..: Radnice odhlasovala zrušení Masarykova nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Hlavní město už nepočítá s Masarykovým nádražím, radnice by místo něj ráda nové městské centrum. Radní v úterý 5.8.2008 schválili změny územního plánu, umožňující stavět v prostoru dnešního kolejiště. Konečné rozhodnutí leží na pražských zastupitelích, kteří se jím budou zabývat v polovině září. Nové výstavbě zřejmě ustoupí i Nákladové nádraží Žižkov a část Smíchovského nádraží. Novinářům to řekl radní Martin Langmajer (ODS).

Na místě bývalých kolejí by Langmajer viděl radši byty než mrtvé zóny s administrativními budovami. Na Masarykově nádraží prý zůstanou památkově chráněné historické železniční budovy. Rozhodně tam nevznikne železniční muzeum plánované Národním technickým muzeem. Vlaky z Masarykova podle Langmajera pojme hlavní nádraží. Hlavním důvodem je prý fakt, že nádraží je hlavové a lokomotivy se musejí přepřahat. Podle řady odborníků je to ale nereálné a nepodložené. O Masarykově nádraží se kromě toho uvažovalo jako o konečné "rychlodráhy" z Kladna a letiště.

"Dovedeme si představit, že v dlouhodobém horizontu z těch dvou nádraží blízko sebe bude jeden velký terminál," vyjádřila se Anna Kodysová, mluvčí SŽDC. Zatím na to prý nejsou peníze, s propojením se nepočítá v nejbližších pěti až deseti letech. SŽDC ale není přizvána k územnímu řízení, do procesu se zapojí až ve stavebním řízení, které musí prokázat smysluplnost a ufinancovatelnost projektu ze státních prostředků.

Právě zahajovanou tříletou revitalizaci nádraží realizuje ING Real Estate Development. Na "Masaryčce" už nyní vznikne lukrativní parcela, kterou dráhy získají zrušením zpustlého kolejiště podél ulice Na Florenci. Stavět se bude na zhruba 20 hektarech. Masarykovo nádraží by se prostřednictvím Opletalovy ulice mělo spojit s Karlínem, vyrůst by tam měly nové budovy.

Naopak nová smíchovská výstavba osobní dopravu neohrozí. Stavět se bude na cca 25 hektarech v prostoru nákladového nádraží. Stejná plocha by měla být zastavěna také na Žižkově. Revitalizaci smíchovského nádraží zafinancuje Sekyra Group v rámci společného podniku Smíchov Station Development. Do výstavby Sekyra chystá investovat až 600 milionů eur (cca 15 miliard korun). Na Smíchově by měla vzniknout nová městská čtvrť s obchodní či kancelářskou plochou 400.000 metrů čtverečních. Součástí projektu jsou i byty. Novou čtvrť bude stavět Sekyra také v areálu žižkovského nákladového nádraží, kde hodlá investovat 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč)

zdroj: ČeskéNoviny.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 5.8.2008 (19:42)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 27      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel stoupa  mail  
07.08.2008 (11:12)  
2 mima

8 koleji, 4 perony, "jednotky a sunute vlaky" s ridicim vozem, zazemi na Liben nebo Bubny, misto depa muzeum masinek, misto "Rakety" Park and Ride vybudovany a vlastneny (provoz, trzby) Spravoui dopravni cesty. Troubit na trumpety, by se mi libilo... a zvlastni vlaky s parni masinkou ve dny konani Vymeneho setkani (Burzy) v Opletalce, ktera by se ovsem taky mohla presunout do Kulturniho salu depa, tedy v te dobe jiz muzea.

Kde na to vzit? Snizit dotace stranam z verejnych rozpoctu, snizit pozitky a rozpocty poslancu, senatoru a zastupitelu...

(Sorry, jdu na obed na S+DB Bahnhof Friedrichstraße. Je to pravda stare nadrazi v oblouku, ale klimatizované a prosté mene prispusobivych obcanu).

A propos: v nedeli jsem se pokousel gumokolem kohosi vyzvednout na "Terminalu" Metra Letnany a pro les semaforu, znacek atp. jsem zabloudil a nakonec stál na zastavce Busu. Zdalo se mi, ze na vykladkove/nakladkove zastaveni (ne stani) magistrat jaksi zapomel...
07.08.2008 (11:09)  
V časopise DPkontakt je článek o vodíkovém autobusu který pouze při rozjezdu produkuje "malý obláček vodní páry" jinak není vidět nic. Že se ten vodík musí za vynaložení jiné energie vyrobit, na to se v článku nějak pozapomělo. Ale to už se zrušením nádraží souvisí pouze okrajově. Podle mně uvést do stavu z nějakých 30tých let, oloupat ty hnusné dlaždičky u osobních pokladen, ty oválné sloupy, to jsou stejné dvousloupy jako v odjezdové hale, schované do malty a dlaždiček a další detaily by se našly. Něco se už udělalo, když zmizely ty přístavky v hlavní hale v roce 1985 v souvislosti s otevřením trasy "B"
07.08.2008 (10:58)  
mato H: Tak zatím jsem se dostal na čtvrtou stránku diskuze k tomuto tématu a jediné, co jsme se od tebe dozvěděli, je to, že si máme koupit auta (Praha zajisté potřebuje zahustit ještě více) a "vy...t" se na ČD a celé dráhy, protože jsou špinavé a hlučné. Příteli, já fakt nemůžu za to, že jsi se přestěhoval ze Slovače zrovna do Nuslí ke kolejím. Předpokládám, že máš oči a uši a při výběru bytu jsi si předem prohlédl okolí... Jestli ne, tak tvoje chyba. Mmch, zrušit magistrálu, která ti jezdí nad hlavou bys takhle třeba nechtěl? Já jen, že ten bordel z ní, tam také dýcháš.
Jsem ochoten přijmout jakýkoliv názor na uvažované zrušení Masaryčky, ale také očekávám rozumné názory proč ano, nebo ne. Ty tvoje (neboj, někteří tě se svými bezdomovci a podobnými úlety dohání) jsou jen výlevy člověka myslícího jen na sebe. Pořád jen to jedno, stále dokola.
Jo ještě něco. Nejvíce keců o dojíždějících sedlácích, mají sami bývalí sedláci, nyní nadutí obyvatelé velkoměsta... Ti dávají nejvíce světu najevo, kam až se to dostali.
Jdu číst dále, třeba se dopátrám ještě nějakých perel.

Doufám, že mě zase nějaký admin vymaže za osobní útok na jednotlivce. To bych fakt nerad.
07.08.2008 (10:53)  
Nepochopil...
Všechno je to myšlení ODS a ne moje. Se zrušením Masarykova nádraží nesouhlasím, i když jsem jeden z těch, kterým vadí, protože jezdím převážně z Kralup do Čerčan tak mně ten přesun štve. Jedno centrální nádraží pokud frekvenci pojme je ideální stav. Masarykovo nádraží bych v tom případě nechal pro muzejní provoz a pro posilové vlaky které by se na centrální nevešly.
registrovaný uživatel mosquitoe  mail  
07.08.2008 (10:50)  
Radouch, 860003: mimochodem zanedbatelne vlivy .. to neni tak jednoduche, jelikoz (fyzika a statistika) jakymkoli zaokrouhlenim (kam ony zanedbatelne vlivy patri) vznika odchylka. Predpokladejme pul auta na cloveka (to jsou 2 auta na 4clennou rodinu, standard ve "vyspelych" zemich). To je nejakych 5-6mil. aut v CR, takze ony zanedbatelne vlivy je nutno vynasobit 5-6mil. a pak teprve zanedbavat ... tohle pocitat nebudu, nemam zrovna k dispozici data o CO2, CO, NOx apod.
btw imho takove auto ani ve vyhledove dobe nebude vyrobeno, jelikoz zatim nemame zdroj energie, ktery by mel zanedbatelny vliv na ZP (vyroba solarnich panelu je energeticky nevyhodna vzhledem k jejich zivotnosti, podobne to je s vetrnymi elektrarnami; jadernou energii budeme jeste dlouho zkoumat a o fosilnich palivech radsi nemluvit). Leda tak biomasa, ale kdyz se k tomu pripocitaji naklady na traktor ...
ale to odbocuji dost daleko od problematiky zruseni MasNy.
07.08.2008 (10:35)  
860 003: Jsem se jen nevyjádřil dost polopaticky :-) Nejsou na skladě znamenalo nejsou. Prostě nejsou. Neexistují. Ani nejsou ve vývoji. Lze si představit auta s menšími vlivy na ŽP než současná. Nevím o žádném, které má zanedbatelné vlivy a je realné pro provozní nasazení v nejbližších 20 letech, dejme tomu.
07.08.2008 (10:21)  
Oficiální cíl a líbivé kecy je něco jiného než skutečná snaha. Všechno určují peníze, a dokud se budou muset vlaky dotovat a z aut jim posype, tak čemu asi dají přednost. A pokud auta "nejsou na skladě" tak je vyrobíme a občané si na ně vezmou půjčku, proč máme ve státě 5 automobilek (Mladá Boleslav, Kolín, Kopřivnice, Letňany, Jablonec)?
07.08.2008 (10:15)  
860 003: No, obávám se, že auta "mající zanedbatelný vliv na životní prostředí" a "nějak se do Prahy vejdoucí" díky jednomu či více tunelům a podzemním parkovištím nejsou jaksi na skladě. Jinak oficiálním cílem např. EU (jakkoli nejsem jejím velkým fanouškem) je právě snížení záplav aut, čili její vedoucí představitelé usilují o to stát se zaostalým regionem. Proč by cestující ve vlaku měly viset, případně sedět na střeše, mi zůstává záhadou.
registrovaný uživatel mima 
07.08.2008 (10:13)  
Bohužel pro fandy gumokolů jsou ještě místa, kde železniční doprava konkuruje silniční dopravě. Faktem je, že novináři s toho umí udělat pořádnou bramboračku. Myslím Blesk, Aha a TV Nóva.
Ale nesmíme zapomínat že na Pražské radnici jsou bývalí soudruzi a to jsou svině který udělaj všechno proto aby si zachránily kožich a svoje korýtko. Myslel jsem že když je to památka ČR tak se nemůže bourat ani nic podobného. Ale v ČR je poslední dobou možné všechno.
Je jasný že za pár let budou stačit na masně 4 perony a 8 kolejí.
07.08.2008 (9:57)  
Tady všichni píšete jako by se měl zachovat současný rozsah kolejové osobní dopravy nebo snad ještě zvýšit. S největší pravděpodobností dojde v budoucnu k výraznému zdražení a tím i omezení hromadné dopravy ve prospěch individuální. Kam se ty auta naskládají, to tady řešit nebudu, asi budou nové tunely Blanka a nová podzemní parkoviště. Nová moderní auta budou mít zanedbatelný vliv na životní prostředí. Obrovské záplavy aut znamenají vyspělou zemi, hrozny lidí visících z vlaků a sedících na střechách znamenají zaostalou zemi. Potom bude stačit třeba 5 hran na jednom nádraží, z nepoužívaných se nadělají parkoviště.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 27      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko