Praha - Hlavní město už nepočítá s Masarykovým nádražím, radnice by místo něj ráda nové městské centrum. Radní v úterý 5.8.2008 schválili změny územního plánu, umožňující stavět v prostoru dnešního kolejiště. Konečné rozhodnutí leží na pražských zastupitelích, kteří se jím budou zabývat v polovině září. Nové výstavbě zřejmě ustoupí i Nákladové nádraží Žižkov a část Smíchovského nádraží. Novinářům to řekl radní Martin Langmajer (ODS).
Na místě bývalých kolejí by Langmajer viděl radši byty než mrtvé zóny s administrativními budovami. Na Masarykově nádraží prý zůstanou památkově chráněné historické železniční budovy. Rozhodně tam nevznikne železniční muzeum plánované Národním technickým muzeem. Vlaky z Masarykova podle Langmajera pojme hlavní nádraží. Hlavním důvodem je prý fakt, že nádraží je hlavové a lokomotivy se musejí přepřahat. Podle řady odborníků je to ale nereálné a nepodložené. O Masarykově nádraží se kromě toho uvažovalo jako o konečné "rychlodráhy" z Kladna a letiště.
"Dovedeme si představit, že v dlouhodobém horizontu z těch dvou nádraží blízko sebe bude jeden velký terminál," vyjádřila se Anna Kodysová, mluvčí SŽDC. Zatím na to prý nejsou peníze, s propojením se nepočítá v nejbližších pěti až deseti letech. SŽDC ale není přizvána k územnímu řízení, do procesu se zapojí až ve stavebním řízení, které musí prokázat smysluplnost a ufinancovatelnost projektu ze státních prostředků.
Právě zahajovanou tříletou revitalizaci nádraží realizuje ING Real Estate Development. Na "Masaryčce" už nyní vznikne lukrativní parcela, kterou dráhy získají zrušením zpustlého kolejiště podél ulice Na Florenci. Stavět se bude na zhruba 20 hektarech. Masarykovo nádraží by se prostřednictvím Opletalovy ulice mělo spojit s Karlínem, vyrůst by tam měly nové budovy.
Naopak nová smíchovská výstavba osobní dopravu neohrozí. Stavět se bude na cca 25 hektarech v prostoru nákladového nádraží. Stejná plocha by měla být zastavěna také na Žižkově. Revitalizaci smíchovského nádraží zafinancuje Sekyra Group v rámci společného podniku Smíchov Station Development. Do výstavby Sekyra chystá investovat až 600 milionů eur (cca 15 miliard korun). Na Smíchově by měla vzniknout nová městská čtvrť s obchodní či kancelářskou plochou 400.000 metrů čtverečních. Součástí projektu jsou i byty. Novou čtvrť bude stavět Sekyra také v areálu žižkovského nákladového nádraží, kde hodlá investovat 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč)
zdroj: ČeskéNoviny.cz
| 5.8.2008 (19:42)
Navíc na opravdu fungující centrální nádraží potřebujete mít i okolní stanice kvalitně napojené na MHD, čistě jen pro případ mimořádností (výluky, anonymy, ...). A to prostě v Praze není a dlouho nebude. Naprosto tragické jsou v tomhle ohledu Vršovice a Libeň. Představa, že tam kvůli nějakému problému na hlaváku bude ukončena příměstská doprava, je dost odstrašující.
Apropo: sem taktéž pro založení petice ...... to už je hnus co se děje, místo unikátního nádraží postavíme obchoďák a domy ..... kurva dyť stavěj kde se dá..... u nás na Černým Mostě II (bydlím ještě na té socialistické části) se zase akorat stavi byty misto polí a lesů. Já když jdu do Počernic na vlak, tak si myslím že jsem na vesnici a je to dobře, že je v Praze ještě takový kousek místa, kde se necítí obklopen miliony obchoďáků, domy a milionama lidí. Copak se vrátily komunisti s totalitní dobou ?????? Kvůly silnici zboříme jedno z nejhzčích nádraží v Evropě - Praha Těšnov. Ať už jdou dopr......e s tim bouráním. Už mně s tím se....ou. Bych nejradši ten magistrát sboural. Když už vzaly Masně mezinarodní dopravu v 88 a udělaly z ní regionálku, tak teď ji chtěj sbourat úplně. Na magistrátu tam fakt sedí jen samí hovada, kteří si chtěj namastit kapsy a newí o železnici ani Ň. Sem pro petici ;).
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










