..: Radnice odhlasovala zrušení Masarykova nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Hlavní město už nepočítá s Masarykovým nádražím, radnice by místo něj ráda nové městské centrum. Radní v úterý 5.8.2008 schválili změny územního plánu, umožňující stavět v prostoru dnešního kolejiště. Konečné rozhodnutí leží na pražských zastupitelích, kteří se jím budou zabývat v polovině září. Nové výstavbě zřejmě ustoupí i Nákladové nádraží Žižkov a část Smíchovského nádraží. Novinářům to řekl radní Martin Langmajer (ODS).

Na místě bývalých kolejí by Langmajer viděl radši byty než mrtvé zóny s administrativními budovami. Na Masarykově nádraží prý zůstanou památkově chráněné historické železniční budovy. Rozhodně tam nevznikne železniční muzeum plánované Národním technickým muzeem. Vlaky z Masarykova podle Langmajera pojme hlavní nádraží. Hlavním důvodem je prý fakt, že nádraží je hlavové a lokomotivy se musejí přepřahat. Podle řady odborníků je to ale nereálné a nepodložené. O Masarykově nádraží se kromě toho uvažovalo jako o konečné "rychlodráhy" z Kladna a letiště.

"Dovedeme si představit, že v dlouhodobém horizontu z těch dvou nádraží blízko sebe bude jeden velký terminál," vyjádřila se Anna Kodysová, mluvčí SŽDC. Zatím na to prý nejsou peníze, s propojením se nepočítá v nejbližších pěti až deseti letech. SŽDC ale není přizvána k územnímu řízení, do procesu se zapojí až ve stavebním řízení, které musí prokázat smysluplnost a ufinancovatelnost projektu ze státních prostředků.

Právě zahajovanou tříletou revitalizaci nádraží realizuje ING Real Estate Development. Na "Masaryčce" už nyní vznikne lukrativní parcela, kterou dráhy získají zrušením zpustlého kolejiště podél ulice Na Florenci. Stavět se bude na zhruba 20 hektarech. Masarykovo nádraží by se prostřednictvím Opletalovy ulice mělo spojit s Karlínem, vyrůst by tam měly nové budovy.

Naopak nová smíchovská výstavba osobní dopravu neohrozí. Stavět se bude na cca 25 hektarech v prostoru nákladového nádraží. Stejná plocha by měla být zastavěna také na Žižkově. Revitalizaci smíchovského nádraží zafinancuje Sekyra Group v rámci společného podniku Smíchov Station Development. Do výstavby Sekyra chystá investovat až 600 milionů eur (cca 15 miliard korun). Na Smíchově by měla vzniknout nová městská čtvrť s obchodní či kancelářskou plochou 400.000 metrů čtverečních. Součástí projektu jsou i byty. Novou čtvrť bude stavět Sekyra také v areálu žižkovského nákladového nádraží, kde hodlá investovat 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč)

zdroj: ČeskéNoviny.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 5.8.2008 (19:42)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 11 12 13 14 15 ... 27      Zpráv na stránku:   
06.08.2008 (12:58)  
mam dojem, ze dle politiku hlavni problem masarykova nadrazi, totiz jeho slepotu, by mohlo vyresit opetovne protazeni koleji do ulice v celnici, se soucasnym vybouranim tech hruz co tam stoji :) tam se jen tak mimochodem bezte podivat at vidite co by taky mohlo stat na miste nadrazi...
m.
06.08.2008 (12:53)  
http://obcan.ecn.cz/index.shtml?w=u&x=130356 - jak psát petici. Jsem též pro petici, myslím, že pro tenhle případ je vhodná.

Jinak o centrálním nádraží se jistě dá uvažovat, ale těžko teď, s tím se mělo začít před deseti lety, než se začalo do pražského uzlu investovat. A dost pochybuji, že by hlasování Rady HMP bylo výsledkem nějaké sofistikované úvahy o vhodnosti jednoho či více nádraží, zcela zjevně je výsledkem nekomplikovaného zvažování výše úplatků.
registrovaný uživatel Jackub 
06.08.2008 (12:48)  
Musím říct, že mně je Masaryčky taky líto. Především z historického hlediska - pokud se nepletu, tak je to nejstarší nádraží v Evropě, provozované v (téměř) původní podobě.

Nicméně - myšlenka jednoho centrálního nádraží se mi naopak líbí moc. Asi se nemusíme přít o to, že má spoustu výhod. Už tu někdo zmínil, že z Negrelliho viaduktu by se šlo rozumně napojit na nové prostory pod Hlavákem. Pak je možné, že by se časem třeba i postavil podzemní průtah městem až na Smíchov (http://www.casopisstavebnictvi.cz/rozvoj-primestske-a-mestske-zeleznice-v-ramci-prazske-aglomerace_N590). Dnes to zní jako sci-fi, je ale fakt, že je to trend, pražské příměstské železnici by to nesmírně pomohlo a navíc je to projekt tak zajímavý a pro stavební firmy tak lukrativní, že si myslím, že na něj časem dojde.
A argumenty, že zrušení Masaryčky odradí lidi od cestování vlakem z Kralup, Kolína, Lysé... Co mají říkat lidi z Berouna nebo Benešova - těm to na Masaryčku nejede, trať 221 navíc teď trpí komplikacemi při optimalizaci.
Argument doby pobytů vlaků ve stanici už tady taky byl zmíněn - pokud si blokujeme stanici tím, že v ní děláme na vlaku administrativu, je asi načase něco změnit...
registrovaný uživatel Mato 
06.08.2008 (12:45)  
Pražák: stačí vytisknout text petice (s čím nesouhlasíš - souhlasíš, proč - důvod,vysvětlení, a seznam signatářů) Musí být opatřena datem a u signatářů musí být uvedeno celé jméno, adresa, datum narození (RČ by bylo nezákonné).
Takto sepsanou petici s podpisy poté, nejlépe osobně, předáš odpovšdnému činiteli.

Stačí si jen sednou před masaryčku a začít sbírat podpisy.
06.08.2008 (12:43)  
Panejo, já dokonce jednou budu souhlasit s M. Zikmundem (a než mi někdo začne nadávat v politických souvislostech, tak upozorňuju, že ODS obvykle volím).
Pochybuju ovšem, že diskuze ohledně kapacity Masny vs. budoucí hlavák může mít smysluplné vyústění, když stejně většina zde diskutujících ani netuší, jakou kapacitu bude mít hl. n. a Nové spojení, jak moc se bude zvyšovat frekvence vlaků přijíždějících od Kolína, Nymburka, Kralup, Kladna atd. Stejně tak by si někteří měli ujasnit, jestli mluví o kapacitě kolejiště pro vlaky nebo kapacitě nádraží pro cestující (dvě věci částečně propojené, ale dost rozdílné).
Na jednu stranu mi třeba přijde nesmysl, aby každý výchozí vlak měl na hl. n. pobyt 30 min (10-15 na klidný nástup bohatě stačí), na druhou stranu je třeba zajistit, aby především osobní vlaky byly průjezdné s pobytem max. 5 min. Pokud by soupravy stojící u hrany víc než čtvrt hodiny byly jevem pokud možno výjimečným, pak si dokážu představit, že se toho dá vyjezdit hodně. Ale dokud někdo nepředloží konkrétní čísla založené na finální podobě hl. n. (je tam x kolejí, y příjezdových ze severu, z příjezdových z jihu, ve špičce za hodinu přijede ze severu a vlaků, z jihu b vlaků atd.), tak asi nemá cenu spekulovat, jestli se to vyjezdí nebo ne.
registrovaný uživatel pekař 
06.08.2008 (12:37)  
Martin Ján: já myslel spíš vlaky vyjíždějící z ONJ. Ty se na hlaváku neuklízí a za pět až deset minut ( podle frekvence ) se nástup stihnout dá. Vždyť se to tak děje neustále. Vlak přijede zasekaný už na hlavák, nastoupí se a jede.
registrovaný uživatel XYZH  mail  
06.08.2008 (12:33)  
Chtělo by to petici udělat, ale jak se taková ofic. petice vůbec zakládá? :D
registrovaný uživatel lwq  mail  
06.08.2008 (12:33)  
stejne, kanclu / obchodaku / obchodnich center je nechutne moc - k cemu dalsi ? radeji zachovat unikatni nadrazi ...

btw. sem pro petici ;-)

2 stoupa : 101% souhlas :-)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
06.08.2008 (12:29)  
No, s tou petici by to asi nebylo marne. Duvod: Masna slouzi dominantne prijizdejicim do Prahy, ne Prazakum (a uz vubec ne radnimu nechcivedetjaksejmenuje) Navic, zakon o rozpoctovem urceni dani priznava hlavnimu mestu vice penez prave proto, ze infrastrukturu musi budovat i s ohledem na to, ze tam prijizdi a pohybuje se vice cloveku, nez jen tech, co tam bydli. A Masna je infrastruktura, luxusni byty v centru ne.
registrovaný uživatel XYZH  mail  
06.08.2008 (12:28)  
Právě. Naprosto šílený nápad - nádraží v centru má tak dobrou polohu a místo něj nějakej obchoďák - jděte už do p****e!!!!!!!
  1 ... 11 12 13 14 15 ... 27      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko