cena se pohybuje maximálně v řádu stokorun. U Českých drah přitom tržní cena ekvivalentní celoroční síťové jízdenky In–gold činí 22 tisíc. Nová pravidla se ale týkají danění všech benefitů bez rozdílu, kromě jízdenek například i závodního stravování nebo slev na zboží.

Tato změna byla zavedena do zákona v rámci zjednodušení daňové soustavy a jako implementace směrnice Rady 2006/112/ES o společném systému daně z přidané hodnoty. Jak ale několikrát upozorňovalo ministerstvo financí, přijetí ustanovení relevantních k danění benefitů je pro každý stát dobrovolné.

Doplněno o vyjádření Českých drah: Podle mluvčího ČD Ondřeje Kubaly zatím vedení drah o stávce oficiální cestou nebylo informováno. I přesto se už ale rozběhly práce na úpravách pondělních oběhů souprav a zajištění krizových komunikačních kanálů. „Připravujeme cesty, jak co nejrychleji informovat cestující o tom, které vlaky jedou, které budou zpožděné a kde čekat problémy,“ uvádí Kubala.

Zdroje: iHNed.cz, Český rozhlas, Finanční noviny/ČTK, Poslanecká sněmovna PČR, ŽelPage, České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 23.2.2010 (16:13)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 32 33 34 35 36      Zpráv na stránku:   
23.02.2010 (11:55)  
Nehledě na to, že zmíněné články v ustanovení zákona již byly předsedou vlády Ing. Ficherem příslíbeny vyškrtnout na jednání tripartity. Čili by se mohlo zdát, že v současné době jsou jediným problémem obstrukce blokující poslaneckou sněmovnu již několik týdnů. Eventuelní stávka by tedy byla namířena především tímto směrem.
23.02.2010 (11:49)  
Krom nejvíce propíraných režijek, stravenek a různých připojištění jak zde byla řeč, se jedná tuším také v nemalé míře o ubytovny sloužící dojíždějícím z velké vzdálenosti. Ti co by chtěli přespat na zaměstnanecké ubytovně by museli platit "hotelovou" cenu.
Registrierter Benutzer M 
23.02.2010 (11:33)  
DJ - no dyt, se mu to uplne rozpada, zamestnanci stavkuji, rpotoze se maji spatne. Zhruba jak ti Rekove. Jen mi je lito invalidu, bezmocnych, duchodcu apod., ktere tito parazitujici zmetci bohuzel vezmou s sebou:-(

A propos - nekde jsem cetl o DPH (teda doufam, ze ne tady, uz mi to splyva) a mam v tom hokej uz pomale. Rec je o DPH nebo DPFO?
Edit - tak ne, fakt jde o DPH. Akorat teda nevim, jak jsi, Jiri Pruso, myslel treba ty prispevky na pripojisteni, ze kterych se (snad) zadne DPH neplati...
23.02.2010 (11:32)  
Parlamen slívil že 10 a 17 března bude schůze bez obstrukcí a bude se jednat o návrzích vlády,mimo jiné i o tomto sporném paragrafu.
AD zdanění všude se sice píše a mluví jen o drážních "režijkách" ale jde o zdanění zaměstnaneckých befefitů takže všech včetně stravenek příspěvků na penzijní připojištění,závodní stravování,příspěvků na cokoliv.
Registrierter Benutzer DJ 
23.02.2010 (11:25)  
vjta00:
jsou i jiné legální výhody, které má určitě skoro každý pracující, a my jako železničáři budeme za výhody ještě platit ?
Ano, jsou i jiné legální výhody, které jsou dle platných zákonů (mj. i toho, který chtějí odbory pod výhružkami stávkou změnit) zdaňovány.


jestli ti blbci ,,,nahoře´´ schválí že se bude platit 10% z In-Gold, tak prosím, ale chci všechny výhody jaké má In-Gold (1.třídu,slevu na mezinárodní jízdenky,místenky apod..)!! Někteří sem píšou akorát nesmysly, protože o dráze nic neví a myslí si, že ví vše! Přitom vlakem ani nejezdí !!
In-Gold se všemi výhodami si jistě můžete koupit. Stojí 22 000 Kč.

Tak mě napadá, jak v současné době ČD fungují. Protože generální ředitel Žaluda vlakem nejezdí, o železnici skoro nic neví, a ani ajznboňákem nikdy nebyl. :-)
Registrierter Benutzer M 
23.02.2010 (11:20)  
Souhlas s Jirim Hovorkou:-)

vojto - pekne bys ty zeleznicare ozebracil - jestli budou platit 10% (mimochodem, ono to tady jeste snad ani poradne nezaznelo - rec je o DPH a tu asi stejne odvadet nebudes, ale to je asi jedno, tohle asi odborarske ovce moc neresi...), tak poradnyho in-golda a to i pro deti, manzel(k)y i rodice!
23.02.2010 (11:15)  
Doufám, že to železniční odbory dotáhnou stejně daleko jako jejich italští kolegové z Alitalie. Potom se snad dočkáme svěžejšího vzduchu v železniční dopravě. Takže případným stávkám docela fandím. Akorát lituji ty cestující, kteří se stanou oběťmi případné stávky
Registrierter Benutzer vjta00  mail  
23.02.2010 (11:12)  
Asi tahle souhrnem pro všechny : Režíjka je mezinárodní ,,jízdenkou´´ tehdy, když si sám majitel aplikuje aktivaci ZSSK pro příslušný rok, jinak je to pořád vnitrostátní doklad, nechápu, který s prominutím blbec sem může napsat : Proč by nemohli při cestě do práce platit ?(myšleno železničáře, pracující na dráze - kteří dojíždí), každý má ve své práci své výhody, někdo okrádá zákazníky,majitele, někteří si přikrádají, no hold bez toho přikrazení by to nešlo, ale o to nejde jsou i jiné legální výhody, které má určitě skoro každý pracující, a my jako železničáři budeme za výhody ještě platit ? Lidi proberte se !!! Neřeknu jako letos, že se zaplatila prolognace za 200,-Kč na rok (+i se Slovenskem,když jste si zažádali), jestli ti blbci ,,,nahoře´´ schválí že se bude platit 10% z In-Gold, tak prosím, ale chci všechny výhody jaké má In-Gold (1.třídu,slevu na mezinárodní jízdenky,místenky apod..)!! Někteří sem píšou akorát nesmysly, protože o dráze nic neví a myslí si, že ví vše! Přitom vlakem ani nejezdí !!
Registrierter Benutzer Port_bou  mail  
23.02.2010 (11:11)  
DJ: Odboráře opravdu nechápu a netuším, proč dělají to co dělají. Ostatně pokud si vezmu cenu obvyklou, která není nikde uvedena, pro režijku řadových zaměstnanců (2. třída bez rapla). Tak prostými počty dojdu k částce 22000 (in-gold) - 3500 (roční doplatek do 1.tř.) - 300 (rok raplu) = 18200 (z toho tedy plyne výše DPH z režijky řadového zaměstnance 1820 - což není moc) Horší je jak zákon řeší daňový základ a kde se promítne v účetnictví. Ještě že nejsem daňař :-))
Registrierter Benutzer M 
23.02.2010 (10:55)  
Jsem pro stavku. Aspon mesic. Bez platu. A potom bez odstupnyho. Heslo stavky: Recko, nas vzor!
  1 ... 32 33 34 35 36      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko