Praha - Hlavní město už nepočítá s Masarykovým nádražím, radnice by místo něj ráda nové městské centrum. Radní v úterý 5.8.2008 schválili změny územního plánu, umožňující stavět v prostoru dnešního kolejiště. Konečné rozhodnutí leží na pražských zastupitelích, kteří se jím budou zabývat v polovině září. Nové výstavbě zřejmě ustoupí i Nákladové nádraží Žižkov a část Smíchovského nádraží. Novinářům to řekl radní Martin Langmajer (ODS).
Na místě bývalých kolejí by Langmajer viděl radši byty než mrtvé zóny s administrativními budovami. Na Masarykově nádraží prý zůstanou památkově chráněné historické železniční budovy. Rozhodně tam nevznikne železniční muzeum plánované Národním technickým muzeem. Vlaky z Masarykova podle Langmajera pojme hlavní nádraží. Hlavním důvodem je prý fakt, že nádraží je hlavové a lokomotivy se musejí přepřahat. Podle řady odborníků je to ale nereálné a nepodložené. O Masarykově nádraží se kromě toho uvažovalo jako o konečné "rychlodráhy" z Kladna a letiště.
"Dovedeme si představit, že v dlouhodobém horizontu z těch dvou nádraží blízko sebe bude jeden velký terminál," vyjádřila se Anna Kodysová, mluvčí SŽDC. Zatím na to prý nejsou peníze, s propojením se nepočítá v nejbližších pěti až deseti letech. SŽDC ale není přizvána k územnímu řízení, do procesu se zapojí až ve stavebním řízení, které musí prokázat smysluplnost a ufinancovatelnost projektu ze státních prostředků.
Právě zahajovanou tříletou revitalizaci nádraží realizuje ING Real Estate Development. Na "Masaryčce" už nyní vznikne lukrativní parcela, kterou dráhy získají zrušením zpustlého kolejiště podél ulice Na Florenci. Stavět se bude na zhruba 20 hektarech. Masarykovo nádraží by se prostřednictvím Opletalovy ulice mělo spojit s Karlínem, vyrůst by tam měly nové budovy.
Naopak nová smíchovská výstavba osobní dopravu neohrozí. Stavět se bude na cca 25 hektarech v prostoru nákladového nádraží. Stejná plocha by měla být zastavěna také na Žižkově. Revitalizaci smíchovského nádraží zafinancuje Sekyra Group v rámci společného podniku Smíchov Station Development. Do výstavby Sekyra chystá investovat až 600 milionů eur (cca 15 miliard korun). Na Smíchově by měla vzniknout nová městská čtvrť s obchodní či kancelářskou plochou 400.000 metrů čtverečních. Součástí projektu jsou i byty. Novou čtvrť bude stavět Sekyra také v areálu žižkovského nákladového nádraží, kde hodlá investovat 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč)
zdroj: ČeskéNoviny.cz
| 5.8.2008 (19:42)
1) napojeni Negrelliho viaduktu na hl.n. ve fazi stavby (co nejdale), jelikoz nevim, jak to postavit a pritom zachovat MasNu
2) zachovani puvodni budovy MasNy v rekonstruovanem stavu a nejlepe pouzit cast jako zeleznicni muzeum. Ac matematik, historie si cenim.
3) vytvoreni podzemniho diametru pod Prahou s vyuzitim soucasnych smeru koleji na MN (akorat o nejake ty metry nize).
Vyberte si budto 1,2 nebo 2,3.
Je to hodne ramcove, ve skutecnosti je tech podminek nekolik desitek, ale tohle povazuji za zasadni a hlavni.
p.s. proc mi to nezobrazuje znak PLUS??
CityElefant ma kapacitu vlozeneho vozu 134 mist k sezeni a dvoje dvere. Ve spicce (8h rano) jezdi bezne na MasNu od Kolina souprava obsazena cca 160 lidmi ve vlozenem voze (stojici v ulicce apod.), takze na 1 dvere pripada 80 lidi. Vzhledem k sirce dveri mohou vystupovat 2 najednou, takze jen na vystup nutno pocitat 40 lidi. Fronta je tedy dlouha cca 50m a pohybuje se cca 1m/s.
Plus jeden invalida (se kterym nutno bezpodminecne pocitat) cini neco okolo 1min15s na kompletni vyprazdneni soupravy. Pro kompletni nastup (pomalejsi zejmena kvuli schodum nahoru) cca 1,5min.
Nyni predpokladejme uplnou vymenu cestujicich -- to jsou 2min 45s, rezerva 45s pro skupinu invalidu s kocarky a 30s pro firu s vlakvedoucim na vypraveni vlaku.
Celkem nejake 4min. Pod tuhle hranici pujde akorat vrah. Mimo spicku bych (mozna) pripustil i 2min, ale radsi ponecham cekani na obet taktu.
A krom toho když Masarykovo nádraží nebude nádraží, tak se konečně opraví ty historické budovy, které pod funkcí nádraží trpí!!!
AD Aleš Franc: zastupitelstvo Prahy sice nemůže rozhodnout o zrušení Masarykova nádraží, ale může změnit územní plán, tak aby na jeho místě mohl vyrůst další obchoďák. Rozhodnutí je pak na SZDC, což ale při politické provázanosti může být už pouhý detail
Podle mého názoru Praze ty pozemky nepatří. Dále toto nádraží významově Prahu převyšuje.
Dobře v kompetenci Prahy by mělo být a je třeba výstavba či zrušení tramvajové trati. Ale tohle je přece o něčem jiném.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










