Praha - Hlavní město už nepočítá s Masarykovým nádražím, radnice by místo něj ráda nové městské centrum. Radní v úterý 5.8.2008 schválili změny územního plánu, umožňující stavět v prostoru dnešního kolejiště. Konečné rozhodnutí leží na pražských zastupitelích, kteří se jím budou zabývat v polovině září. Nové výstavbě zřejmě ustoupí i Nákladové nádraží Žižkov a část Smíchovského nádraží. Novinářům to řekl radní Martin Langmajer (ODS).
Na místě bývalých kolejí by Langmajer viděl radši byty než mrtvé zóny s administrativními budovami. Na Masarykově nádraží prý zůstanou památkově chráněné historické železniční budovy. Rozhodně tam nevznikne železniční muzeum plánované Národním technickým muzeem. Vlaky z Masarykova podle Langmajera pojme hlavní nádraží. Hlavním důvodem je prý fakt, že nádraží je hlavové a lokomotivy se musejí přepřahat. Podle řady odborníků je to ale nereálné a nepodložené. O Masarykově nádraží se kromě toho uvažovalo jako o konečné "rychlodráhy" z Kladna a letiště.
"Dovedeme si představit, že v dlouhodobém horizontu z těch dvou nádraží blízko sebe bude jeden velký terminál," vyjádřila se Anna Kodysová, mluvčí SŽDC. Zatím na to prý nejsou peníze, s propojením se nepočítá v nejbližších pěti až deseti letech. SŽDC ale není přizvána k územnímu řízení, do procesu se zapojí až ve stavebním řízení, které musí prokázat smysluplnost a ufinancovatelnost projektu ze státních prostředků.
Právě zahajovanou tříletou revitalizaci nádraží realizuje ING Real Estate Development. Na "Masaryčce" už nyní vznikne lukrativní parcela, kterou dráhy získají zrušením zpustlého kolejiště podél ulice Na Florenci. Stavět se bude na zhruba 20 hektarech. Masarykovo nádraží by se prostřednictvím Opletalovy ulice mělo spojit s Karlínem, vyrůst by tam měly nové budovy.
Naopak nová smíchovská výstavba osobní dopravu neohrozí. Stavět se bude na cca 25 hektarech v prostoru nákladového nádraží. Stejná plocha by měla být zastavěna také na Žižkově. Revitalizaci smíchovského nádraží zafinancuje Sekyra Group v rámci společného podniku Smíchov Station Development. Do výstavby Sekyra chystá investovat až 600 milionů eur (cca 15 miliard korun). Na Smíchově by měla vzniknout nová městská čtvrť s obchodní či kancelářskou plochou 400.000 metrů čtverečních. Součástí projektu jsou i byty. Novou čtvrť bude stavět Sekyra také v areálu žižkovského nákladového nádraží, kde hodlá investovat 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč)
zdroj: ČeskéNoviny.cz
| 5.8.2008 (19:42)
Ovšem nemuseli by se sbírat podpisy pouze v Praze, co třeba přímo ve vlacích do Masaryčky nebo na nádražích?
Zkrátka a jednoduše: Pokud by se této vpravdě lobbistické akci měla dát zelená, pak bychom měli zorganizovat petici a ukončit takováhle polovičatá řešení... Praha bez Masarykova nádraží není Praha a je jen ostudou republiky, která si neváží kulturně - technického dědictví
Shrnuto podtrženo Masaryčku nebude možné zrušit dříve jak v horizntu tak 30-50 let, spíše později. A tak daleko páni radní přes samé kapříky nikdy nedohlednou, takže z toho nic nebude, bych si tipl
2) To mosquitoe: právě tyto nejzákladnější úvahy s nejjednoduššími daty činí spoustě lidí největší výpočetní potíže. Dnes už ale matematika není potřeba kromě té kupecké: má dáti, dal, kapřík doplul, kam měl...
3)Resumé: kdo maže, ten jede...
Pokud by to ale mělo skončit polovičatě, s příměstskou dopravou ukončenou ve Vršovicích, Libni, Vysočanech, atp., pak je to samozřejmě obrovský krok zpět a nesmysl.
Je, myslím, jasné, že za současným náhlým rozhodnutím o zrušení nádraží je tlak developerů na magistrát. Ale šlo by z toho dostat pro pražskou dopravu moderní centrální průjezdné nádraží. I když - musím říct, že mám dost silné pochybnostií, jak to při poměrech v našem státě dopadne. Tak rád bych se mýlil... ;-)
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










