..: Aktualizováno: Odbory přesunuly stávku na čtvrtek :..

stávka Aktualizováno 28. 2. 14:00 — Jak jsme informovali v úterý 23. února, odbory vyhlásily na pondělí pětihodinovou stávku. V pátek, na základě vstřícných kroků vlády, jež ve čtvrtek večer na mimořádné schůzi schválila novelu zákona o DPH, se odbory po bouřlivé diskusi dohodly, že počkají a přesunuly termín stávky na čtvrtek 4. března 2010. Pokud Sněmovna úpravu zákona, ze kterého by měla být vyjmuta sporná část o danění zaměstnaneckých benefit, do středy neschválí, stávka by se měla konat v rozsahu, jak byla plánována v pondělí. Mezi odboráři se ozývají i hlasy, že by stávka mohla být i 24hodinová. O tom, zda se bude stávkovat a v jakém rozsahu, se rozhodne ve středu 3. března.

Doplněno 23. 2. 17:30 — Praha — Co platilo včera, neplatí dnes. Po úterní schůzce představitelů Koalice dopravních odborů je již jasné, že příští pondělí se ranní cesta do práce nebo školy mnoha lidem výrazně zkomplikuje. Odboráři totiž, v rozporu s dřívějšími prohlášeními, na 1. března přeci jenom vyhlásili stávku, která od čtyř ráno na celých pět hodin paralyzuje železniční dopravu, pražskou MHD i pravidelné spoje v dalších velkých městech. Děje se tak přitom poté, co předsedové parlamentních stran oznámili záměr zabývat se problematikou danění zaměstnaneckých benefitů v horizontu několika dnů. Vedení Českých drah zatím o stávce nedostalo oficiální informace, začalo už ale pracovat na krizovém plánu pro pondělní výpadek spojů.

Deklarovaným cílem stávky je zvrátit platnost aktuální novely Zákona č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty, která od 1. ledna 2010 mění formu danění zaměstnaneckých benefitů. Základem pro výpočet daně již není cena zvýhodněná, ale běžná prodejní hodnota ekvivalentního produktu. Tato úprava prakticky okamžitě vyvolala bouři v kruzích odborářů z oblasti dopravy, kteří již v době vzniku návrhu zákona pohrozili vyhlášením stávky v rámci nátlaku na tehdejšího ministra financí Miroslava Kalouska. Zablokováním hromadné dopravy pohrozili opět začátkem letošního roku, s plánovaným termínem 22. února, nicméně minulý týden se odbory rozhodly vyčkat na výsledky mimořádné schůze Poslanecké sněmovny.

Předseda Českomoravské konfederace odborových svazů (ČMKOS) Milan Štěch tehdy oznámil, že odboráři čekají na stanovisko poslanců po mimořádné schůzi, která byla svolána na čtvrtek. „Pokud by ale jednání zkrachovala, nebo poslanci návrh nepodpořili, je zcela reálné, že by mohlo dojít ke stávce. Hrozba stávky je velice vážná, je dost možné, že k zastavení dopravy dojde,” vyjádřil se původně Štěch pro Rádio Impuls. Všechno se ale změnilo v úterý, kdy šéf Odborového svazu dopravy Luboš Pomajblík pětihodinovou stávku definitivně potvrdil a naznačil, že zdaleka nemusí být poslední: „Bereme to jako jednu z řady možných akcí,” řekl Pomajblík. Podle odborů je nyní jediným přijatelným řešením zrušení předmětného ustanovení v zákoně.

stávka Ač dříve vadilo danění výhod zaměstnanců jako takové, nyní je kritizována především jeho forma. Nejvíce diskutované jsou pak zaměstnanecké režijní jízdenky, jejichž cena se pohybuje maximálně v řádu stokorun. U Českých drah přitom tržní cena ekvivalentní celoroční síťové jízdenky In–gold činí 22 tisíc. Nová pravidla se ale týkají danění všech benefitů bez rozdílu, kromě jízdenek například i závodního stravování nebo slev na zboží.

Tato změna byla zavedena do zákona v rámci zjednodušení daňové soustavy a jako implementace směrnice Rady 2006/112/ES o společném systému daně z přidané hodnoty. Jak ale několikrát upozorňovalo ministerstvo financí, přijetí ustanovení relevantních k danění benefitů je pro každý stát dobrovolné.

Doplněno o vyjádření Českých drah: Podle mluvčího ČD Ondřeje Kubaly zatím vedení drah o stávce oficiální cestou nebylo informováno. I přesto se už ale rozběhly práce na úpravách pondělních oběhů souprav a zajištění krizových komunikačních kanálů. „Připravujeme cesty, jak co nejrychleji informovat cestující o tom, které vlaky jedou, které budou zpožděné a kde čekat problémy,“ uvádí Kubala.

Zdroje: iHNed.cz, Český rozhlas, Finanční noviny/ČTK, Poslanecká sněmovna PČR, ŽelPage, České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 23.2.2010 (16:13)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 30 31 32 33 34 ... 36      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Zalho  mail  
23.02.2010 (15:12)  
Závist je sviňa,co lidi.... a už sme rozhádaný ač vši máme zájem o dopravu a sme na tomhle webu.Já budu stávkovat s chutí,když vidim co předváděj ty postavičky v parlamentu a hádaj se jak malá děcka.Měli by jsme stávkovat všichni od zedníka přes doktory po elektrikáře.Vždyť už se na ty zkorumpovaný modrý,oranžový a třeba rudý i zelený partaje nedá koukat.Je mi z těch politiků na blití,tak budu stávkovat nejen pro benefity.Zamyslete se nad tim co předváděj a měla by se zastavit celá republika.Houwk...a třeba mne ukamenujte.
Registrierter Benutzer Sim 
23.02.2010 (15:11)  
Ackoliv to u me rozhodne neni obvykle, zde se zcela ztotoznuji s nazorem "M" ... a samosebou i to co pise myrha mi prijde logicke.
23.02.2010 (14:50)  
Vážení, tady nejde jen o "jízdenky za zaměstnaneckou cenu" nebo stravenky.
Nezapomeňte :"Podej čertu prst a vezme si celou ruku". Jezinky Bezinky taky slibovaly Smolíčkovi Pacholíčkovi, že si "jen prstíčky" ohřejí a jak to dopadlo.

Zaměstnaneckým benefitem je taky vyšší výměra dovolené než stanoví zákoník práce - takže "vládní účetní" s prázdnou kasou si může umanout, že i z dovolené nad "zákonný nárok" (obvyklá výměra dovolené) se bude platit DPH, pak si vymyslí, že jistým druhem benefitu je i klouzavá pracovní doba ...

Stejně tak by se musela vyměřovat DPH u jídla poskytnutého v rámci "závodního stravování" z ceny obvyklé, nikoli ceny placené zaměstnancem na základě kalkulací cen jízdel v závodce. A co to je cena obvyklá například u "svíčkové se šesti"...
Firemní mateřská školička nebo jesličky pro zaměstnané maminky platící za pobyt své ratolesti jen "režijní" cenu, by taky mohly časem platit DPH z "ceny obvyklé" ... (tedy u komerčního podniku tohoto typu ...)

U těch "zaměstnaneckých jízdenek" neštve zaměstnance, potažmo odboráře "vyšší částka", kterou by měli zaplatit, ale fakt, že ty peníze nedostane "dopravce", ale stát, který sanuje díru v rozpočtu vznklou zbytečnými výdaji.
Když se dopravce rozhodne zvýšit "zaměstnaneckou cenu", tak ty peníze jsou jeho tržbou.
Registrierter Benutzer M 
23.02.2010 (14:47)  
David Rada - no mesicne by to delalo zhruba nejakych 200 korun. To v pripade DPH. V pripade DPFO vicemene nula a projevilo by se to jen na "pojisteni"
Registrierter Benutzer M 
23.02.2010 (14:45)  
MuDr - nic ve zlem, ale...

Daneni zeleznicaru pri vyplate je sporne, protoze je to v podstate "stat", kdo urcuje jejich vyplatu a je to soucasne stat, kdo urcuje jejich zdaneni. Takze v pripade zeleznicaru si nejsem jisty, jestli ma smysl mluvit o tom, ze plati dane z prijmu. To je jen takova hodne odbocka, ale hloubavejsi se nad tim muzou zamyslet. Uvidentnejsi je to pak u vojaku nebo policajtu - jejich dane v podstate jenom zbytecne zatezuji system (pravda, uplne odbourat nejdou, protoze kazdej ma jinej zaklad a sazbu plynouci s tisice a jedne vyjimky...)

Co se tyce tech bonusu, ktere Myrha nema, a zavisti, tak asi takto - zpravidla zavidi ten, kdo ma hovno tomu, kdo hovno nema. Malokdy se stane, ze majitel luxusniho auta zavidi skodovkari jeho S120, proto si rozhodne nemyslim, ze zavist je kategorie, o ktere je tady rec... Myrha poukazuje na to, ze kdyz dostane soustruznik radu benefitu, tak je to jen mezi soustriznikem a soustuharskou firmou. Pokud se to Myrhovi nelibi, tak bude soustruzit jinde a se soustruznikem nema spolecneho vubec nic. Kdyz potom soustruznik o benefity prijde a bude stavkovat, tak to take nepociti, protoze toho soustruznika na nic nepotrebuje a ziji zcela oddelene. No a protoze ziji zcela oddelene, tak soustruznika ani nenapadne stavkovat, protoze stejne nema sanci neco vystavkovat...
Jine je to ale u zeleznicare (nebo castecne i u ucitele) - da se sice (tedy v pripade zeleznicare, u ucitele to v podstate nejde) omezit ta prima platba, tzn. da se nejezdit vlakem, ale porad je tady ta neprima, se kterou Myrha nic nenadela (ano, myslim dane). Takze prave proto, Myrha MA pravo kecat do toho, co se z tech dani plati. A o to vic, pokud se zeleznicari rozhodnou, ze tech dani chteji spotrebovavat vice.

Ta poznamka o DB, OeBB atd. je mila, ale nevim, jestli zlodej u soudu obstoji s obhajobou "a copak jsem jediny zlodej? Fero taky krade a neni tady"...

Pokud je rec o zlodejich, tak stravenky jako nedanena forma "platu" neni nicim jinym, nez danovy unik. Je to danovy unik vylobovany urcitymi skupinami, ktere z toho danoveho uniku ziji. Je to totez, jako kdyby nejaka firma vylobovala vyjimku pro benzin s nejakym oktanovym cislem (idealne takovym, ktery nikdo jiny neprodava...) a ten prohlasila za "lehky topny olej". No a protoze by velka skupina lidi k tomuto "benzinu" mela pristup, tak by jeste stavkovala za to, aby to tim "benzinem" zustalo. Ale jinak je to kradez a kraceni dani. Nic jineho.

Pokud nemas dite skolou povinne, tak zjevne jsi nebo budes v kategorii, ktera cerpa jinou statni vyhodu (mzda ve "statni" firme takovou vyhodou neni), kterou pro zmenu nevyuziva ten s detmi. Ale zeleznicarske vyhody jsou kapanek nekde jinde...

A dovolim si rypnout - za komunistu byla rozsahla korupce a zavirani za nazory. To druhe uz neni, s tim prvni se (aspon nekdo) snazi bojovat - taky spatne?
23.02.2010 (14:43)  
Všude slyším/vidím zdražení např. režijek, ale nikdo neuvádí o kolik. Nevíte?

P.S. I kdyby ta režijka být za 300, 400, 500 Kč tak to stále není tak hrozné, protože to se dá projezdit za měsíc...
23.02.2010 (13:51)  
ad MuDr.:
1) Učitelé si během prázdnin vybírají řádnou dovolenou, popřípadě připravují výuku na další rok.
2) Naopak: Toto zřízení je lepší než oba dva totalitní režimy, a proto se snaží o rovnoprávnost svých občanů.
Registrierter Benutzer MuDr.  mail  
23.02.2010 (13:25)  
myrha:
A víte že mě je úplně jedno, že moje peníze jdou na placení benefitů a nejen nádražákům, sám je pobírám :) A hovořit o ztrátě, nic jiného jsem nečekal.. Ale ukažte mi, jestli DB, ZSSK, ÖBB a další jsou samy o sobě ziskové, že si mohou dovolit držet také ty "výhody"? A tady, jakmile se řekne zaměstnanecká výhoda-benefit, každej, jak už je zfanatizovanej masmediem, si představí pouze režijky a nádražáky, že... Ale, kdy skoro každá firma "dotuje" své zamce finančním, sociálním a mnoha dalšími benefity, se to netýká jen dopravního sektoru. Ale to už se moc nemluví.
Prostě to leží v žaludku jen typickým českým nenažraným závistivcům.
Taky bych mohl napsat, jak mi jde proti srsti, že učitelé, pobíraj plat i během letních prázdnin a vykonávaj nějakou práci? A i během školníh roku, zvlášť teď když momentálně nemám dítě školou povinné, proč je mám teda platit, vždyť přeci učí cizí děti, do kterých mi nic není? To je v bledě modrym to samý.

A nezapomenu si rýpnout. Benefity tady byly za První republiky, nezrušil je ani Hitler za protektorátu. No a nešahli na ně ani komáři. To je vážně toto současné politické a potažmo hospodářské uspořádání horší, než ty dva totalitní režimy? .)
Registrierter Benutzer ReActor  mail  
23.02.2010 (13:19)  
hlavně že se ví, na koho nadávat. Kdo si myslí, že za to může GŘ ČD Žaluda včetně, tak mám pro Vás novinu.

Odsouhlasení zákona mají na starosti ti různí Paroubkové, Topolánkové a jiná justiční mafie.

Pro ty, kdo si myslí, že Žaluda o železnici nic neví, doporučuju si pročíst seznam vysokých škol a podniky kde pracoval. Každopádně jeho situaci mu nezávidim... (asi tu budu jedinný kdo se bude zastávat GŘ ČD v oblasti spolupráci s odbory, ale počítám s tím :-)

Doufám že tam nahoře jim docvakne, že si z lidí nemůžou dělat dojné krávy. Stávka je sice drastické, ale jedinné řešení. Stačil by den a celý systém na přiživování státní správy by se začal rozpadat.
23.02.2010 (13:07)  
Já bych je nechat klidně stávkovat, ono by je to za pár dnů přešlo a byl by klid. Sice by se mě to dotklo z hlediska dojíždění, ale tak strašný by to určitě nebylo, stejně jako v 1997.
  1 ... 30 31 32 33 34 ... 36      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko