Praha - Hlavní město už nepočítá s Masarykovým nádražím, radnice by místo něj ráda nové městské centrum. Radní v úterý 5.8.2008 schválili změny územního plánu, umožňující stavět v prostoru dnešního kolejiště. Konečné rozhodnutí leží na pražských zastupitelích, kteří se jím budou zabývat v polovině září. Nové výstavbě zřejmě ustoupí i Nákladové nádraží Žižkov a část Smíchovského nádraží. Novinářům to řekl radní Martin Langmajer (ODS).
Na místě bývalých kolejí by Langmajer viděl radši byty než mrtvé zóny s administrativními budovami. Na Masarykově nádraží prý zůstanou památkově chráněné historické železniční budovy. Rozhodně tam nevznikne železniční muzeum plánované Národním technickým muzeem. Vlaky z Masarykova podle Langmajera pojme hlavní nádraží. Hlavním důvodem je prý fakt, že nádraží je hlavové a lokomotivy se musejí přepřahat. Podle řady odborníků je to ale nereálné a nepodložené. O Masarykově nádraží se kromě toho uvažovalo jako o konečné "rychlodráhy" z Kladna a letiště.
"Dovedeme si představit, že v dlouhodobém horizontu z těch dvou nádraží blízko sebe bude jeden velký terminál," vyjádřila se Anna Kodysová, mluvčí SŽDC. Zatím na to prý nejsou peníze, s propojením se nepočítá v nejbližších pěti až deseti letech. SŽDC ale není přizvána k územnímu řízení, do procesu se zapojí až ve stavebním řízení, které musí prokázat smysluplnost a ufinancovatelnost projektu ze státních prostředků.
Právě zahajovanou tříletou revitalizaci nádraží realizuje ING Real Estate Development. Na "Masaryčce" už nyní vznikne lukrativní parcela, kterou dráhy získají zrušením zpustlého kolejiště podél ulice Na Florenci. Stavět se bude na zhruba 20 hektarech. Masarykovo nádraží by se prostřednictvím Opletalovy ulice mělo spojit s Karlínem, vyrůst by tam měly nové budovy.
Naopak nová smíchovská výstavba osobní dopravu neohrozí. Stavět se bude na cca 25 hektarech v prostoru nákladového nádraží. Stejná plocha by měla být zastavěna také na Žižkově. Revitalizaci smíchovského nádraží zafinancuje Sekyra Group v rámci společného podniku Smíchov Station Development. Do výstavby Sekyra chystá investovat až 600 milionů eur (cca 15 miliard korun). Na Smíchově by měla vzniknout nová městská čtvrť s obchodní či kancelářskou plochou 400.000 metrů čtverečních. Součástí projektu jsou i byty. Novou čtvrť bude stavět Sekyra také v areálu žižkovského nákladového nádraží, kde hodlá investovat 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč)
zdroj: ČeskéNoviny.cz
| 5.8.2008 (19:42)
8 koleji, 4 perony, "jednotky a sunute vlaky" s ridicim vozem, zazemi na Liben nebo Bubny, misto depa muzeum masinek, misto "Rakety" Park and Ride vybudovany a vlastneny (provoz, trzby) Spravoui dopravni cesty. Troubit na trumpety, by se mi libilo... a zvlastni vlaky s parni masinkou ve dny konani Vymeneho setkani (Burzy) v Opletalce, ktera by se ovsem taky mohla presunout do Kulturniho salu depa, tedy v te dobe jiz muzea.
Kde na to vzit? Snizit dotace stranam z verejnych rozpoctu, snizit pozitky a rozpocty poslancu, senatoru a zastupitelu...
(Sorry, jdu na obed na S+DB Bahnhof Friedrichstraße. Je to pravda stare nadrazi v oblouku, ale klimatizované a prosté mene prispusobivych obcanu).
A propos: v nedeli jsem se pokousel gumokolem kohosi vyzvednout na "Terminalu" Metra Letnany a pro les semaforu, znacek atp. jsem zabloudil a nakonec stál na zastavce Busu. Zdalo se mi, ze na vykladkove/nakladkove zastaveni (ne stani) magistrat jaksi zapomel...
Jsem ochoten přijmout jakýkoliv názor na uvažované zrušení Masaryčky, ale také očekávám rozumné názory proč ano, nebo ne. Ty tvoje (neboj, někteří tě se svými bezdomovci a podobnými úlety dohání) jsou jen výlevy člověka myslícího jen na sebe. Pořád jen to jedno, stále dokola.
Jo ještě něco. Nejvíce keců o dojíždějících sedlácích, mají sami bývalí sedláci, nyní nadutí obyvatelé velkoměsta... Ti dávají nejvíce světu najevo, kam až se to dostali.
Jdu číst dále, třeba se dopátrám ještě nějakých perel.
Doufám, že mě zase nějaký admin vymaže za osobní útok na jednotlivce. To bych fakt nerad.
Všechno je to myšlení ODS a ne moje. Se zrušením Masarykova nádraží nesouhlasím, i když jsem jeden z těch, kterým vadí, protože jezdím převážně z Kralup do Čerčan tak mně ten přesun štve. Jedno centrální nádraží pokud frekvenci pojme je ideální stav. Masarykovo nádraží bych v tom případě nechal pro muzejní provoz a pro posilové vlaky které by se na centrální nevešly.
btw imho takove auto ani ve vyhledove dobe nebude vyrobeno, jelikoz zatim nemame zdroj energie, ktery by mel zanedbatelny vliv na ZP (vyroba solarnich panelu je energeticky nevyhodna vzhledem k jejich zivotnosti, podobne to je s vetrnymi elektrarnami; jadernou energii budeme jeste dlouho zkoumat a o fosilnich palivech radsi nemluvit). Leda tak biomasa, ale kdyz se k tomu pripocitaji naklady na traktor ...
ale to odbocuji dost daleko od problematiky zruseni MasNy.
Ale nesmíme zapomínat že na Pražské radnici jsou bývalí soudruzi a to jsou svině který udělaj všechno proto aby si zachránily kožich a svoje korýtko. Myslel jsem že když je to památka ČR tak se nemůže bourat ani nic podobného. Ale v ČR je poslední dobou možné všechno.
Je jasný že za pár let budou stačit na masně 4 perony a 8 kolejí.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










