..: Radnice odhlasovala zrušení Masarykova nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Hlavní město už nepočítá s Masarykovým nádražím, radnice by místo něj ráda nové městské centrum. Radní v úterý 5.8.2008 schválili změny územního plánu, umožňující stavět v prostoru dnešního kolejiště. Konečné rozhodnutí leží na pražských zastupitelích, kteří se jím budou zabývat v polovině září. Nové výstavbě zřejmě ustoupí i Nákladové nádraží Žižkov a část Smíchovského nádraží. Novinářům to řekl radní Martin Langmajer (ODS).

Na místě bývalých kolejí by Langmajer viděl radši byty než mrtvé zóny s administrativními budovami. Na Masarykově nádraží prý zůstanou památkově chráněné historické železniční budovy. Rozhodně tam nevznikne železniční muzeum plánované Národním technickým muzeem. Vlaky z Masarykova podle Langmajera pojme hlavní nádraží. Hlavním důvodem je prý fakt, že nádraží je hlavové a lokomotivy se musejí přepřahat. Podle řady odborníků je to ale nereálné a nepodložené. O Masarykově nádraží se kromě toho uvažovalo jako o konečné "rychlodráhy" z Kladna a letiště.

"Dovedeme si představit, že v dlouhodobém horizontu z těch dvou nádraží blízko sebe bude jeden velký terminál," vyjádřila se Anna Kodysová, mluvčí SŽDC. Zatím na to prý nejsou peníze, s propojením se nepočítá v nejbližších pěti až deseti letech. SŽDC ale není přizvána k územnímu řízení, do procesu se zapojí až ve stavebním řízení, které musí prokázat smysluplnost a ufinancovatelnost projektu ze státních prostředků.

Právě zahajovanou tříletou revitalizaci nádraží realizuje ING Real Estate Development. Na "Masaryčce" už nyní vznikne lukrativní parcela, kterou dráhy získají zrušením zpustlého kolejiště podél ulice Na Florenci. Stavět se bude na zhruba 20 hektarech. Masarykovo nádraží by se prostřednictvím Opletalovy ulice mělo spojit s Karlínem, vyrůst by tam měly nové budovy.

Naopak nová smíchovská výstavba osobní dopravu neohrozí. Stavět se bude na cca 25 hektarech v prostoru nákladového nádraží. Stejná plocha by měla být zastavěna také na Žižkově. Revitalizaci smíchovského nádraží zafinancuje Sekyra Group v rámci společného podniku Smíchov Station Development. Do výstavby Sekyra chystá investovat až 600 milionů eur (cca 15 miliard korun). Na Smíchově by měla vzniknout nová městská čtvrť s obchodní či kancelářskou plochou 400.000 metrů čtverečních. Součástí projektu jsou i byty. Novou čtvrť bude stavět Sekyra také v areálu žižkovského nákladového nádraží, kde hodlá investovat 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč)

zdroj: ČeskéNoviny.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 5.8.2008 (19:42)
Related newsopen/close

More on Legislativa

More from ČR Praha


  1 ... 10 11 12 13 14 ... 27      Zpráv na stránku:   
Registered user XYZH  mail  
06.08.2008 (13:46)  
Jiří Kareš: Naprosto vklidu vlaky od Rakovníka budou končit na Dejvicích. Pan radní se vystříká z peněz, které obrdží a bude spokojenej! Mě je z toho všeho zle. Já chci pryč z ČR!!! =D
Registered user JK ml. 
06.08.2008 (13:42)  
řekl bych že Nové spojení co vystřídalo depo na masně je v pořádku. Přeci jen železnice má dneska jiné potřeby než za France Josefa. Ale rušit masnu jako nádr je myslím logistický nesmysl (z hlediska prodeje pozemků tomu je evidentně jinak, na substrát lze hodit boban).....Nevím kdo panu radnímu řekl že hlavák pojme špičkové návaly regio dopravy od kralup, kladna, kolína-čbrodu. Jistě na hlaváku se dokope nové spojení, ale počet peronů bude na hln stejný , takže počet ustájených souprav u peronu za čas jednotku se zvedne víceméně jen díky kratším jízdním dobám (nebo se pletu???).Pro dojíždějící na masnu dnes nemá význam vystupovat jinde než tady nebo na hlaváku, pokud by měli vystoupit v destinacích typu vysočany, smíchov, holešovice, potažmo bubny nedejbože dejvice (z důvodu zrušení masny a nedostatečné kapacity hln) pak se tito na ČD dozajista vy...ou, zasednou po dvou do gumokolů (vzhledem ke zvyšujícím se nákladům na jízdu v pid)a započnou využívat výhod budovaného pražského obchvatu.A pan radní výhodně zpeněží pozemky v centru prahy za tučnou provizi, a vůbec zazvonil zvonec a pohádky je konec..........
Registered user y 
06.08.2008 (13:29)  
Jackub: kromě výhod má ovšem i velmi výrazné nevýhody. Některé možná "dočasné" jako neprosto nevyhovující návaznost na MHD, vlaky to možná všechno vyjezdí ale lidi nebudou mít jak odejít.
Navíc na opravdu fungující centrální nádraží potřebujete mít i okolní stanice kvalitně napojené na MHD, čistě jen pro případ mimořádností (výluky, anonymy, ...). A to prostě v Praze není a dlouho nebude. Naprosto tragické jsou v tomhle ohledu Vršovice a Libeň. Představa, že tam kvůli nějakému problému na hlaváku bude ukončena příměstská doprava, je dost odstrašující.
Registered user Kóřa 
06.08.2008 (13:26)  
Jsem dalším dobrovolníkem který v případě petice bude sbírat podpisy.
06.08.2008 (13:23)  
Si zase někdo akorát namastí kapsu. V naší republice akort v politice se neudělá nic bez toho, aby někomu něco "káplo".
06.08.2008 (13:23)  
to Martin Ján : já jsem nepsal nic o tom jestli se tam ty vlaky vejdou nebo ne ,jen jsem reagoval na to proč vlaky od Dobříše končí ve Vršovicích. Takže si laskavě nejdřív přečti na co reaguješ.Pro mě je jasný ,že se to nemůže vyjezdit.
06.08.2008 (13:17)  
Zajímalo by mně čím ti lidi na magistrátu uvažují....Radši fakt sbourat budou magistrátu a postavit tam nový uzel MHD :-) . Zase další zbytečné obchodáky, jako by jsme jich u nás neměly plno . Budou toho pánové litovat.....JSEM PRO PETICI.
06.08.2008 (13:13)  
Já taky.
Registered user Petr Nemec  mail  
06.08.2008 (13:11)  
Klidně budu sedět na Masaryčce a sbírat podpisy.
06.08.2008 (13:01)  
Pekař: Ty seš dopravní expert.

Apropo: sem taktéž pro založení petice ...... to už je hnus co se děje, místo unikátního nádraží postavíme obchoďák a domy ..... kurva dyť stavěj kde se dá..... u nás na Černým Mostě II (bydlím ještě na té socialistické části) se zase akorat stavi byty misto polí a lesů. Já když jdu do Počernic na vlak, tak si myslím že jsem na vesnici a je to dobře, že je v Praze ještě takový kousek místa, kde se necítí obklopen miliony obchoďáků, domy a milionama lidí. Copak se vrátily komunisti s totalitní dobou ?????? Kvůly silnici zboříme jedno z nejhzčích nádraží v Evropě - Praha Těšnov. Ať už jdou dopr......e s tim bouráním. Už mně s tím se....ou. Bych nejradši ten magistrát sboural. Když už vzaly Masně mezinarodní dopravu v 88 a udělaly z ní regionálku, tak teď ji chtěj sbourat úplně. Na magistrátu tam fakt sedí jen samí hovada, kteří si chtěj namastit kapsy a newí o železnici ani Ň. Sem pro petici ;).
  1 ... 10 11 12 13 14 ... 27      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko