..: Radnice odhlasovala zrušení Masarykova nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Hlavní město už nepočítá s Masarykovým nádražím, radnice by místo něj ráda nové městské centrum. Radní v úterý 5.8.2008 schválili změny územního plánu, umožňující stavět v prostoru dnešního kolejiště. Konečné rozhodnutí leží na pražských zastupitelích, kteří se jím budou zabývat v polovině září. Nové výstavbě zřejmě ustoupí i Nákladové nádraží Žižkov a část Smíchovského nádraží. Novinářům to řekl radní Martin Langmajer (ODS).

Na místě bývalých kolejí by Langmajer viděl radši byty než mrtvé zóny s administrativními budovami. Na Masarykově nádraží prý zůstanou památkově chráněné historické železniční budovy. Rozhodně tam nevznikne železniční muzeum plánované Národním technickým muzeem. Vlaky z Masarykova podle Langmajera pojme hlavní nádraží. Hlavním důvodem je prý fakt, že nádraží je hlavové a lokomotivy se musejí přepřahat. Podle řady odborníků je to ale nereálné a nepodložené. O Masarykově nádraží se kromě toho uvažovalo jako o konečné "rychlodráhy" z Kladna a letiště.

"Dovedeme si představit, že v dlouhodobém horizontu z těch dvou nádraží blízko sebe bude jeden velký terminál," vyjádřila se Anna Kodysová, mluvčí SŽDC. Zatím na to prý nejsou peníze, s propojením se nepočítá v nejbližších pěti až deseti letech. SŽDC ale není přizvána k územnímu řízení, do procesu se zapojí až ve stavebním řízení, které musí prokázat smysluplnost a ufinancovatelnost projektu ze státních prostředků.

Právě zahajovanou tříletou revitalizaci nádraží realizuje ING Real Estate Development. Na "Masaryčce" už nyní vznikne lukrativní parcela, kterou dráhy získají zrušením zpustlého kolejiště podél ulice Na Florenci. Stavět se bude na zhruba 20 hektarech. Masarykovo nádraží by se prostřednictvím Opletalovy ulice mělo spojit s Karlínem, vyrůst by tam měly nové budovy.

Naopak nová smíchovská výstavba osobní dopravu neohrozí. Stavět se bude na cca 25 hektarech v prostoru nákladového nádraží. Stejná plocha by měla být zastavěna také na Žižkově. Revitalizaci smíchovského nádraží zafinancuje Sekyra Group v rámci společného podniku Smíchov Station Development. Do výstavby Sekyra chystá investovat až 600 milionů eur (cca 15 miliard korun). Na Smíchově by měla vzniknout nová městská čtvrť s obchodní či kancelářskou plochou 400.000 metrů čtverečních. Součástí projektu jsou i byty. Novou čtvrť bude stavět Sekyra také v areálu žižkovského nákladového nádraží, kde hodlá investovat 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč)

zdroj: ČeskéNoviny.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 5.8.2008 (19:42)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus ČR Praha


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 27      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Petr Nemec  mail  
06.08.2008 (20:05)  
Můžu přibližně do poloviny srpna, pak jedu na dovolenou a od září zase škola...
Ovšem nemuseli by se sbírat podpisy pouze v Praze, co třeba přímo ve vlacích do Masaryčky nebo na nádražích?
Registrierter Benutzer Paragon  mail  
06.08.2008 (20:00)  
S peticí souhlasím,ač je to jen chabý pokus.Ale souhlasím!!!I když nejsem z Prahy:(
06.08.2008 (19:28)  
Petr Nemec, Michal Kratochvíl, kóřa: Taky se k vám ve sbírání podpisu přidám, ač jsem z Rakovníka, ale to není tak daleko... :)
06.08.2008 (19:03)  
Až bude mít hlavní nádraží kapacitu třeba jako nové Berlínské, tak prosím. Je faktem, že na hlavním nádraží je nyní 7 nástupišť a prostor pro další 2 nástupiště na povrchu by ještě byl. Pantografové jednotky přijíždějíci z různých směrů a končící v Praze by mohly vždy dvě využívat jednu kolej, pokud budou dostatečně dlouhá nástupiště. Nicméně by mělo vzninout minimálně 5 nástupišt pod zemí...
Registrierter Benutzer Woky 
06.08.2008 (18:21)  
Ať si pánové radní rozhodují o tom, co jim patří a ne o tom co není jejich. Oni už pomalu prodávají pozemky, které ale jsou majetkem SŽDC a ČD.
Editor oder ŽP Admin Vlad  mail  
06.08.2008 (17:11)  
Pánové, když zruší Masarykovo, tak zrušme i hlavní (stačí průjezdná zastávka) - jsou to přeci taky lukrativní pozemky v centru (!) a vybudujme nové u letiště Ruzyně! Bude tam končit metro i lokální autobusy od Kladna... :-D
06.08.2008 (17:07)  
Neměl jsem tu sílu, číst všechny předcházející příspěvky, proto možná zopakuju myšlenky někoho jiného, za což se tedy předem omlouvám. Můj názor (ač "ne - Pražáka") je takový. Proč se tedy za takové peníze rekonstruovalo kolejiště? Co je pražský magistrát za zvěřinec, že chce zrušit budovu, kam dojel v roce 1845 vlak? Všude na světě se takováto významná místa mění na železniční muzea (pokud tedy neslouží dopravě). Administrativní centrum? Co je to za nesmysl? Místo aby magistrát vymýšlel něco, jak využít předností železnice v ulehčení dopravě, tak tímhle železnici eliminuje. Hl. n. má napojení na MHD dle mého názoru nevhodné (jen metro v žádném případě nestačí). Pokud chtějí zrušit Masaryčku, pak je třeba daleko lépe napojit MHD - v jiných evropských metropolích to takto běžně funguje (1. patro vlak, v podzemí MHD). Před Masarykáčem staví halda tramvají a metro je za rohem...

Zkrátka a jednoduše: Pokud by se této vpravdě lobbistické akci měla dát zelená, pak bychom měli zorganizovat petici a ukončit takováhle polovičatá řešení... Praha bez Masarykova nádraží není Praha a je jen ostudou republiky, která si neváží kulturně - technického dědictví
Registrierter Benutzer y 
06.08.2008 (16:58)  
Jackub: Kapacitní hlavák jak píšete ale musí být nejen po stránce železniční, ale i návazné MHD, ne jak píšete návazná etapa. Zastávka na Negrelliho viaduktu to trochu odlehčí, ale pořád pokryje jen směr z Kralup a Kladna. Stejně tak i kapacitní napojení sousedních stanic na MHD musí být vyřešeno dříve - ukončení příměstské dopravy mimo hlavák jsem uvažoval za nějaké krizové situace, ke kterým bude centrální nádraží velmi náchylné (anonymy), ne jako trvalý stav. Ale i na ty to musí být připravené.

Shrnuto podtrženo Masaryčku nebude možné zrušit dříve jak v horizntu tak 30-50 let, spíše později. A tak daleko páni radní přes samé kapříky nikdy nedohlednou, takže z toho nic nebude, bych si tipl
Registrierter Benutzer land 
06.08.2008 (16:52)  
1) Návrh Miroslava Zikmunda rulez!

2) To mosquitoe: právě tyto nejzákladnější úvahy s nejjednoduššími daty činí spoustě lidí největší výpočetní potíže. Dnes už ale matematika není potřeba kromě té kupecké: má dáti, dal, kapřík doplul, kam měl...

3)Resumé: kdo maže, ten jede...
Registrierter Benutzer Jackub 
06.08.2008 (16:38)  
Y: Samozřejmě, to souhlasím. Podmínkou zrušení Masaryčky je dvoupatrový kapacitní Hlavák, kam se vejde veškerá doprava, včetně průjezdného Eska. Návaznou etapou by pak mohlo (mělo) být pokračování tunelem přes Karlovo náměstí na Smíchov. Zrušenou Masaryčku by nahradila zastávka Florenc (přestup na metro B a C) na Negrelliho viaduktu. Takovýto budoucí stav je, dle mého, lepší, než současný s přesunem Mas - Hl.n.
Pokud by to ale mělo skončit polovičatě, s příměstskou dopravou ukončenou ve Vršovicích, Libni, Vysočanech, atp., pak je to samozřejmě obrovský krok zpět a nesmysl.
Je, myslím, jasné, že za současným náhlým rozhodnutím o zrušení nádraží je tlak developerů na magistrát. Ale šlo by z toho dostat pro pražskou dopravu moderní centrální průjezdné nádraží. I když - musím říct, že mám dost silné pochybnostií, jak to při poměrech v našem státě dopadne. Tak rád bych se mýlil... ;-)
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 27      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko